Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › C30se automaat belasten.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 september 2013 om 19:36 #17260368
Ik had een vraagje over een c30se met automaat.
Hoeveel kan zoon bak hebben of de koppel omvormer.
Ik wil namelijk een c30se met automaat in een VW LT oprijwagen gaan bouwen.
Maar dit weegt straks 2200 kg en de senator 1500 kg.
De bedoeling is ook nog dat er een aanhanger achter komt met auto er op die ook rond de 2000 kg gaat wegen.
Daarom was mijn vraag trekt de automaat bak dat van een senator zal wel een stuk makkelijker zijn.
Alvast bedankt bas.
1 september 2013 om 20:38 #18171008automaatkan dat wel aan, maar zou wel de achterasoverbrenging wat aanpassen zodat hij niet te zwaar moet trekken
kan je wel geen 180 rijden maar dat zal wel niet de bedoeling zijn1 september 2013 om 21:12 #18171009Zou je niet een C30NE nemen? Meer koppel onderin de toeren en een handbak lijkt me wel iets handiger met een oprijwagen met een dikke kar erachter
2 september 2013 om 14:41 #18171010@voederbiet wrote:
Zou je niet een C30NE nemen? Meer koppel onderin de toeren en een handbak lijkt me wel iets handiger met een oprijwagen met een dikke kar erachter
Ik heb nog een paar c30se’s staan daarom dat ik voor deze motor ga misschien iets minder koppel onder in maar daar heb je niet zo heel veel last van met een automaat bak. En de LT zal het meeste op de snelweg te vinden zijn dus dan maakt het niet zoveel uit of je nou hand bak heb of automaat.
Hij hoeft geen 180 te rijden 130/140 is hard zat met zoon zware bus van die leeft tijd.
Ben blij dat de automaat bak het kan hebben want dan hoef ik niet een schakel mechanisme te maken. scheelt weer een hoop tijd.
Groeten bas.
2 september 2013 om 14:49 #18171011Bak kan het vast hebben, geen idee van. maar zorg voor een GROTE automaat koeler voor de radiateur want de temperatuur bij belasten schiet omhoog en voor je het weet is het verbrand, en de bak dus ook.
automaat oliekoeler en olietemperatuurmeter er in maken dan kan je precies zien wat je doet. en hou je het veel langer heel.
2 september 2013 om 16:14 #18171012De AR35 bakken van de C30SE in de Omega/Senator B staan niet bekent als de sterkste bakken,ik zou idd een grotere koeler maken.
Of ik zou een oude 03/71L bak nemen van een Monza/Senator deze staan bekent als sterker en passen 1:1 aan je blok net als de bij behorende koppelomvormer.
Ik heb zelf geen ervaring met de AR35 bakken maar op het OHF worden ze regelmatig als zwak aangeduid.
Jammer dat een TH700/4L60E van een Amerikaan niet past deze zouden dit zonder veel problemen wel houden aangezien deze in chevy vans liggen.
2 september 2013 om 16:20 #18171013Wij hebben een oud type automaat bak gebruikt in ieder geval, geen elektronica eraan, denk van een Seantor oid. De oliekoeler hebben wij vervangen door een motoroliekoeler van een Saab turbo motor (hadden we liggen..)
De standaard achteras van onze LT is een goede combinatie met de 3.0 Automaat. Wat de overbrenging van onze achteras is weet ik niet, de LT had een 2.0 benzine motor voorheen in ieder geval. Het is een lang chassis met dubbellucht.
130 met een auto achterop is geen probleem. ;)
2 september 2013 om 16:50 #18171014Met de meeste LT’s boven de 100kmh is van zich zelf al een hele belevenis :jerry
2 september 2013 om 20:00 #18171015met de originele 2.0 kwam je beladen met pijn en moeite op de 90.. ;)
Op rotondes kun je er nu zelfs mee driften ondanks de dubbellucht. :afro Ding loopt heel behoorlijk nu. :D
3 september 2013 om 15:13 #18171016Hoe kan je het beste de automaat bak olie koelen normaal zit het in de radiateur bij een senator of niet? Ben daar niet zo bekend mee.
Of kan er beter een grote aparte koeler op met een fan om hem te koelen?
En wat voor een kan ik dan het beste nemen? als ik een andere olie koeler neem?
Groeten bas.
3 september 2013 om 16:05 #18171017Idd origineel zit er een IN de radiateur, welke werkt als warmte wisselaar maar in dit klimaat is dat niet nodig.
gewoon universele automaatbak koeler pakken, zoiets bijvoorbeeld. http://www.vandijckusaparts.nl/a-23454908/automaatbak-727/oliekoeler/” onclick=”window.open(this.href);return false;
bij een beetje klimmen of paar keer achter elkaar optrekken, bijv. file of drukte, dan schiet de automaat temperatuur omhoog!!
Als je een temperatuurmeter er in zet voor je automaatbak zie je ook dat je beter zelf kan schakelen als ie echt moet trekken omdat de automaat dan iets te snel naar de volgende versnelling gaat. en dus de oliepomp in de bak ook minder snel draait dus minder snel kan koelen.3 september 2013 om 20:22 #18171018Is het dan het beste om er een olie koeler tussen te zeten of alleen de olie koeler te gebruiken.
Ik zal dus ook een grote motor olie koeler kunnen gebruiken dan kan ik namelijk gewoon op de sloop kijken voor een mooie.
Waar kan ik de temperatuur sensor het beste kwijt bij zoon bak en welke heb ik daar voor nodig? Neem aan dat je daar een gewone olie temperatuur meter voor kan gebruiken.
Beste temperatuur voor de bak is rond de 100 graden ?
Groeten bas.
4 september 2013 om 22:15 #18171019Wij hebben een losse motoroliekoeler van een Saab turbo motor gebruikt en die hangt gewoon onder de laadbak naast de bak, krijgt volop rijwind. Werkt prima.
7 september 2013 om 06:47 #18171020ik heb in me opel blitz een 2.5e met 4-traps automaat gezet. ik heb de orig radiateur van de senator er voor gezet met interne oliekoeler. ik heb nog een extra externe olie koeler in serie gezet met de radiateur-oliekoeler. werkt perfect. loopt van bak naar externe koeler (voorkoelen, anders wordt de radiateur weer te warm), dan van externe koeler naar radiateur-koeler . en van daar uit weer terug naar de bak. top. trouwens… ik wil van 2.5ne naar 30ne. weet iemand of dit kan, zonder ook nog de automaat bak te wisselen? het is nu een motor 25ne met aut.bak uit een senator van 1989. het is een 4 traps met electr overdrive denk ik, want op de tunnel van de senator stond R-N-D-2-1, maar het was wel een 4-traps
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.