Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › C30NE slecht starten op LPG
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 24 november 2019om 23:59 door Arv.
-
AuteurBerichten
-
31 oktober 2019 om 23:30 #18369609
Ik rij met een C30NE blok met LE-2 jetronic op LPG. Normaal gesproken start ik op benzine en schakel na ca 1 minuut over op LPG en loopt prima op LPG. Nu is er een probleem met mijn injectie (start en loopt niet meer op benzine) en moet ik starten op LPG. Helaas start hij erg slecht op LPG, dit was ook al toen hij nog goed liep op benzine. Ik krijg hem alleen gestart op LPG door ca 20 seconden door te starten met volgas. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verbeteren? Ik heb een OMVL 90 verdamper met mengstuk tussen LMM en luchtfilter. de LPG afsluiters hoor ik meteen klikken na contact aan te zetten.
1 november 2019 om 16:23 #18369618Ah bekent probleem.
Ik heb precies het zelfde. Als ik de benzine op heb.
Het enig wat helpt is de LPG slang tussen de verdamper en het mengstuk zo kort mogenlijk te maken.
Ik heb bij de LPG inbouw gekozen om de verdamper zo dicht mogenlijk bij het mengstuk te zetten, dit resulteerde wel dat de inhoud van het koelsysteem iets langer werdt. Dit door het gebruik van langer koelslangen.
Waarom werkt het benzine systeem niet?
2 november 2019 om 21:41 #18369633leeftijd verdamper? klinkt als vervuild of versleten exemplaar.
3 november 2019 om 00:11 #18369636Soms start hij wel op benzine en loopt dan heel haperend / pruttelend en ik moet dan flink gassen om hem beter te laten lopen. Andere keren start hij helemaal niet op benzine. Injectiepomp draait en ontsteking moet ook goed zijn aangezien hij goed loopt op LPG. Ik dacht eerst dat mijn injectoren vies/verstopt waren, maar vandaag startte hij weer perfect op benzine en bleef perfect starten de hele dag. Ik heb nog geen idee wat er aan de hand is met de benzine injectie.
De verdamper is ca 5 jaar oud en heb ik ca 60000 km mee gereden, toen die nieuw was startte hij ook al niet goed op LPG, wat ik niet erg vond omdat ik toch altijd start op benzine.
3 november 2019 om 11:22 #18369640handig is dat.. iets wat niet goed zit, gewoon laten zitten, totdat het probleem groter wordt. vaak gaat er meer stuk als nodig zou zijn geweest.
maar we gaan er gemakshalve vanuit dat de verdamper goed is.
lpg vraagt om een vroeger ontstekingstijdstip als benzine.
aangezien het een lpg auto betreft is aan te raden dit ontstekingsmoment aan te houden.
het benzine systeem is dan maar bijzaak, en als de wagen daar wat minder mooi op loopt, het zei dan zo.lpg is tevens extreem gevoelig voor valse lucht, controle daarvan is dan ook raadzaam, neem een busje remreiniger bij draaiende motor, en spuit
links en rechts wat remreiniger en luister hoe de motor reageert, beter trouwens dat de motor niet reageert, dan is het allemaal dicht.gasklep staat iets geopend? ivm stationair lpg, en makkelijker aanpakken.
bougies en bougie kabels zijn goed? voor lpg net wat belangrijker als benzine, maar ze dienen altijd goed te wezen uiteraard.brandstofpomp loopt altijd?
injectoren worden aangestuurd en verbroken door lpg installatie?
succes
8 november 2019 om 00:46 #18369733handig is dat.. iets wat niet goed zit, gewoon laten zitten, totdat het probleem groter wordt. vaak gaat er meer stuk als nodig zou zijn geweest.
Helemaal mee eens, het probleem is dat ik het probleem niet kon vinden. Steeds als ik ging zoeken liep de benzine injectie of helemaal niet of ineens weer perfect. Hij start/loopt nu al de hele week perfect op benzine.
maar we gaan er gemakshalve vanuit dat de verdamper goed is.
lpg vraagt om een vroeger ontstekingstijdstip als benzine.
aangezien het een lpg auto betreft is aan te raden dit ontstekingsmoment aan te houden.
het benzine systeem is dan maar bijzaak, en als de wagen daar wat minder mooi op loopt, het zei dan zo.Onsteking staat idd wat vroeger voor de lpg.
lpg is tevens extreem gevoelig voor valse lucht, controle daarvan is dan ook raadzaam, neem een busje remreiniger bij draaiende motor, en spuit
links en rechts wat remreiniger en luister hoe de motor reageert, beter trouwens dat de motor niet reageert, dan is het allemaal dicht.Dit heb ik inderdaad al getest en nergens valse lucht gevonden.
gasklep staat iets geopend? ivm stationair lpg, en makkelijker aanpakken.
Inderdaad iets geopend.
bougies en bougie kabels zijn goed? voor lpg net wat belangrijker als benzine, maar ze dienen altijd goed te wezen uiteraard.
Bougies en kabels zijn vervangen in de lente, heb ik nu ca 5000 km mee gereden.
brandstofpomp loopt altijd?
injectoren worden aangestuurd en verbroken door lpg installatie?
Brandstofpomp en injectoren staan allemaal uit op LPG
10 november 2019 om 02:14 #18369787Ik kreeg mijn ding ook niet goed meer aan een jaar ofzo terug en ik had alles vervangen dwz de injectoren opnieuw afgedicht,bougies en verdeler/rotor nieuw en nog niks geen verandering,ik starte op benzine en dan snel naar lpg overschakelen maar ik kwam erachter dat mijn inlaat systeem los tegen de kop hing en minimaal gaapte en dat had ik met remmen reiniger niet getest,de achterste 2 cyl lekte en dit werd als de motor warm werd minder de bouten zaten losjes..
Die pakkingen van het inlaat systeem gaan ook wel eens kapot omdat staal en alu niet even snel evenveel uitzetten en dan kan je inlaat systeem gaan lekken tussen kop en inlaat check dit ff.
Mocht je nog een pakking nodig hebben ik heb der hier nog 1 liggen van Elring kun je hebben voor 20€ (ex opsturen) koste mij iets van 35 ex verzenden.
12 november 2019 om 01:21 #18369831Bedankt voor de tip, ik zal daar naar gaan kijken, dat heb ik ook nog niet gechecked. Pakking heb ik nog 2 stuks van liggen, dus ben voorzien
22 november 2019 om 00:44 #18370045zie zou gecheckt zijn met de remmenreiniger truck.. toch
het vervelendste aan het verhaal, zo als je zelf aan gaf.. dan wel, en dan niet een issue
tja.. dan is het logisch dat je het laat wezen..en afwacht tot het erger wordt.
nu is het wat erger, en zou je verwachten dat er ook wat te vinden is.ontsteking timing en dergelijke zijn goed.
sensoren heeft lpg geen donder mee te maken
benzine daarin tegen wel.hij start slecht tot niet op benzine.
heb je dan ook het idee dat hij iets wat veel naar benzine ruikt.?de temperatuur sensor voor de regelunit, is mogelijk slecht?
de 2 polige variant, die enkel polige aan zijkant thermostaathuis is enkel
voor weergave op dashboard, meer niet.LE2 weet ik zo even de stekker en sensor kleur niet van, maar wel dat de stekker en sensor kleur overeen moeten komen.
deze sensor zit ook OP het thermostaat huis.
lichtblauw of zwart.vervang die wellicht eens, mogelijk krijgt je motor te veel of te weinig benzine bij een koude start.
en juist deze sensor gaat daar over.succes
24 november 2019 om 23:59 #18370113Tot nu start hij nog steeds goed op LPG. Ben wel bang dat het eerdere probleem weer een keer terugkomt aangezien ik niets heb vervangen/afgesteld om de benzine injectie weer goed te krijgen. De temperatuursensor van de injectie zou inderdaad een oorzaak kunnen zijn. Ik bestel vast een nieuwe voor de zekerheid. Bedankt voor de tip!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.