cabriodak astra G sluit niet na vervanging hydrolische syste

Forumindex Forums Modellen Astra cabriodak astra G sluit niet na vervanging hydrolische syste

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    joey86

Goedemiddag allemaal, ik had een probleem met het open en dicht gaan van het dat van mijn Opel astra g cabriolet.
      Ik zag wat olie langs mijn auto lopen, bleek nu dat 1 van de cilinders lek was, dus door te weinig olie liep het systeem niet lekker. Ik prijs op vraag gedaan voor alleen een nieuw cilindertje schrok me rot het onderdeel koste €800,- ex btw.

Ik zoeken, op marktplaats een werkend cabriodak gevonden, alles deed het goed, ik heel het motortje gekocht voor een leuke prijs.
      Cilinder er afgehaald en overgezet, liep even goed toen ging er een slang kapot die erin geperst zit, dus niet te vervangen. Ik die goeie cilinder weer op dat motortje gezet die ik had gekocht.
      Flinke klus maar na een tijdje zat alles toch, dak open gedaan, liep helemaal lekker werd spontaan vrolijk, totdat……

Juist totdat ik me dak dicht ging doen en de auto piepte dat me dak al gesloten was, dit terwijl het dak boven me hoofd nog zeker 15 cm open stond!
      Heeft iemand enige suggestie wat ik hiermee moet, kan nu alleen met goed weer rijden, met regen os het helaas net een badkuip :(
      Hoe ik zoiets eventueel kan stellen of op kan lossen.

Iedereen bedankt alvast voor de informatie en hulp, ben me ten einden raad!!

sjoerdie
      Deelnemer

Ik denk dat er een eindschakelaar niet helemaal goed zit.

En je kunt handmatig ook het dak nog dichtpompen of niet?

Tenminste bij de f ging dat.

MOB
        Deelnemer

Beste,

Ik heb een opel cabrio bertone van 2003. Het dak ging altijd perfect open en dicht. Vanmiddag wilde ik het dak openen maar dat ging helaas niet. Ik heb een paar maanden geleden een paal geraakt van achteren waardoor mijn achterklep niet meer goed dicht kan. Hij valt namelink niet in het slot. Zou dit de oorzaak van het probleem kunnen zijn? Kan iemand die er verstand van heeft mij dit vertellen? Dank u.

miraltje
          Deelnemer

<p style=”text-align: left;”>@joey86</p>
            Onvoldoende hydroliek olie in het systeem. Ga vooral niet stellen aan het dak,daar zit het probleem niet en onregel je alles.

Gemaks halve ga ik er vanuit dat je vol elektrisch dak hebt.

wacht een minuut of 10 zodat de druk van het systeem is.

Hoever is het dak al met zijn cyclus?

Is de afdekplaat al gesloten en zweeft het achterste deel van het dak er vlakboven, of staat de afdekplaat nog omhoog?

Indien het eerste, kun je het dopje vooraan bij het dak losmaken en dmv een inbussleutel de rest van het dak sluiten,

Gebruik beslist geen accuboor, dan draai het sluitmechanisme kapot.

Een nieuwe sluithaak kost 800E per kant  :unsure:

Ik heb een volledig Engelse beschrijving van het dak en hoe het werkt, heb hier al een keer een deel vertaalt, aangezien ik nu een cascada heb heb ik dat project nooit afgemaakt

Klikie doen–> Cabriodak

@MOB

Als de kofferklep niet wordt vergrendeld wordt het bedienen van het  dak geblokeerd, anders zou het dak de kofferklep kapot drukken tijdens het openen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.