Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › c30se distributieketting
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 februari 2010 om 16:35 #17218041
ik heb ergens gehoord dat de c30se is uitgevoerd met een d-ketting waar teveel speling op komt/die kan breken.
hoe kom ik erachter of ik zo’n ketting heb? Heb al gekeken of er een losse schakel tussen zit dit is niet zo.gr Tom
1 maart 2010 om 19:16 #17622416Voor zover ik ooit begrepen heb loopt de ketting ergens tegen de kop waardoor hij breekt.
Slijtage zal uiteindelijk ook voor breken zorgen maar ik geloof dat het aanlopen tegen de kop een van de hoofdoorzaken is.4 maart 2010 om 09:40 #17622417er zit verschil in dikte van de schakels, je kan dit opmeten
en nee de exacte maten heb ik niet (meer)14 maart 2010 om 21:56 #17622418denk dat ik m voor de zekerheid toch maar ga vervangen na t volgend seizoen..
22 maart 2010 om 20:52 #17622419ik heb ook wel eens gehoord , dat een mercedes ketting precies past.(dikker/sterker)
dan is het probleem verholpen.
ik weet alleen niet welke type mercedes/motor.
er zijn er meer die dat zo opgelost hebben.
ik hoop dat er mensen reageren die hier meer van weten.31 maart 2010 om 12:48 #17622420Vanaf een bepaald motornummer zijn ze de dikkere kettingen gaan gebruiken (meen de 010675 reeks en hoger) Is bij de opel dealer wel bekend.
Maar voor die €40 voor de lange en 15 voor de korte kun je geen risico lopen. Het is wel ff werk.
Vernieuw ook meteen de geleiders ;)
En bekijk goed de geleider/spanner van het korte kettinkje.
9 juni 2010 om 16:00 #17622421heb het bij de dealer nagevraagd en die is voor mij gaan zoek, echter kon hij er nix over vinden, hij heeft het toen nog aan een oudere medewerker gevraagd en die zei op z’n beurt dat ie daar nog nooit van gehoord heeft en dat hij nooit 24v ers heeft gehad waarvan de ketting spontaan is gebroken, wel bij oudere modelen van rond 80..
15 augustus 2010 om 17:24 #17622422Hallo ik heb er vorige week ook eens over nagevraagd bij een opel dealer in Den Bosch, maar die hadden er ook nog nooit een vervangen !!!
Hadden er ook nog nooit van gehoord dat ze konden breken.
Vreemd dat ze er in Duitsland wel over vertellen en vervangen en hier niet ???
Denk dat ik de hele set toch maar ga vervangen, maar moet daar de kop er voor af of kan je dat zo ook ?
Als ik op de foto hierboven kijk moet de kop er wel voor af als ik de geleiders wil mee vervangen…22 augustus 2010 om 16:28 #17622423Even een vraagje als de distributie ketting slap staat, betekent dat meestal dat de spanner stuk is of zijn dan de geleiders ook vaak stuk?
en voor het vervangen van de geleiders moet hele zootje open neem ik aan?
26 augustus 2010 om 08:14 #17622424alleen distributie is genoeg,net als bij cih..
26 augustus 2010 om 18:56 #17622425heb gister het zootje optijd gezet en andere spanner gemonteerd, alles blijft mooi optijd maar helaas geen leven in de C30SE, dus toch klepjes krom:cry
26 augustus 2010 om 20:25 #17622426Zou eens compressie meten, weet je meer !
26 augustus 2010 om 20:37 #17622427nou tijdens het starten hoor je op een paar cilinders ploffen in de inlaat, dus dat zegt genoeg.
Klepjes sluiten niet goed, waardoor de ontbranding in de inlaat terecht komt
26 augustus 2010 om 20:40 #17622428kan kloppen wat je zegt maar zou toch eerst compressie meten voordat ik de kop demonteer.
Kan ook zijn dat je kabels niet goed zitten en dan doet die dat ook wat jij verteld ( ploffen in de inlaat ) !!!!!26 augustus 2010 om 20:59 #17622429zou kunnen, maar kabels zitten toch echt op 1-5-3-6-2-4, en op het moment is het goedkoper om het blok te wisselen omdat ik die al heb, en een kopset van een 24V is ook alweer snel kassa:O
2 september 2010 om 18:19 #1762243020 januari 2011 om 22:56 #17622431Weet iemand toevallig hoe dat zit of je zo bij de merc dealer een AMG ketting kan bestellen die ook op je 24v past?
20 januari 2011 om 23:04 #17622432AnoniemLid sinds:
1 January 1970de oorzaak waarom deze ketting breekt is al een volledig topic aan besteed. Tevens wordt hierin de oplossing weergegeven om dit tegen te gaan.
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=127256&page=6#pid1802172
23 juni 2011 om 15:42 #17622433AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Senatorman wrote:
de oorzaak waarom deze ketting breekt is al een volledig topic aan besteed. Tevens wordt hierin de oplossing weergegeven om dit tegen te gaan.
viewthread.php … pid1802172
Hmm :hmmz waar is het topic gebleven. Dit is de oude XMB forum url, welke natuurlijk niet meer werkt na de verbouwing.
Wie kan dit topic vinden? Ik heb hem nodig. :cry
23 juni 2011 om 17:34 #17622434ik heb 2 jaar geleden via Ben (GSE) een setje gekocht van Ronald Bolz…!
top kwaliteit en keurige beschrijving met foto’s en de hele rim-bim… :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.