c30ne inbouwen in een manta b

Forumindex Forums Modellen Manta c30ne inbouwen in een manta b

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244007
    joran
      Lid sinds:
      7 January 2008

      Aangezien ik op het forum en op internet nergens meer gevonden krijg wat je allemaal moet doen om een c30ne in een manta b te hangen , heb ik de vraag of er mischien iemand is die mij zou willen uitleggen wat ik zou moeten aanpassen .

      Ikzelf meen dat er nieuwe motorsteunen gelast moeten worden en de radiateur naar voren geplaatst moet worden .

      Mvg Joran

      #17955895
      DevilraY
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 January 2005

        ‘t is net als met elke lijn 6 die in een manta wordt gebouwd.
        Je kan naar voor met je blok, dan moet je radiator wijken, je kan ook het blok naar achter in bouwen, dan moet het schutbord eraan geloven.

        #17955896
        Keesjr
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 May 2006

          Op manta-b.de staat al behoorlijk veel info en foto’s over het inbouwen van een zescilinder.
          Ik neem aan de je niet aan het schutbord wilt gaan zagen.
          De motorsteunen aan de vooras moeten verlengd worden, de radiateur moet in de neus geplaatst worden, uitlaat moet je ook wel wat aan pasmaken.
          Verders is het ook aan te raden om de voorremmen te verzwaren, zijn verschillende mogelijkheden voor.
          Dan het verhaal voorveren, normale of verlaagde 4-cilinderveren zijn veel te slap voor een zespitter, van een Mercedes 300 D uit de W124 serie heb ik er zelf voor gebruikt, je moet ze wel op de juiste lengte maken.
          En de voorste stabilisator lager maken, anders komt die tegen de carterpan aan, sommige zespitterpannen gaan er zo in, andere moet je de bult iets inkorten omdat die anders tegen de vooras aan ligt.

          #17955897
          Hendri
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 August 2005

            Hier nog een aangepaste vooras en carter liggen, bij interesse stuur maar u2tje

            #17955898
            H-400
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 November 2006

              Voor touren en snelwegen is zo’n 6-cilinder mooi, en fantastisch geluid is mooi meegenomen.
              Persoonlijk zou ik hém zover mogelijk naar achter plaatsen, en je batterij, ruitensproeierreservoir, compensatievat
              in je kofferruimte plaatsen. Hoe meer druk op je achteras hoe beter!
              Ik ken de klassieke opzet voor een 6-pitter en die rijdt op’t circuit bij de eerste bocht in de weg, maar dat is
              dus meer voor sportief gebruik, langs de andere kant is de 6-pitter voor driften wel goed geschikt!

              #17955899
              eddepet007
                Lid sinds:
                11 February 2005

                Hier nog een aangepaste vooras en carter liggen, bij interesse stuur maar u2tje

                ben je in 1 keer klaar

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.