Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Cali verlagen, dit keer fatsoenlijk! Welk merk??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 juni 2013 om 17:29 #17258316
De TA technix gaan er onder uit maar nu is mijn vraag, met welk merk ik hem mooi plat kan krijgen?
Heb mij al een beetje laten informeren daarstraks, die man zei mij ook dat die TA technix er beter onderuit konden!
Nu heeft hij mij gezegd al ik kw laat plaatsen de veren moeten worden opgestuurd, zover was ik ook al maar dit zou ongeveer €600 kosten
en alles samen zou de set met plaatsingskosten en alles bij rond de €1800 zijn.
Nu vind ik dit toch wel net iets teveel… Dus was mijn vraag welke merken er nog veren hebben voor calibra?
En geen TA technix of van die nest meer, genoeg last mee gehad nu… :swear4 juni 2013 om 20:11 #181502711800, euro ,,, lol
ik zet het er voor minder onder :D :thumb
4 juni 2013 om 20:15 #18150272@Vannos wrote:
1800, euro ,,, lol
ik zet het er voor minder onder :D :thumb
Vond ik ook al heel veel, ook al op plaatsen geweest vroegen ze €1200 voor dezelfde set
4 juni 2013 om 20:18 #18150273hoelaag wil je gaan ?
zo iets ?
heb er de goedkoopste set veren + schokbrekers op gezet. ( verkorte schokbrekers wel )
4 juni 2013 om 23:07 #18150274@Vannos wrote:
hoelaag wil je gaan ?
zo iets ?
heb er de goedkoopste set veren + schokbrekers op gezet. ( verkorte schokbrekers wel )
Het was de bedoeling dat mijn cali ook zoiets zou komen te liggen!
Welk merk veren staken er onder, vaste of schroefset? En wat heb je er toen voor betaald?6 juni 2013 om 10:09 #18150275Waarom geen koni sport dempers en Eibach veren.
Heb je een mooie set die niet al te duur is6 juni 2013 om 14:14 #18150276@Patrick24 wrote:
Waarom geen koni sport dempers en Eibach veren.
Heb je een mooie set die niet al te duur isWas ik eerst van plan ja die koni dempers, maar ik was vergeten te vermelden dat ik een schroefset zoek :thumb
6 juni 2013 om 19:51 #18150277Ja dan zou ik naar fk of kw kijken
6 juni 2013 om 20:59 #18150278Ik zou als ik jou was even pipo een berichtje sturen, hij kan je wel verder helpen!
6 juni 2013 om 21:21 #18150279@Peter. wrote:
Ik zou als ik jou was even pipo een berichtje sturen, hij kan je wel verder helpen!
Wie is pipo?
6 juni 2013 om 21:32 #18150280@CalibraDriver wrote:
@Peter. wrote:
Ik zou als ik jou was even pipo een berichtje sturen, hij kan je wel verder helpen!
Wie is pipo?
http://www.opel-forum.nl/memberlist.php?mode=viewprofile&u=3086
8 juni 2013 om 10:15 #18150281@CalibraDriver wrote:
De TA technix gaan er onder uit maar nu is mijn vraag, met welk merk ik hem mooi plat kan krijgen?
Heb mij al een beetje laten informeren daarstraks, die man zei mij ook dat die TA technix er beter onderuit konden!
Nu heeft hij mij gezegd al ik kw laat plaatsen de veren moeten worden opgestuurd, zover was ik ook al maar dit zou ongeveer €600 kosten
en alles samen zou de set met plaatsingskosten en alles bij rond de €1800 zijn.
Nu vind ik dit toch wel net iets teveel… Dus was mijn vraag welke merken er nog veren hebben voor calibra?
En geen TA technix of van die nest meer, genoeg last mee gehad nu… :swearNiet de veren opsturen, maar de complete originele draagarmen/fusees.
Je krijgt bij KW een set aangepaste draagarmen met daarop een schroefset.
En ja, daar betaal je dan enkele honderden euro’s statiegeld voor. Die krijg je ook weer terug als jouw draagarmen goedgekeurd worden.
Maja, het risico is wel dat je draagarmen misschien afgekeurd worden, plus dat je auto een tijdje op bokjes zal moeten staan.
Het risico is trouwens ook vrij groot. Dus je mag dat statiegeld eigenlijk wel direct afschrijven. Is in het verleden al een hele hoop gedonder om geweest, daarom haalt niemand het meer in z’n hoofd om een schroefset onder een Calibra te zetten. Is gewoon veel te duur op die manier.De methode die KW hanteert is helaas wel de enige goede methode. Er zijn misschien nog 1 of 2 andere fabrikanten die iets maken wat werkt, maar dat is dan ook net zo duur. H&R schroefsets en Bilstein B14/B16 schroefsets zijn de enige andere die mogelijk nog verkrijgbaar zijn. De rest is allemaal prut a-la TA Technix. Sterker nog, ik denk dat de rest gewoon slim is en zich niet waagt aan pruts oplossingen en er dus geen andere schroefsets te krijgen zijn voor een Calibra.
Kortom: Koop veren en dempers. Goedkoper, geen gedonder met de montage (statiegeld regelingen enzo) en kan je ook prima resultaten mee halen.
Ik heb je vorige topic gezien, en mijn Calibra staat met een 30/30 vaste verlaging (Bilstein B6 schokdempers en Vogtland veren) mooier dan jouwe op die TA Technix prut.Dus, hoe ver wil je omlaag? En wat is je budget?
Bilstein B6 dempers (originele lengte) + willekeurige kwaliteits veren (H&R, Eibach, Vogtland, Weitec, en nog wel een paar anderen) gaat je ongeveer 700 euro kosten (500 voor dempers, 150 tot 200 voor veren)
Bilstein B8 (verkorte dempers) met een set veren (40 tot 70mm) kost je ongeveer hetzelfde.
Je kan ook voor een kant-en-klare set gaan, bijvoorbeeld een H&R CupKit (600 euro?), Bilstein B12 (B6dempers+Eibach veren, 600 euro?), Weitec (450 euro?), V-Maxx schjnt het ook aardig te doen (400 euro? maar Goca papiertje kost 100 euro extra), en ik hoor goede verhalen over Maxtrac (300 euro? vrij nieuw merk, maar Goca papiertje kost maar 5 euro)*prijzen zo even uit m’n hoofd, wat zoiets ongeveer moet kosten
@CalibraDriver wrote:
@Vannos wrote:
1800, euro ,,, lol
ik zet het er voor minder onder :D :thumb
Vond ik ook al heel veel, ook al op plaatsen geweest vroegen ze €1200 voor dezelfde set
Exclusief montage en statiegeld ja. De meeste shops weten niet eens dat je niet zomaar een schroefset onder een Calibra kan monteren, zonder de draagarmen te laten verspanen.
1200 is de rauwe aanschafprijs voor een KW variant 1 set.8 juni 2013 om 10:56 #18150282http://www.ebay.de/itm/80-60mm-Sportfahrwerk-Opel-Calibra-A-2-0-8V-16V-TUV-/270731759189?pt=DE_Autoteile&hash=item3f08dece55″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Heb zo’n zelfde set onder de Kadett, gaat ook prima.
8 juni 2013 om 10:58 #18150283Is wel lekker goedkoop idd, en zonder gedonder te monteren. Maja, we praten tegen een belg he? Aannemende dat hij niet ieder jaar de boel weer terug om wil gaan bouwen, heeft hij iets nodig waar je een Goca papiertje bij kan krijgen ;)
Zonder dat papiertje krijgt hij het belgische equivalent van een APK niet. Geen papier, geen goedkeuring.
Plus dat de APK test daar veeeeeel rigoreuzer is als hier. Ze zetten m onder andere op een trilplaat om de demping te meten en trekken de ophanging aan de onderkant in de voor-naar-achter en links-naar-rechts richting uit elkaar.
Hier is het prima als het niet lekt en als de ophanging terug komt wanneer je een duw op de hoek van de auto geeft.
Ik denk niet dat je met zo’n goedkope set door de keuring zou komen daar, ook als je geen papiertje nodig zou hebben.Even een kleine opname van de keuring daar:
[youtube:1px94p9r]http://www.youtube.com/watch?v=7ZY_R6wXb78[/youtube:1px94p9r]8 juni 2013 om 11:37 #18150284Oh, wist niet dat het om een Belg ging king:
8 juni 2013 om 15:35 #18150285Ja die belgische prut keuring hier, veel te streng… :fy1
Zou hem dan zo laag mogelijk willen op vaste veren dan, dus dat is dan 11cm zeker van de grond af? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.