Forumindex › Forums › Modellen › Manta › c30se
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 februari 2010 om 19:18 #17217211
ik ben benieuwd hoe snel een manta 3.0-24v (c30se) nu eigelijk is.
van nul tot honderd.
de topsnelheid.
en met welke recente auto kunt je het eigelijk mee vergelijken.ik heb zelf geen flauw idee , en was daar wel benieuwd naar.
8 februari 2010 om 16:05 #17611569met 5 bak 240 getrag
sneller dan m3 cabrio(362pk),audi s3 (270 pk), Opel Insignia (weet niet wat voor motor maar liep aardig mee), sneller dan skyline, (zal wel 280 pk versie zijn).
0-100 6,5 – 7 sec tot nu toe gemeten
Topsnelheid 250+
:thumbup:thumbupmaar kijk even naar beneden staat al wat over in topic over de manta die 300km/u gaat.
tip: als je t wil proberen zou ik wel een spoiler op de manta monteren als ik jouw was;)
8 februari 2010 om 17:01 #17611570Sneller dan een M3 met 362pk??………
En sneller dan een Audi S3 kan je ook wel vergeten…!8 februari 2010 om 17:24 #17611571Sneller dan een M3 met 362pk??………
Ik dacht ook al van :hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz
Die M3 is wel sneller gok ik hoor! :D204 pk.. 1300 kilo? met een korte 5 bak gok ik op 7-8 sec naar de honderd?! Als je beetje lekker schakelt en het droog is..
Top hangt natuurlijk helemaal van eindoverbrenging af..
Maar goed. Als mijn mercedes 500 sec met ooit 180KW en 1700 kilo al met gemak en in 1 ruk naar de 240 gaat, zal een manta met 204 pk en een stuk minder gewicht er wel overheen gaan.Maar zou je het doen?? ;)
8 februari 2010 om 17:53 #17611572Als je nog ff geduld hebt zeg ik het je, ben alleen nog niet zeker of ik er een R28 5bak of de automaat bak aan hang ik heb ze allebij en ook 2 motoren, voorkeur gaat toch naar de automaat.
8 februari 2010 om 18:38 #17611573Ik zou niet voor de automaat gaan, we hebben er al eens een paar kapot gehad. En het schijnt wel vaker te gebeuren, dan zijn die R28 beter.
8 februari 2010 om 18:54 #17611574Ik zou in zo’n auto sowieso niet voor een automaat gaan…
Lekker schakelen is veeeeel intenser rijden!8 februari 2010 om 19:08 #17611575ja idd ik ga ook voor de handschakel in me r28 bak :thumbup
8 februari 2010 om 19:20 #17611576een 24V in een B weegt niet veel meer dan 1150kg, dus dat zit wel goed.
Die m3 zal toch wel rond de 5sec zitten, en die S3 net onder de 6.
Wat de B-24V betreft zal het denk ik toch wel kloppen wat Kale zegt.Ennuh de keuze tussen schakel of automaat,….daar kunnen we het lang en breed over hebben.
Maar ik denk dat als je een tijdje zulke automaat heb gereden, niet gauw meer anders wil.
Onder manta kan ook, heb ik nog maar weinig gezien, zelf wel al gehad, maar met 13ers raakte het carter wel eens een drempeltje. Het carter steekt nl ruim onder de chassisbalken uit. Aansluitpunt naar de cardan (3poot) zit nl best wel hoog.
En zo’n bak stuk rijden is me zelf nog niet gelukt, en dat terwijl ik best wel veel met trailer en dergelijke rij.8 februari 2010 om 20:15 #17611577zoals sommige weten ben ik een manta b aan het restaureren en om te bouwen naar een 3.0-24v. (het is wel een 10 jaren plan)
weinig tijd, maar komt goed.ik heb een 265 bak liggen , en die komt eronder.
dat lijkt mijn een geschikte bak en wat rapper dan orgineel.
maar hoe snel hij is?????8 februari 2010 om 21:12 #17611578Geschikt is die bak zeker, maar rapper dan origineel? Hoe dat zo dan?
8 februari 2010 om 21:47 #17611579Er zit natuurlijk wel verschil in welke as je gebruikt. Kale gebruikt een hele lange eindoverbrenging als hij 250+ haalt. De mijne gaat bij 210 in de begrenzer. Met 24v met korte eindoverbrenging kom je echt wel onder de 7 seconden denk ik.
Heb trouwens met mijn 12v weleens op het circuit gereden tegen een E46 M3 en die hield ik gewoon bij van 70 tot 170, toen was het einde rechte stuk.8 februari 2010 om 22:06 #17611580Ok! dan neem ik mijn woorden terug over de m3!! :D
Ik wist ook niet dat de manta zo licht was.Alleen liever automaat dan schakel zoals Jo zegt ben ik het niet mee eens.
Ik heb er natuurlijk 4traps automaat in mn benz. En die schakelt super maar na een tijdje wordt het voor mij gewoon zoooo ongelooooooofelijk saai.
Maar ja.. dat is natuurlijk een compleet persoonlijke keus dus hierin zegt mijn mening natuurlijk niks ;)Wel weer heerlijk om je benen te kunnen strekken zonder die koppeling daar in de weg te hebben zitten! :D
8 februari 2010 om 23:23 #17611581e36 m3 zit in 6 sec op de 100 met 286 ponys
plus dt ding heeft een vanosje en throttle bodies.
en een dif met spermaarja 24V manta komt wel in de buurt denk ik toch….
9 februari 2010 om 06:50 #17611582m400.
dat hebben ze me wel eens vertelt, dus dat is niet het geval.
ik wil er een i400 achteras onder bouwen (de eindoverbrenging moet ik nog uitrekenen , want die weet ik niet van die as)
want die i400 as met 80 procent variabele sper heb ik nog liggen.maar ik heb ook nog een keuze , om een commodore gse as er onder te doen , maar mijn voorkeur gaat naar die 400 as.
9 februari 2010 om 07:58 #17611583Mijn voorkeur blijft toch bij de automaat, als ik er mee weg kom( bedankt Jo voor de info ) automaat rijdt veel prettiger en sneller vooral op de sportstand.
9 februari 2010 om 08:32 #17611584hoe vordert het projeckt dan henri ?
al op geschotenkuipjes had kenneis van me bij je op gehaald hoorde ik
9 februari 2010 om 11:25 #17611585Ja klopt hij zij dat hij jouw kende, project loopt rustig, ben ook met mijn huis aan het verbouwen en heb ook nog eens een vloerenbedrijf te runnen.
Zaterdag haal ik een senator erbij (B 24v) zodat ik alle onderdelen heb en dan zal het wel weer sneller gaan.9 februari 2010 om 17:13 #17611586origineel gepost door Jo
Sneller dan een M3 met 362pk??………
En sneller dan een Audi S3 kan je ook wel vergeten…!e46 m3 cabrio, 1600 nog wat kg, was toch echt sneller;) vanaf 20 / 30 km/u scheelde niet veel mar kon er voorbij, audi s3 was zonder lamda sonde en dual ram klep en toen kon ik t net niet bijhouden bleef wel dicht erbij, dus neem aan met lambda en dual ram dat t wel lukt en ervoorbij
origineel gepost door kaneelschep
Sneller dan een M3 met 362pk??………
Ik dacht ook al van :hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz
Die M3 is wel sneller gok ik hoor! :D204 pk.. 1300 kilo? met een korte 5 bak gok ik op 7-8 sec naar de honderd?! Als je beetje lekker schakelt en het droog is..
Top hangt natuurlijk helemaal van eindoverbrenging af..
Maar goed. Als mijn mercedes 500 sec met ooit 180KW en 1700 kilo al met gemak en in 1 ruk naar de 240 gaat, zal een manta met 204 pk en een stuk minder gewicht er wel overheen gaan.Maar zou je het doen?? ;)
Manta 1300 kg?? waar haal je die 200 vandaan, weegt maar iets van 1100 kg met 24v…
origineel gepost door Sheto
e36 m3 zit in 6 sec op de 100 met 286 ponys
plus dt ding heeft een vanosje en throttle bodies.
en een dif met spermaarja 24V manta komt wel in de buurt denk ik toch….
6 seconden is fabrieksopgave. das zonder weerstand dus scheelt altijd wat
9 februari 2010 om 18:08 #17611587Snel genoeg voor een manta dacht ik zelf zo
9 februari 2010 om 18:14 #17611588E46 M3 cabrio, 1630kg, 343 pk 0-100 5,5 sec. en die 5,5 sec halen ze er ook mee… En natuurlijk begrenzer bij 250 km/u.
Audi S3 2.o Tfsi, 1455kg, 265pk en 350Nm. 0-100 5,7 sec en 250 km/u. En een chipje erin en het gaat nog allemaal wat sneller…
Een B-manta met 6 cilinder komt inderdaad maar net aan de 1100 kg. Vriend van mij heeft net zijn B manta omgekeurd en die weegt 1055 kg leeg op kenteken.
Maar ik denk ook dat de personen in de bmw en de audi of niet voluit zijn gegaan of niet kunnen rijden… Heb zelf een redelijk dezelfde auto gehad, ook 200 pk en 270 Nm koppel, achterwielaandrijving en net geen 1100 kg. 0-100 in ongeveer 6,5 seconde en 240 echte km’s op top. Een Golf R32, Alfa 147 GTA en zo’n soort gebakjes hield je er mee bij maar een BMW M3 legde ik het echt tegen af.
9 februari 2010 om 18:27 #17611589origineel gepost door jorien
m400.dat hebben ze me wel eens vertelt, dus dat is niet het geval.
ik wil er een i400 achteras onder bouwen (de eindoverbrenging moet ik nog uitrekenen , want die weet ik niet van die as)
want die i400 as met 80 procent variabele sper heb ik nog liggen.maar ik heb ook nog een keuze , om een commodore gse as er onder te doen , maar mijn voorkeur gaat naar die 400 as.
Let op er zijn meerdere overbrengingen he!
80 sper is ideaal,heb ik er nu ook onder9 februari 2010 om 19:04 #17611590ja, dat er meerdere overbrengingen zijn weet ik.
maar hoef je niet bang te zijn dat je zo om een as draait???(terwijl dat niet de bedoeling is)
9 februari 2010 om 19:13 #17611591Wat voor topsnelheden halen jullie met wat voor overbrengingen, met een 3.0 12v ? Ik zet er hoogstwaarschijnlijk een 3,44 in, met een 240 bak. Ik ben benieuwd of iemand dezelfde overbrenging heeft, en wat zijn topsnelheid is.
gr’s Rico
9 februari 2010 om 19:28 #17611592origineel gepost door jorien
ja, dat er meerdere overbrengingen zijn weet ik.maar hoef je niet bang te zijn dat je zo om een as draait???(terwijl dat niet de bedoeling is)
heb dit eigenlijk nog niet meegemaakt,en duw hem toch vaak tot aan het randje,nog niet spontaan uitgebroken.
de verschillen in overbrengingen zijn wel gigantisch,pak bijv manta 400 works,met de ene overbrenging 190 km/h en met de andere een krappe 170 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.