Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Calibra 1997 v6-> refresh project
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 februari 2011 om 18:55 #17232378
Tussen alle RWD en andere oldies wil ik jullie mijn calibra-project ook niet ontnemen…
Wellicht niet echt interesse wekkend omdat de aandrijving aan de verkeerde kant zit, maar toch:Officieel is het een:
Opel Calibra X25XE
Kleur: North Cape dus een special edition paars.
Bouwjaar: 1997
Km-stand huidig: 144.xxxOp de RDW hebben ze het brandstofverbruik maar niet vermeld haha, maar valt voor een v6 reuze mee….met hard rijden en korte stukken de laatste tijd zo 1 op 10.
Nu de calibra:D
Zo kocht ik hem:D
Daarna was er een probleem met het motorblok Deze had een lekkage in de warmtewisselaar en hierdoor begaf mijn blok het opeens. Met 130 op de snelweg klapten beiden koppakkingen en stond ik stil op een afrit aan de A6.
Gelukkig had ik een beetje garantie afgedwongen waardoor ik een zo goed als nieuw 2.5l v6 blok in de Calibra mocht lepelen.
Dus alleen het inbouwen kostte mij geld, maar dat is het nu nog steeds dubbel en dwars waard.Enkele maanden later was er een domme muts die achterin de calibra reed bij een rotonde, bumper ontzet…jammer joh BETALEN;)
Ik op zoek naar een leuk setje voor de calibra en dat werd een Riegerset:D
Nadat deze set klaar was kon ik dezelfde middag gelijk door naar Sevenum, alleen waren ze de stootlijsten op de bumper vergeten en het logo hadden ze er in laten zitten:(
Heb dus een tijdje rondgereden met een lelijk neusje….Het buurmeisje had een deukje er in gereden, en er was een kras op gezet van voor naar achter.
Dus besloot ik om de calibra maar helemaal over te laten spuiten:Van het demonteren heb ik niet zoveel foto’s, maar vanaf het schuren e.d. wel:
Kijk en geniet:
Voor het wegbrengen:
Net voor het opladen:
Opgeladen:
En afleveren bij de tijdelijke slaapplaats…
Moet nog lager dus:jerry
Omdat ik wat kale plekken tot op het staal heb moeten schuren vanwege de steenslag(hoe ken da noe??) hebben ze de motorkap en zijschermen eerst helemaal strak gemaakt:
Ook zat rechtsachter nog het deukje van mn-buurmeisje-in-papa’s-auto-gaat-parkeren-zonder-rijbewijs verhaal…
Deze deuk hebben ze er uit moeten trekken met van die puntlas dingen.
Dus ook dat deel moest eerst helemaal kaal, en daarna kon de deuk er uit.
Weer helemaal strak :D
De bumpers en andere aanbouwdelen(op spoilers na) moesten allemaal opnieuw.
Dit omdat er na het schuren toch een silliconen-substantie op terecht is gekomen, wat het spuitwerk verpest heeft. Dit spul(last touch) zit er vol mee, en gebruiken wij voor car-detailing. Helaas is er dus ook wat op de calibra terecht gekomen, wat dus extra werk gaf voor de spuiter:sleeping7 februari 2011 om 18:55 #17813122Ongeveer 5 weken geleden was de Calibra klaar bij de spuiter.
Resultaat:
En zo’n 4 weken terug was de calibra eindelijk klaar voor transport!
Ondertussen dat de calibra bij de spuiter stond(Ruim een maand) heb ik, samen met Arjan(Juffer1) en Wilma, ook echt niet stilgezeten:
De achterlichten waren onder andere flink toe aan een schoonmaak en polijstbeurtje.
Eerst heb ik de achterkant met flink APC ingespoten, laten intrekken en met een kwast tussen de kieren het grove vuil weggehaald.
Daarna in de kieren waar die groene boomalg-aanslag tussen zat ook flink met APC en een kwast aan de gang.
Met lucht alles droog en schoon geblazen waarna de dap500 weer aan de gang mocht:
Resultaat::love
De koplampen mochten er ook aan geloven:
Goed, het werd ook tijd om de balans op te maken toen de wagen bij de spuiter stond:
Er waren in de 13 jaar dat het beestje de 144k aan kilometers heeft opgevreten genoeg weersinvloeden geweest om bepaalde dingen aan de auto aan te tasten.
De volgende onderdelen werden daar vervangen door gloednieuwe:
– 2 keer strip langs de stijl, tussen raam en stijl in.
– Antennevoetje
– Strip bij de voorruit(gescheurd-> kwaaltje)
– Deurrubbers, als je dan toch bezig bent, die ook maar vernieuwen
– Parafaanplaat, zelfde als deurrubbersUiteraard allemaal behandeld met Natural Look of Trim Sealant:
Na de strips konden ook de zij-ruiten weer gemonteerd worden:
(let niet op de vette vingers op de ruit: dat krijg je met Natural look aan je handen:lol )Oude strip na de helft gesloopt te hebben:
Nieuwe strip:
Voor de montage eerst voorzien van de sealant, en 24 uur laten kuren. Deze handeling daarna nog eens gedaan.
Ook de losse zijkanten van de strip werden met Trim Sealant in de bescherming gezet:
Voor:
Recht met, links zonder TS:
Beiden gedaan:
Ook heb ik de kachelradiateur uit voorzorg vervangen, het dashboard lag er toch grotendeels uit:lol
De nieuwe:
Ook de luchtgeleiders voor onder de stoelen in de natural look gezet:
Je ziet er niks meer van, maar voor het idee;)De lamphouders mochten ook aan een schoonmaakbeurt geloven:
APC en een kwast doen werkelijk wonderen:love
Afgelopen week heb ik met Arjan de dashboard delen terug geplaatst.
Eerst werden deze met APC en een kwast schoongemaakt, om daarna in PB’s Natural Look te worden gezet:
Wilma heeft met de extractor de achterzijde van de mat schoongemaakt, en ikzelf de voorkant:
Heb ook het hemeltje gedaan, en nog meer dingen, maar daar moet ik de foto’s nog van krijgen.
Maar voorlopig moet die wel voldoende zijno:-)
7 februari 2011 om 20:39 #17813123gaaf project ga lekker zo door
13 februari 2011 om 10:20 #17813124netjes hoor.straks is hij weer in showroom staat.:kewlpics:thumbup
13 februari 2011 om 12:34 #17813125goed bezig.
blijft hij orgineel, of komen er andere velgen op.groeten.
17 februari 2011 om 08:17 #17813126Er komen vooralsnog nieuwe 17″ BBS velgen op.
Deze staan ook te koop, maar een nieuw setje zal ook de calibra niet misstaan denk ik:angel17 februari 2011 om 08:29 #17813127Geef die man een kwast en een pot APC en hij vermaakt zich weken :D :P (dat spul doet echt wonderen?)
Supermooi project!! :kewlpics :kewlpics :kewlpics17 februari 2011 om 09:10 #17813128Jup, dat spul doet best wonderen ja.
17 februari 2011 om 12:05 #17813129zo dit ziet er goed uit:thumbup ben benieuwd hoe ie er uit ziet als ie af is
20 februari 2011 om 10:10 #17813130[rquote=1870907&tid=142201&author=Pastra]Jup, dat spul doet best wonderen ja.
[/rquote]waar is dat goedje te verkrijgen dan
wil k ook wel eens proberen
20 februari 2011 om 11:35 #17813131Dit spul kan je verkrijgen op
http://www.carclean.nl zoek naar All Purpose Cleaner (apc)Merk Mequiars of Poorboys.
De Natural look is van het merk Poorboys en brengt donkere kunstof delen in oude staat terug!5 maart 2011 om 17:07 #17813132Weer een update met wat foto’s incl. uitleg:
Raampje:
Na het plaatsen:
De ballasten van de xenon lagen altijd los in de motorruimte, en dat vind ik niet kunnen.
Daarom een oplossing gezocht, en deze ook gevonden.
De ballasten passen namelijk precies tussen de bumperbalk, en de beugels passen ook precies zo dat de bout van de bumperbalk ook kan fungeren als montagebout voor de beugel.
Na alle kabels te hebben getrokken samen met Juffer1 door de auto kon er al een deel van de interieurdelen gemonteerd worden. Maar natuurlijk eerst goed schoonmaken en behandelen met PB’s Natural Look:
Vies:
Schoon en behandeld:
Het volgende was het leer aan de bestuurderskant wat weer gemonteerd kon worden.
Allereerst de stoelen gedaan en behandeld met de Swissvax Leather Cleanerkit.
Dit wordt dus ook gebruikt voor de Spyker Cars!Bovenste schoongemaakt met de leathercleaner en behandeld met de Leather Milk:
Linker stoel is behandeld:
Best vies die stoelen:
En toen werd het tijd om afscheid te nemen van de oh zo luxe stoel waarmee er met de calibra korte stukjes gereden werd:
Deze werd vervangen door:
Ook de aangeschafte audio werd geplaatst in de achterpanelen:
De oude pasring moest wel gebruikt worden, dus zo chick ziet het er niet uit, maar:
Het betreft een setje van Rainbow met aluminium conus.
Hierdoor zal de volumepiek met strak geluid velen malen breder zijn dan met de kunststoffen conussen.Ziehier ook nog de stappenmotor waardoor ik dus de storing in de motor had :evil:
De motorruimte ziet er nu zo uit:
Vandaag bij Hennie een zgan stappenmotor gehaald!
Thanks Hennie voor de hulp en het zoekwerk!!!:wors
Aankomende week de klepdekselpakkingen vervangen aangezien er 1 lek is.
Daarna van de achterste cilinderbank nog de bougies vervangen en alle incl. nieuwe stappenmotor terugplaatsen en de eerste meters rijden:wub5 maart 2011 om 20:08 #17813133Hij word écht weer als nieuw man, RESPECT :wors
6 maart 2011 om 18:58 #17813134Thanks!
Dat mag ook wel na al die uren arbeid en alle euri’s die opgeslokt zijn:angel
6 maart 2011 om 19:09 #17813135Mooi hoor, wat zou ik toch graag willen dat ik ook al in de opbouwfase was ……
8 maart 2011 om 14:54 #17813136Goed bezig man! Wordt echt netjes zo! Hoe is het met de x30xe plannen?
8 maart 2011 om 18:38 #17813137hij wordt echt weer als nieuw. mooi hoor
10 maart 2011 om 16:03 #17813138Thanks voor de lovende woorden:angel
[rquote=1886264&tid=142201&author=Trompie]Goed bezig man! Wordt echt netjes zo! Hoe is het met de x30xe plannen?[/rquote]
Die plannen zijn er nog steeds.
Denk dit seizoen nog met de 2.5, om dan in de winter over te gaan naar de 3.0 met alle bijbehorende aanpassingen zoals spaghetti op maar, sport-kat, groep A piep, enz enz13 maart 2011 om 09:44 #17813139Dat ziet er ontzettend gelikt uit allemaal.Ga zo door!!!!!!!!!!!!
Je hebt trouwens een U2U van mij.
groetjes Marcel.16 maart 2011 om 20:29 #17813140Waar blijven de complete foto’s:angel
18 maart 2011 om 16:58 #17813141Hij is nog niet compleet:angel
De calibra moet gekeurd worden met de de oude standaard bumpers, en ben nog wat dingen aan het interieur aan het afmaken.
En de gloedje nieuwe velgen zijn naar de velgenboer voor controle en naafgat aanpassing.Wie weet trouwens waar ik goede spring/schuifbouten kan krijgen 5×112 naar 5×110?
Moet geen habbiebabbie troep hebben:afro12 september 2011 om 15:05 #17813142Rara wat doet paul met mijn auto?
Zelf ondertussen druk, maar met de 15″ velgen?
De velgen zijn helemaal schoongemaakt, ge-clayed, en daarna in PB’s Wheel Wax gezet.
De banden zijn na schoonmaak in de nieuwe DJ’s Tyromania gezet!
Geen glans, maar geeft juist een look alsof ze nu zijn, en beetje mat.NEE, tuurlijk niet:
De velgen zijn helemaal schoongemaakt, ge-clayed, en daarna in PB’s Wheel Wax gezet.
De banden zijn na schoonmaak in de nieuwe DJ’s Tyromania gezet!
Geen glans, maar geeft juist een look alsof ze nu zijn, en beetje mat.Wat doet Paul nou?
Poll:
wat vinden jullie mooier:
Met of zonder de calibra turbo spoiler er op?
Ik twijfel heeeeeeeeel erg, omdat het wel heeeeeeeel dik staat, maar ook zonder vind ik het :wubPaultje, nogmaals SUPER bedankt!
Gr.
Pastra-v612 september 2011 om 15:08 #17813143ik zeg met spoiler :thumbup
12 september 2011 om 15:21 #17813144Ik zeg zonder;)
12 september 2011 om 15:34 #17813145hey beunhaas.. ZONDER !!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.