Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › cabriokap vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 maart 2011 om 21:21 #17233910
Ga morgen voor mn dettje kijken voor een andere cabriokap.
Gebruikt maar netjes zou ie moeten wezen,compleet met frame.
Ga ik nog gekke dingen tegenkomen met monteren??
Frame zal wel her en der met wat bouten zitten,zijschotjes zullen er wel uitmoeten,maar hoe zit het met het doek wat achter aan de auto vastzit?
Iemand hier ervaring mee?8 maart 2011 om 21:23 #17832094JBL freak heeft er ervaring mee dacht ik ! je zou hem eens kunnen vragen
8 maart 2011 om 22:09 #17832095simpel
ik heb ook een komplete beschrijving op papier
kan je voor 10 euro een kopie lever thuis
gr kabouter
9 maart 2011 om 05:56 #17832096Eerst achter je achterraampje de kleine boutjes losdraaien.Zitten onder in de hoek boven je zijscherm. Maak je eerst de grote moeren van de kap los dan flikkerd de hele zooi omlaag en scheurt je kap in die hoeken uit (mocht je de huidige kap nog als reserve willen bewaren). Dan de spandraad los draaien waarmee je kap boven t kofferdeksel in een gleuf zit (zo zit het doek daar namelijk vast).
Dan zit er helemaal achter nog iets voor de kap aan te spannen (in de hoeken langs je achterruit) maar volgens mij hoefde dat niet los (is voor mij ook al weer 8 jaar geleden :P)
Nu de bouten van de kap los en je beugels vooraan wisselen met je nieuwe kap en dan weer alles andersom. Niet vergeten de afstandbussen op de grote bouten mee te wisselen,mocht je geen andere hebben.Denk eraan dat je die kleine boutjes (m8 of m10) bij je zijruit achter die ik als eerste noemde zeer zeker als laatste doet want als je kap gaat schuiven terwijl deze vast zitten kun je weer een nieuwe gaan zoeken !! O ja, de volgorde van de lijstjes en klemmetjes waar je binnenkap mee vast zit dat wijst zich vanzelf ,anders kom je namelijk nergens bij.Als je de andere kap er helemaal in hebt,dan moet je hem eerst richten/aanspannen met die schroeven achter en je beugels. Niet dat je eerst je binnenkap vast zet ;)SUC7 !!!
9 maart 2011 om 16:37 #17832097ik weet hoe t dat er af moet
maar ik had afgelopen zomer alleen het buiten doek vervangen
interieurkappen hoeven er niet percee uit maar werkt fijner
idd de 2 moertjes los in de kap (m4 uit me hoofd ) dan de kabel los maken
als je het frame ook wil vervangen
de dempers losmaken
dan de bouten van het frame 3 per kant
montage doen je op omgekeerde volgorde
let wel even op het plaatje wat in het dak zit met de 2 2 m4 moertjes dat je deze even ontroest voor het mooie
kijk ook even hoe de spankabel is dat deze niet te roestig is want dan kan het gaan breken evt nieuwe kabel er in (alleen de draadeindjes voor op de kabel zijn lastig te vinden (tip : watersportzaak ) :P
ik heb nieuwe gemaakt dat kan natuurlijk ook
ik kan nog foto s maken voor je aangezien mijn dak nog los ligt
succes
9 maart 2011 om 21:42 #17832098kapje is opgehaald,heb m eens goed bekeken,en met jullie tips gaat het me zeker lukken.
Thnx!!!!!!!!!!!!!!!!10 maart 2011 om 08:19 #17832099Ok toppie dan succes en foto’s maken he
10 maart 2011 om 09:38 #17832100jups maak even een how 2 topic. makkelijk voor de rest die dat ook wil doen:P
10 maart 2011 om 09:49 #17832101zoals JBL freak zegt. je bent er wel ff een goede middag mee bezig, maar moeilijk is het niet.
10 maart 2011 om 15:34 #17832102Ik zou t wel ff met z’n tweetjes doen want die kap die weegt nog aardig wat. Is zonde als je je kadettje beschadigd.
3 januari 2013 om 18:50 #17832103een how to zou wel mooi zijn inderdaad.. Ik ga me kap er zaterdag vanaf halen en ben ook benieuwd hoe hij vast zit. Aan de buitenkant zit ook aan beide kanten een schroef/bout. Moeten deze ook los(in de hoeken van het dak, bij de zijruiten)
8 januari 2013 om 19:00 #17832104de schroef in de hoeken is denk ik voor bevestiging van de bescherm hoes
dit is namelijk een drukker
deze moeten idd los
kap zit vast op
de scharnieren achter de interieurkappen 3 m8 bouten per kant
kabel door het doen en om de achter zeide van de auto aan de uiteinden 2 m6 draad einden
net achter de achterruitjes zitten per kant 2 plaatjes in het doen met 2 m4 of m5 moertjesmonteren
eerst de m8 bouten het frame monteren
dan de 2 plaatjes in de zeikanten nabij de achterruitjes
kabel monteren en iets op spanning zetten
dan met een klosje de kabel om de auto heen in de ”goot” kloppen en weer kabel aandraaien en dit een aantal keren doen tot de dakrand goed gespannen staat
dan de 2 drukkers tbv bescherm hoes vast schroevendemonteren van alleen buitendak kan ook
maar hier wil ik op terug komen tzt aangezien ik mijn dak even moet repareren
8 januari 2013 om 19:45 #17832105oke dankje, Ik ben bezig me cabrio volledig te strippen en wil dan zoveel mogelijk vervangen. ik ga waarschijnlijk zaterdag aan de cabriokap beginnen.
Heb afgelopen zaterdag namelijk geen tijd gehad doordat ik 2 nieuwe rekken geplaatst heb in me garage voor gereedschap en opslag. Stevige, goede rekken met 5 planken die elk 175kg kunnen hebben en nou komt het mooiste, Te krijgen voor €26,- bij de Aldi. Het was dat ik ze bij een vriend tegenkwam toevallig. Misschien een idee voor de mensen hier.8 januari 2013 om 22:42 #17832106Maak je ook een how to van de werkzaamheden? Dat is altijd makkelijk voor de mede cabrio rijder ;)
Succes met de werkzaamheden.12 januari 2013 om 08:20 #17832107zal er aan denken en foto’s maken. P.s. : kan ik het beste de binnenhemel eerste demonteren en hoe? of waar moet ik bij de binnenhemel beginnen.
12 januari 2013 om 09:47 #17832108als je de hele kap er afhaald hoeft de binnenhemel er niet uit
als je alleen het buitendak wil vervangen ook niet
alleen buitendak
achter interieur kappen demonteren
dan de 2 plaatjes bij de achter ruitjes
spankabel losmake die om de achter kant zit
de rummers op het dak die afsluiten bij de ramen licht inspuiten met wd 40 dan kan je ze uit de houder schuiven (heel voorzichtig
de houders van de rubbers zitten geschroeft die moeten er af waar het dak er onder zit
dan de strip boven de voorruit losboren ( popnagels )
hier zit het dak onder gelijmd
als het buitendak los is kan je hem naar achter rollen en dan kom je een aantal banden tegen (soort gordel) van deze ook de popnagels uitboren
dan zitten de banden achter in de hoeken ook nog vast met een pennetje door de banden deze kan je er zo uit schuivenen zo zetten we het geheel ook weer in elkaar
de lijm die ik heb gebruikt was bisontix ff smeren inlaten trekken op beide delen evn vast plakken
zorg wel dat het dak netjes zit boven het voorraam want dit gedeelte blijf je echt zien zeker als hier een oneffenheid in zit
succes
15 januari 2013 om 11:48 #17832109Heb het complete dak gedemonteerd.
Inderdaad eerst beugels waarmee cabrioraam omhoog gehouden word, daarna de spandraad losgedraaid aan beide kanten en achter de stof losgehaald. Vervolgens de dempers losgehaald en als laatste de 3 grote bouten waarmee het scharnierpunt vast zit. Daarna komt de kap er in zijn totaliteit vanaf.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.