Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Calibra 2.0i 8v – M'n rijdende project
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 augustus 2010 om 19:58 #17224913
Naja, het is niet echt een tuning/styling/etc soort topic, maar meer een beetje showcase met tot in den treure kleine updates over mijn wagen ;)
Zo af en toe veranderd er weer wat en dan plemp ik het hier mooi neer.
Het is ook niet op budget wat ik doe. Ik ben van de “Als je iets doet, doe het dan goed”.En in dat licht ben ik meteen maar eens goed van start gegaan. Kijk en huiver!
Zo was hij toen ik hem heb gekocht, zo’n 4 maanden terug.
Niet lang daar na heb ik de ruiten laten tinten, want ik kreeg het zelf niet voor elkaar. Zit een rare welving in de ramen en het folie wou maar niet recht trekken.
Nu is gisteren m’n wagen verlaagd. En nee, daar heb ik geen goedkoop verlagingskitje voor gehaald. Ik moest persé goede ophanging hebben. Geen comfortverlies maar wel als een huis op de weg :)
Daarom zit er nu een set Bilstein B6 gasdruk dempers onder met Vogtland -30mm veren. Kost wat, maar dan heb je wat. Dan heb je zelfs heel wat, want het materiaal is allemaal zo stevig en dik gebouwd dat het twee keer zoveel weegt en het oude materiaal er in verglijking uit laat zien als een set saté prikkers :P
Mocht je geld over hebben, dan kan ik dit setje van harte aanraden :)Just plain lovely, isn’t it? :wub
18 augustus 2010 om 20:11 #17714903Mooie auto!!!
alleen als er een dubbele pijp onder hangt bij de calibra’s, hangt ie meestal scheef.
heb mij altijd af gevraagd waarom dat is??
Willem
18 augustus 2010 om 20:13 #17714904Omdat deze wat roest aan de pijp had zitten. Uiteindelijk is de demper ook los gekomen.
Inmiddels is dat gelast en hangt het wel weer recht ;)Normaliter zal het komen doordat de pijp onder een hoek de demper in gaat en als de rubbers wat versleten/uitgelubberd zijn gaat het dan automatisch scheef hangen.
Edit:
Oh, en om van de uitlaatroest af te zijn kan ik de volgende update alvast verklappen. Er komt RVS onder :) Meer info volgt ;)Laatste foto is trouwens ook geschoten met een nieuwe camera waar een circulair polarisatiefilter op zit. Is ook wel goed te zien aan het contrast en de gedeeltelijke afwezigheid van weerspiegelingen. Daardoor zie je op de nieuwe foto’s de echte kleur van de auto beter :)
En thanks voor het compliment :)
19 augustus 2010 om 08:35 #17714905Nice,
Beetje donker foto die laatste (of dat ligt aan de crapy monitor op mn werk hier). Maar verlagen ziet er vaak wel strak uit. Denk zelf nog steeds aan Irmscher veren.
Ik blijf het volgen. :thumbup
19 augustus 2010 om 09:25 #17714906Foto is wat aan de donkere kant, maar op m’n monitor thuis is het nog aardig te zien. Gekalibreerde monitor enzo ;)
Moet er wel bij zeggen dat het inderdaad al donker werd toen ik de foto maakte en dat ik zonder flits heb geschoten ivm reflecties.
Zit ook een CPL filter op de camera om reflecties extra te onderdrukken en dan komt de helderheid ook niet ten goede. Maja, je krijgt er wel betere foto’s van.20 augustus 2010 om 15:56 #17714907Erg mooie calibra! 1 die niet verpest wordt zo te zien:thumbup
20 augustus 2010 om 16:09 #17714908Ik ben inderdaad niet van plan om er tupperware aan te plakken ;)
Mijn ride hoeft niet zo nodig te showen. De meeste wagens met aanplakprut zien er uit alsof ze de DTM gaan rijden maar als het er op aan komt ligt er een 1.2liter blokje in met 45PK ofzo :P Ik heb liever onopvallend en strak, maar met wat power op reserve.De enige tupperware is een heel subtiel, bijna plat, dakverlengertje. Maar die moet er nog op komen.
Buiten dat, en een setje velgen, gebeurt bijna alles onder de motorkap en aan de bodem.
Geen bumpers, geen skirts, geen enorme spoilers. Lekker incognito :)20 augustus 2010 om 17:14 #17714909daar hou ik wel van, een wolf in schaapskledij! keep up the good work, dit blijf ik volgen
20 augustus 2010 om 19:31 #17714910Verwacht geen V6 ombouw ofzo hoor ;) Ik ben verknocht aan de 8valve brul, dus die blijft er lekker in zitten ;) 16valve is leuk, maar gaat eerder gillen. Uiteraard krijgt dit 8kleppertje wel een iets grotere power reserve. :)
Daarbij is een groot deel van snel zijn het behouden van vaart. Ophanging is extreem belangrijk, vandaar dat het huidige setje er onder zit :)8klepper modellen zijn ook relatief licht trouwens. Scheelt zo’n 150 kilo met een 4×4 turbo uitvoering. De F18CR versnellingsbak die er in ligt is ook lekker snel met optrekken en icm relatief licht is dat toch wel erg leuk :)
20 augustus 2010 om 20:23 #17714911Heb je er zelf een andere bak ingezet dan of is deze standart geleverd icm de 8klepper?
Menno.
20 augustus 2010 om 20:34 #17714912Calibramenno: Die zit er standaard in. Als je het goed doet, kan een 8klepper met zo’n F18CR een XE de eerste meters voor blijven ivm de kortere overbrenging, koppelpiek op een lager toerental en het lagere gewicht.
Uiteraard komt een XE hem daar na wel voorbij.Corsair A: Haha, jij en gedachtenlezen ;) Jij zit er met je neus bovenop en kent de plannen al ;) Niet teveel verklappen hoor ;)
6 september 2010 om 14:26 #17714913Mooie wagen…!
13 september 2010 om 12:57 #17714914nog updates hiero :hmmz :angel
13 september 2010 om 13:32 #17714915Jaja, chill, twas te donker om fatsoenlijk foto’s te knippen gisteren ;)
13 september 2010 om 18:34 #17714916Zo, de update van de afgelopen tijd :)
5cm zwart-alu mini antenne :) Geen idee hoe de ontvangst is, gebruik de FM/AM op m’n stereo toch niet :P
Lexmaul 4-2-1 spaghetti spruitstukje, gewikkeld in heatwrap :)
Rookt het eerste half uur als een zotte (de wrap, that is) en daar na houd het de hitte uit het motorcompartiment :)
Ideaal om de uitlaatgassen goed warm te houden voor de 200cells/sq.inch Magnaflow sportkat :)
Kontje van de wagen met z’n nieuwe dubbel-rond uitlaat. Onderdeel van het Supersport RVS Groep-A 63mm uitlaatsysteem dat er nu onder hangt :)Nog twee mooie plaatjes waarop je nog wat glimmend staal onder de wagen kan zien.
Daarbij zijn ook de uiteindjes van de Bilstein B6 Sport dempers er ook leuk op te zien :)14 september 2010 om 10:40 #17714917:thumbup
Kan je nog iets merken van het uitlaat systeem wat betreft prestaties??
14 september 2010 om 10:54 #17714918Dat is me een mooi systeem!!!
Goed bezig!!
14 september 2010 om 11:11 #177149192Slow: Ik heb inderdaad wel het gevoel dat de wagen er een stuk beter door kan uitademen en daarmee wat feller en sneller-van-de-lijn is geworden. Maargoed, het maakt ook wat meer geluid dan het oude systeem, dus het kan ook gewoon gevoelsmatig door het geluid zijn. Is nogal subjectief enzo.
Moet het ooit maar eens laten testen iig :) Corsair A heeft ook al ff gereden en deelt het gevoel, dus er zal wel iets van waarheid in zitten, gok ik zo :)Pastra en Tukker1984: Thanks :)
Edit:
Ik zal binnenkort eens kijken of ik een fatsoenlijk filmpje kan maken waarop het geluid goed te horen is :)14 september 2010 om 11:15 #17714920Zou maar goed kunnen hoor.
Toen ik mn Irmscher demper net onder de Calibra gezet had had ik ook een beetje dat gevoel. Al heb ik nauwelijks het geloof dat allen een einddemper dat kan doen. Daarbij komt dat het geluid nauwelijks is toe genomen bij mij.
14 september 2010 om 16:28 #17714921dat ziet er allemaal netjes uit!
17 september 2010 om 17:14 #17714922en het klinkt nog beter :thumbup bloaz,n doet ie
17 september 2010 om 18:41 #17714923Klinkt idd super, Corsair! :)
En alles goedgekeurd voor straatgebruik :P Is weer eens wat anders dan die japanse scheetkanonnen. En nog net beschaafd genoeg om door een woonwijk te rijden zonder de halve buurt wakker te maken :PMooiwark: Thanks!
2slow: Theoretisch kan elke verandering verschil maken. Helaas is alleen een demper maar een klein stukje van het geheel en zal opzichzelf niet zo gek veel verschil maken, zoals je al zegt.
Een compleet vervangen uitlaatlijn is wat dat betreft andere koek en heeft iets meer potentieel.
Ik doe het iig in deze volgorde, 1) omdat ik van eventuele roestproblemen af wil zijn voordat ik naar de APK ga (einddemper is al eens losgekomen), en 2) omdat er nog wat in de planning staat wat vereist dat de motor goed kan uitademen :) (wat er in gaat moet er ook uit kunnen, zeg maar ;) )Nu eerst maar eens verder werken aan de laatste APK puntjes.
Achter remmen en handrem moeten nodig vervangen worden. De handrem druk ik hem met de hand doorheen en de schijfremmen zijn ook niet 100% meer, dus die zijn meteen de sjaak. Ze moeten er toch af als de handremmen moeten, dus dan kan ik het netzogoed meteen doen.26 september 2010 om 19:49 #17714924Yup, alleen ff de handrem laten bijstellen.
Moet met de klauwen er af, en die kreeg ik er met geen mogelijkheid af.
Verder was het met vlag en wimpel.Tijdens de vier-gas-test hoorde ik de wagen wel vanuit de showroom brullen :P
Anyway, het halen van de APK heb ik maar even opgevat als vrijbriefje om geld uit te geven. Dus er komt binnenkort weer een update :)
27 september 2010 om 07:49 #17714925Was het alweer zover.. Tijd gaat snel man.
Mooi dat hij er weer goed door komt. :thumbup
27 september 2010 om 15:52 #17714926Yup, tijd vliegt. Heb em nu al weer bijna een half jaar.
Pas ook m’n verlenging van de verzekering gekregen, en ivm een jaartje schadevrij weer een premie-trapje gestegen. Is weer een knaak per maand minder.Inmiddels issie ook al 16 geworden, een paar daagjes voor mijn verjaardag. Still going strong en in super conditie :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.