Forumindex › Forums › Modellen › Astra › cabriodak vs verzekering
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 februari 2012 om 16:34 #17246820
hallo,
iemand ervaring met schade door vandalisme of inbraak aan het cabriodak en wanneer is/woord dit vergoed door de verzekering .
mvrg Rob
21 februari 2012 om 17:19 #17996170Heb je schade door inbraak? Super zonde :cry
Meestal wordt dat toch wel vergoed?
Waarom vraag je dit gewoon niet aan je verzekering? Ik denk dat als jij allrisk verzekerd bent, en aangifte hebt gedaan. Dat ze dan wel zullen uitkeren nietwaar? Misschien dat je ze wel op de huid moet zitten, maar waar is het anders voor.21 februari 2012 om 17:27 #17996171Als je ervoor verzekerd bent veronderstel ik inderdaad ook dat je ervoor vergoed zal worden.
Een cabrio dak of een metalen dak maakt geen verschil hoor.
21 februari 2012 om 19:42 #17996172hallo,
gelukkig nog geen schade hoor , maar vroeg het me af.
heb namelijk bij me verzekering gevraagd of vandalisme (een mes in het dak zetten of een peuk erop…)gedekt is met wa+ en dat is niet zo :thumbdown
maar als er een scheur in zit waardoor ze de deur kunnen openen en er iets gestolen is dan is het inbraak en dan is een nieuwe kap wel vergoed.
leek me een beetje vreemd verhaal , zit toch weinig verschil in stuk is stuk de reden is dan toch niet relevant dacht ik …
daarom de vraag of iemand hier ervaring mee heeft.
mvrg Rob
21 februari 2012 om 19:46 #17996173daardoor heb ik mn cabrio all risk verzekerd, ik zit bij ohra en viel het niet onder WA+ als ik me goed kan herinneren.
21 februari 2012 om 20:57 #17996174Dat is inderdaad zo,
Inbraakschade word vergoed mits je WA+ verzekerd bent.
Ik had ook bij mijn vorige auto inbraakschade, dit is echter compleet vergoed, tot aan rubbers toe, ook leenauto en dergelijke. Maar vandalisme valt NIET onder WA+, dus krassen oif wat dan ook, dat valt alleen binnen allrisk.. vandaar dat ik ook geen risico’s meer neem en gewoon voor all-risk ga.Of nadat je vandalisme constateert zeg je inbraakschade :jerry
21 februari 2012 om 21:55 #17996175Boeiend, als je wel slachtoffer van vandalisme wordt. Dan maak je er zelf toch een inbraak scene van. Scheur groter maken, radio eruit trekken en klaar is kees.
21 februari 2012 om 22:54 #17996176@Mous wrote:
Boeiend, als je wel slachtoffer van vandalisme wordt. Dan maak je er zelf toch een inbraak scene van. Scheur groter maken, radio eruit trekken en klaar is kees.
zou ik niet adviseren,bij twijvel kan de verzekering je het heel moeilijk maken,komen ze uiteindelijk achter de ware toedrdacht,wordt je uit de verzekering geknikkerd en kan je je alleen nog bij rialto verzekeren tegen een premie van +200% en geen no-claim opbouw.
gewoon all-riks verzekeren al gaat dat voor een astra-g cabrio nu niet meer lukken indien je op dit moment wa+ verzekerd bent vaak kun je een 2de hands auto tot het 7 of 8ste jaar all risk verzekeren (nieuwe polis)
heb je altijd al een all-risk gehad dan is dat geen probleem.de premie all-risk tov wa+ is nihil ,ik betaal voor mijn G cabrio bij all secur 325 euro per jaar bij 80% no-claim
geen eigenrisico
geen verhoogt eigenrisico
dak is verzekerd schade/inbraak/vandalisme/let bij het afsluiten erop dat het dak mee verzekerd is(softtop)een aantal verzekeraars hebben het het dak uitgesloten van dekking,zowel WA/WA+en all-risk
zorg dat je dat op papier hebt.21 februari 2012 om 23:29 #17996177Lees gewoon ff om zeker te zijn de polisvoorwaarden weer eens.
Daar staat zeker je antwoord op: of inbraak, en/of vandalisme zijn verzekerd. Lees door je moeilijke zinnen en woorden heen, en je weet t! Staat vandalisme er niet in, dan gooi je t op inbraak…
Greetz Emiel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.