Forumindex › Forums › Modellen › Manta › c30se
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 februari 2010 om 20:13 #17611593
dat is wel een veilig gevoel, dat die niet zomaar uitbreekt.
hoe bereken je nu een overbrenging , zonder je as open te halen.
dus gewoon met de hand draaien en dan de ronde tellen ofzo???
ik ben wel benieuw wat voor een overbrenging mijn as heeft9 februari 2010 om 20:45 #17611594origineel gepost door giuliettaevo
E46 M3 cabrio, 1630kg, 343 pk 0-100 5,5 sec. en die 5,5 sec halen ze er ook mee… En natuurlijk begrenzer bij 250 km/u.Audi S3 2.o Tfsi, 1455kg, 265pk en 350Nm. 0-100 5,7 sec en 250 km/u. En een chipje erin en het gaat nog allemaal wat sneller…
Een B-manta met 6 cilinder komt inderdaad maar net aan de 1100 kg. Vriend van mij heeft net zijn B manta omgekeurd en die weegt 1055 kg leeg op kenteken.
Maar ik denk ook dat de personen in de bmw en de audi of niet voluit zijn gegaan of niet kunnen rijden… Heb zelf een redelijk dezelfde auto gehad, ook 200 pk en 270 Nm koppel, achterwielaandrijving en net geen 1100 kg. 0-100 in ongeveer 6,5 seconde en 240 echte km’s op top. Een Golf R32, Alfa 147 GTA en zo’n soort gebakjes hield je er mee bij maar een BMW M3 legde ik het echt tegen af.
Je hoeft me niet geloven hoor, als je mar weet dat ik geen kwatserd ben die dingen moet verzinnen om ruig te zijn, ik vind m’n eigen ruig genoeg met me mooie manta met 24v al zou ik zo’n bmw maar een beetje bij zou kunnen houden:argue heb toevallig daarna met die jongen staan praten en t was een oude collega van mij en ook hij kon t niet geloven dat ik m voorbij ging, en die audi deed nogal wat moeite tussen t drukke verkeer om voor de flitspaal naast me te komen, dus neem aan dat hij wel vol ging… zou ikzelf ook doen als er zo’n oude manta mij voorbij zou komen in zo’n wagen….
9 februari 2010 om 21:17 #17611595Bevalt m’n ouwe manta een beetje kale?;)
9 februari 2010 om 21:40 #17611596origineel gepost door jorien
dat is wel een veilig gevoel, dat die niet zomaar uitbreekt.hoe bereken je nu een overbrenging , zonder je as open te halen.
dus gewoon met de hand draaien en dan de ronde tellen ofzo???
ik ben wel benieuw wat voor een overbrenging mijn as heeft1 wiel vastzetten andere wiel exact 2 keer rond draaien (ff markeren met krijt) dan de omwentelingen van je tussenas tellen…. bijna 3,5 keer rond is 3:44 net iets meer als 3,5 rond is 3:67 bijna 4 keer is 3:89 iets meer als 3 is 3:18
9 februari 2010 om 22:06 #17611597origineel gepost door Koekie
Bevalt m’n ouwe manta een beetje kale?;)ja perfect, net wagentje, zelfde stijl gemaakt als mijn oude iets andere kleur;)
10 februari 2010 om 20:10 #17611598ik heb gekeken wat mijn overbrenging is van de i400 80 procent sper as is .
mijn tussenas gaat tussen de 3,5 en 3,7.5 rond .
dus moet het een 3:67 verhouding wezen, dacht ik zo.is die overbrenging gunstig voor een 3.0-24v met 265 bak???
hoe moet ik dat zien??10 februari 2010 om 20:44 #17611599ik rijd met 3:44, origineel 2.0, is langer dan 3:67 dus jij zou theoretisch gezien sneller trekken maar minder topsnelheid, hangt ook van de bak af en de wielen natuurlijk…
10 februari 2010 om 20:56 #17611600oo oke.
er komt 17 inch onder.
dus als ik het goed heb, dan moet ik iets eerder overschakelen dan die van een 3:44
omdat die sneller in zijn toeren zit.(simpel gezegt)11 februari 2010 om 17:20 #17611601jah ik rijd met 16″ en platte band, dus dat is weer voordeliger met optrekken dan 17″ weet niet of t zo gelijk kan komen, 3:44 met 3:67 kan iemand anders beter vertellen dan ik,
mar wat je zegt klopt je zit sneller in de toeren, je maakt meer toeren bij bepaalde snelheid. Mar wat is je voordeel, 0-80 km/u moet je met 3:67 3x schakelen en met 3:44 mar 2 keer, dus wie is er dan sneller? zou ik eens moeten proberen.Persoonlijk vind ik dat ie niet bij mij niet korter hoeft, trekt toch gruwelijk en t maakt niet heel veel toeren op de snelweg
11 februari 2010 om 20:17 #17611602over dat schakelen, dacht ik dat ook al.
dat is natuurlijk verlies.(ik denk persoonlijk dat een 3:44 voordeliger is en rustiger rijd)ik heb nu wel een goed beeld er bij gekregen wat een 3.0 24v in een manta doet.
bedankt allemaal:thumbup11 februari 2010 om 21:20 #17611603origineel gepost door Kale gek
met 5 bak 240 getrag
sneller dan m3 cabrio(362pk),audi s3 (270 pk), Opel Insignia (weet niet wat voor motor maar liep aardig mee), sneller dan skyline, (zal wel 280 pk versie zijn).
0-100 6,5 – 7 sec tot nu toe gemeten
Topsnelheid 250+
:thumbup:thumbupKan ik hieruit opmaken dat je de 250 ‘n keer hebt aangetikt maar nog voluit bent gegaan?
Is dat trouwens volgens de teller of gps?11 februari 2010 om 22:21 #17611604Op http://www.manta-b.de staat veel goede en serieuze info over tuning en zescilinders.
leuke site met veel info!
12 februari 2010 om 09:11 #17611605origineel gepost door henkjan_80
origineel gepost door Kale gek
met 5 bak 240 getrag
sneller dan m3 cabrio(362pk),audi s3 (270 pk), Opel Insignia (weet niet wat voor motor maar liep aardig mee), sneller dan skyline, (zal wel 280 pk versie zijn).
0-100 6,5 – 7 sec tot nu toe gemeten
Topsnelheid 250+
:thumbup:thumbup
Is dat trouwens volgens de teller of gps?Kan ik hieruit opmaken dat je de 250 ‘n keer hebt aangetikt maar nog voluit bent gegaan?
Heb nog geen top gehaald, dit was op GPS tellers kloppen nooit 220 is 200 echte km bij mij, teller staat dan allang tegen het pinntje om m op 0 te drukken aan te rijden. Was op terugweg van vakantie vop autobahn met auto redelijk vol geladen en toen moest ik remmen voor caravans op de linker (3e!!!) baan, ja nl immer links.
14 februari 2010 om 12:48 #17611606stel dat ik later die verhouding van die i400 as te kort vind (3:67)
kan die as dan zo omgebouwd worden naar 3:44, of niet??14 februari 2010 om 13:43 #17611607ja gewoon ander kroon en pignonwiel erin
14 februari 2010 om 13:46 #17611608dat is mooi. dan hoef ik me geen zorgen te maken.
14 februari 2010 om 14:50 #17611609origineel gepost door Koekie
ja gewoon ander kroon en pignonwiel erinNou, zo simpel is het nou ook weer niet, de 3.44 (of langer)heeft een ander differentieel dan de 3.67 (of korter)
Afdraaien van het kroonwiel is een mogelijkheid.14 februari 2010 om 20:00 #17611610origineel gepost door jorien
stel dat ik later die verhouding van die i400 as te kort vind (3:67)
kan die as dan zo omgebouwd worden naar 3:44, of niet??Als je al een andere overbrenging kan vinden zal het zeker geen 3.44 zijn. Die zat er nooit in.
16 februari 2010 om 06:47 #17611611oo:o dat is zeker niet simpel.
bedankt voor jullie reactie,s -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.