Forumindex › Forums › Modellen › Astra › cabriodak reinigen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 april 2011 om 09:59 #17235244
hallo,
Ik was benieuwd hoe de cabrio rijders hier hun dak schoonmaken en met welke producten.
het gaat dan met name om de stoffen kap (twillfast)
en vooral om de groene aanslag(algen) en boomsap vlekken :swearmvrg Rob
7 april 2011 om 08:07 #17849766hallo,
maakt niemand zijn kap schoon hier??
ik doe het altijd met vloeibare groene zeep , hier knapt het wel van op maar de hardnekkige vlekken blijven zitten:swear
mvrg Rob
7 april 2011 om 09:07 #17849767ik heb geen cabrio maar ik dacht dat daar gewoon schoonmaak spullen voor waren via carclean ofzo.
Erwin
7 april 2011 om 09:40 #17849768ik heb 2 type dakjes gehad,
het hangt er van af wat voor materiaal hij is hoe je hem schoon moet maken.
eerst had ik een pvc dak, die waste ik gewoon af in de was straat (voorzichtig met hogedrukspuit op rubbers) kunnen ze slecht tegen!
en daarna zetten ik hem in een soort wax wat rubber soepel houd, op herbal/natuurlijke basis zodat het dakjes soepel blijft en dus niet uitdroogt en gaat scheuren bij open en dicht doen.
nu heb ik een “linnen” dakje, binnekant maak ik schooh met textiel reiniger
buitkenkant met een daarvoor bedoelt setje van turtle waxx
1flakon voor reinigen, en 1 flakon voor inpregneren.z,n setje heeft meguairers ook. het is geen verkeerd spul hoor, alleen heb ik het niet zo op spul dat voor particulieren verkrijg baar is,
een maat va werkt bij een auto poets bedrijf, ik heb ook een fles poets van hem, en dat spul is ook 800 keer beter als wat voor particulieren verkrijgbaar is. ik wil ook gaan proberen of hij iets heeft voor mijn cabrio dak.
verder was ik mijn auto elke week, normaal gesproken, en als ik dat doe heb ik nooit geen last van groene aanslag.
als ik het dan eens er bij laat hangen. dan wil het nog wel eens in de randjes groen worden.
wat betreft boom sappen.. :S hier heb ik zelf volgens mij geen last van.
parkeer per definitie niet onder bomen gezien vogel stront door je lak heen kan vreten….
7 april 2011 om 10:01 #17849769ik reinigde me dakje altijd met gewone autoshampoo, en 1keer in de zoveel tijd een beschermer er over heen,
de beschermer kun je gewoon kopen bij een kampeer winkel, een tent wil je tenslotte ook waterdicht blijven houden :D8 april 2011 om 16:22 #17849770ik heb spul van raggtop (als ik het goed schrijf?)
werkt super :)
toen ik de astra kocht was de kap in matige staat, vooral heel smerig en vlekkerig
resultaat:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.