cabriokap vervangen

Forumindex Forums Modellen Kadett cabriokap vervangen

• Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    asconahobbyist
    Deelnemer

Ga morgen voor mn dettje kijken voor een andere cabriokap.
      Gebruikt maar netjes zou ie moeten wezen,compleet met frame.
      Ga ik nog gekke dingen tegenkomen met monteren??
      Frame zal wel her en der met wat bouten zitten,zijschotjes zullen er wel uitmoeten,maar hoe zit het met het doek wat achter aan de auto vastzit?
      Iemand hier ervaring mee?

GlennGSI
      Deelnemer

JBL freak heeft er ervaring mee dacht ik ! je zou hem eens kunnen vragen

kabouter
        Deelnemer

simpel

ik heb ook een komplete beschrijving op papier

kan je voor 10 euro een kopie lever thuis

gr kabouter

Pat70

Eerst achter je achterraampje de kleine boutjes losdraaien.Zitten onder in de hoek boven je zijscherm. Maak je eerst de grote moeren van de kap los dan flikkerd de hele zooi omlaag en scheurt je kap in die hoeken uit (mocht je de huidige kap nog als reserve willen bewaren). Dan de spandraad los draaien waarmee je kap boven t kofferdeksel in een gleuf zit (zo zit het doek daar namelijk vast).
            Dan zit er helemaal achter nog iets voor de kap aan te spannen (in de hoeken langs je achterruit) maar volgens mij hoefde dat niet los (is voor mij ook al weer 8 jaar geleden :P)
            Nu de bouten van de kap los en je beugels vooraan wisselen met je nieuwe kap en dan weer alles andersom. Niet vergeten de afstandbussen op de grote bouten mee te wisselen,mocht je geen andere hebben.Denk eraan dat je die kleine boutjes (m8 of m10) bij je zijruit achter die ik als eerste noemde zeer zeker als laatste doet want als je kap gaat schuiven terwijl deze vast zitten kun je weer een nieuwe gaan zoeken !! O ja, de volgorde van de lijstjes en klemmetjes waar je binnenkap mee vast zit dat wijst zich vanzelf ,anders kom je namelijk nergens bij.Als je de andere kap er helemaal in hebt,dan moet je hem eerst richten/aanspannen met die schroeven achter en je beugels. Niet dat je eerst je binnenkap vast zet ;)

SUC7 !!!

jblfreak
            Deelnemer

ik weet hoe t dat er af moet

maar ik had afgelopen zomer alleen het buiten doek vervangen

interieurkappen hoeven er niet percee uit maar werkt fijner

idd de 2 moertjes los in de kap (m4 uit me hoofd ) dan de kabel los maken

als je het frame ook wil vervangen

de dempers losmaken

dan de bouten van het frame 3 per kant

montage doen je op omgekeerde volgorde

let wel even op het plaatje wat in het dak zit met de 2 2 m4 moertjes dat je deze even ontroest voor het mooie

kijk ook even hoe de spankabel is dat deze niet te roestig is want dan kan het gaan breken evt nieuwe kabel er in (alleen de draadeindjes voor op de kabel zijn lastig te vinden (tip : watersportzaak ) :P

ik heb nieuwe gemaakt dat kan natuurlijk ook

ik kan nog foto s maken voor je aangezien mijn dak nog los ligt

succes

asconahobbyist
              Deelnemer

kapje is opgehaald,heb m eens goed bekeken,en met jullie tips gaat het me zeker lukken.
                Thnx!!!!!!!!!!!!!!!!

jblfreak
                Deelnemer

Ok toppie dan succes en foto’s maken he

opelkadetje
                  Deelnemer

jups maak even een how 2 topic. makkelijk voor de rest die dat ook wil doen:P

sebastiaankadettcabriogsi
                    Deelnemer

zoals JBL freak zegt. je bent er wel ff een goede middag mee bezig, maar moeilijk is het niet.

Pat70

Ik zou t wel ff met z’n tweetjes doen want die kap die weegt nog aardig wat. Is zonde als je je kadettje beschadigd.

kadettcabrio89

een how to zou wel mooi zijn inderdaad.. Ik ga me kap er zaterdag vanaf halen en ben ook benieuwd hoe hij vast zit. Aan de buitenkant zit ook aan beide kanten een schroef/bout. Moeten deze ook los(in de hoeken van het dak, bij de zijruiten)

jblfreak
                          Deelnemer

de schroef in de hoeken is denk ik voor bevestiging van de bescherm hoes

dit is namelijk een drukker

deze moeten idd los

kap zit vast op

de scharnieren achter de interieurkappen 3 m8 bouten per kant
                            kabel door het doen en om de achter zeide van de auto aan de uiteinden 2 m6 draad einden
                            net achter de achterruitjes zitten per kant 2 plaatjes in het doen met 2 m4 of m5 moertjes

monteren

eerst de m8 bouten het frame monteren
                            dan de 2 plaatjes in de zeikanten nabij de achterruitjes
                            kabel monteren en iets op spanning zetten
                            dan met een klosje de kabel om de auto heen in de ”goot” kloppen en weer kabel aandraaien en dit een aantal keren doen tot de dakrand goed gespannen staat
                            dan de 2 drukkers tbv bescherm hoes vast schroeven

demonteren van alleen buitendak kan ook

maar hier wil ik op terug komen tzt aangezien ik mijn dak even moet repareren

kadettcabrio89

oke dankje, Ik ben bezig me cabrio volledig te strippen en wil dan zoveel mogelijk vervangen. ik ga waarschijnlijk zaterdag aan de cabriokap beginnen.
                              Heb afgelopen zaterdag namelijk geen tijd gehad doordat ik 2 nieuwe rekken geplaatst heb in me garage voor gereedschap en opslag. Stevige, goede rekken met 5 planken die elk 175kg kunnen hebben en nou komt het mooiste, Te krijgen voor €26,- bij de Aldi. Het was dat ik ze bij een vriend tegenkwam toevallig. Misschien een idee voor de mensen hier.

midnight black
                              Deelnemer

Maak je ook een how to van de werkzaamheden? Dat is altijd makkelijk voor de mede cabrio rijder ;)
                                Succes met de werkzaamheden.

kadettcabrio89

zal er aan denken en foto’s maken. P.s. : kan ik het beste de binnenhemel eerste demonteren en hoe? of waar moet ik bij de binnenhemel beginnen.

jblfreak
                                  Deelnemer

als je de hele kap er afhaald hoeft de binnenhemel er niet uit

als je alleen het buitendak wil vervangen ook niet

alleen buitendak

achter interieur kappen demonteren
                                    dan de 2 plaatjes bij de achter ruitjes
                                    spankabel losmake die om de achter kant zit
                                    de rummers op het dak die afsluiten bij de ramen licht inspuiten met wd 40 dan kan je ze uit de houder schuiven (heel voorzichtig
                                    de houders van de rubbers zitten geschroeft die moeten er af waar het dak er onder zit
                                    dan de strip boven de voorruit losboren ( popnagels )
                                    hier zit het dak onder gelijmd
                                    als het buitendak los is kan je hem naar achter rollen en dan kom je een aantal banden tegen (soort gordel) van deze ook de popnagels uitboren
                                    dan zitten de banden achter in de hoeken ook nog vast met een pennetje door de banden deze kan je er zo uit schuiven

en zo zetten we het geheel ook weer in elkaar

de lijm die ik heb gebruikt was bisontix ff smeren inlaten trekken op beide delen evn vast plakken

zorg wel dat het dak netjes zit boven het voorraam want dit gedeelte blijf je echt zien zeker als hier een oneffenheid in zit

succes

kadettcabrio89

Heb het complete dak gedemonteerd.

Inderdaad eerst beugels waarmee cabrioraam omhoog gehouden word, daarna de spandraad losgedraaid aan beide kanten en achter de stof losgehaald. Vervolgens de dempers losgehaald en als laatste de 3 grote bouten waarmee het scharnierpunt vast zit. Daarna komt de kap er in zijn totaliteit vanaf.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.