Forumindex › Forums › Modellen › Manta › c30ne inbouwen in een manta b
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 januari 2010 om 18:41 #17216501
Hey ik ben sinds kort in het bezit van een manta b.
Nu kan ik via een vriend van mij goedkoop aan c30ne motor komen.
Kan dit ingebouwd worden in een manta b ?
Op dit moment hangt er een automaat bak achter kan ik hier dan mijn huidige 5 handbak aanhangen zoja welk vliegwiel en koppeling heb ik dan nodig ?Mvg Joran
21 januari 2010 om 18:46 #17597747ff het forum doorzoeken staan wel wat 3.0 projecten op
22 januari 2010 om 23:04 #17597748voor hoeveel gaat een c30ne deur uit??
ze vragen te veel voor een 2.4 tegenwoordig
nou woorzover ik het weet
2 langere motorsteunen
carterpan?
uitlaat aanpassen?
vliegwiel overzetten van je 2.023 januari 2010 om 08:39 #17597749Koeling?;)
23 januari 2010 om 17:57 #17597750origineel gepost door Sheto
voor hoeveel gaat een c30ne deur uit??ze vragen te veel voor een 2.4 tegenwoordig
nou woorzover ik het weet
2 langere motorsteunen
carterpan?
uitlaat aanpassen?
vliegwiel overzetten van je 2.0die motorsteunen kun je die van een andere motor halen of moet je die zelf aanpassen ?
23 januari 2010 om 18:00 #17597751beste is even zelf bakken,kan je namelijk zelf bepalen waar je de motor wilt hebben.
hoe zit het eigenlijk met tussen as?
stel heb nu 20E emt 240 er achter normale gsi as,alleen emt sper maar maakt neit uit
heb ik dan alleen te maken emt motorsteunen,carterpan,uitlaat,vliegwiel,koeling?
ben ook wel benieuwd eigenlijk.23 januari 2010 om 19:05 #17597752wat betekent eigenlijk ’emt’ ??
23 januari 2010 om 19:08 #17597753Dat betekent met,heb wel eens spel foutjes.
25 januari 2010 om 12:08 #17597754volgens mij is het toch voordeliger om een 6 cil erin te hangen. als je kijkt wat ze durven te vragen voor een 16v of een 2.4tje
25 januari 2010 om 15:46 #17597755http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=83636
ik ben bezig met een inbouw van een 6 cil meschien zie je hier wat info die je kan gebruiken
25 januari 2010 om 16:43 #17597756zoek ff op mijn naam dan vind je mijn topic over de inbouw.. Ik denk ook dat 6 cil goedkoper is dan 16 v ik was voor minder dan 2000 klaar…
25 januari 2010 om 18:01 #17597757origineel gepost door Kale gek
zoek ff op mijn naam dan vind je mijn topic over de inbouw.. Ik denk ook dat 6 cil goedkoper is dan 16 v ik was voor minder dan 2000 klaar…ik denk voor nog minder geld klaar te zijn aangezien ik de complete motor voor minder als 200 euro kan overnemen ;)
25 januari 2010 om 18:18 #17597758denk niet dat de motor de grootste kostenpost is maar het omkeuren naar 6 cilinder op kenteken
25 januari 2010 om 18:55 #17597759origineel gepost door Bastos400
Dat betekent met,heb wel eens spel foutjes.O, dan snap ik ook wat je met “neit” bedoelt.
:D:afro25 januari 2010 om 19:14 #17597760origineel gepost door fluks
denk niet dat de motor de grootste kostenpost is maar het omkeuren naar 6 cilinder op kentekenNou, dat is me tegenwoordig toch een kostenpost, met een beetje geluk ben je met 50euro klaar. Als je die niet meer hebt dan begin er maar niet aan….
25 januari 2010 om 19:17 #17597761Nou, dat is me tegenwoordig toch een kostenpost, met een beetje geluk ben je met 50euro klaar. Als je die niet meer hebt dan begin er maar niet aan…. [/quote]
dat is me ook wat ,ik moest 55 euro betalen:D:D
25 januari 2010 om 19:24 #17597762tegenvaller dan:hmmz:hmmz
25 januari 2010 om 19:24 #17597763origineel gepost door henry.kummeling
Nou, dat is me tegenwoordig toch een kostenpost, met een beetje geluk ben je met 50euro klaar. Als je die niet meer hebt dan begin er maar niet aan….dat is me ook wat ,ik moest 55 euro betalen:D:D [/quote]
rdw de regels weer aangepast zonder mij te vragen :P
25 januari 2010 om 19:27 #17597764origineel gepost door m400
origineel gepost door fluks
denk niet dat de motor de grootste kostenpost is maar het omkeuren naar 6 cilinder op kentekenNou, dat is me tegenwoordig toch een kostenpost, met een beetje geluk ben je met 50euro klaar. Als je die niet meer hebt dan begin er maar niet aan….
dus als ik het nu goed begrijp hoeft de auto niet meer uitgebreid gekeurd worden in lelystad waardoor het keuren zo duur word ?
25 januari 2010 om 20:05 #17597765Die 55 euro is alleen van toepassing als de auto blijft voldoen aan de aanvullende apk eisen.
Daarin staat o.a. dat het aantal cilinders niet mag afwijken van wat op het kentekenbewijs staat.
Hang je er dus een 16v of 2.4 in ben je inderdaad voor 55 euro klaar, ga je naar een 6 cilinder dan moet je dus het gebruikelijke traject door en ben je meen ik 800-900 kwijt.25 januari 2010 om 20:11 #17597766dus toch duurder dan de motor zelf
25 januari 2010 om 21:19 #17597767Echt niet, ben even terug geweest denk 2 maanden geleden, en was voor 5 tientjes klaar. Van 1.9 naar 3.0-24V…..
26 januari 2010 om 09:02 #17597768marcel niet zeggen waar je bent geweest dan gaan ze daar alemaal naar toe :P:P:P
26 januari 2010 om 09:26 #17597769ja ik heb al een mailtje gestuurd naar de RDW hehehe en binnekort eens bellen.
zo dus dit is het einde voor de mensen die:
400-600 vragen voor een 2.4
1500-2000 vragen voor een 16V
3000 of meer (incl manta delen) voor een c20letzalig…..:D
26 januari 2010 om 10:00 #17597770bied wel nieuwe perspectiven:D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.