Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › C25XE of 3.0 v6 icm een F18 of F20
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 februari 2009 om 08:46 #17208836
ja kan wel maar of een f20 het heel lang volhoud weet ik niet
maar denk er wel om dat je bij een f20 f f28 we een adapterplaat nodig hebt om de totale lengte van motor en bak goed te krijgen
ander komt je met je ophanging niet uit
je kunt er ook een f25 achter hangen dan past het zo
maar of je die bak wilt is aan jou zelf19 februari 2009 om 18:57 #17466204in duitsland word er al langer mee gereden
ik ga t op me c25xe ook proberen
heb ik de dett lekker geen adaptorplaat nodig :P
19 februari 2009 om 23:21 #17466205een F18 of F20: wel een adapter plaat nodig.. (is een bak voor 4 cilinder motor)
F25 (alleen V6 F25 bak) geen adapterplaat nodig.
en eeuuhh F25 achter een V6 in de asrta, ja dat is ook in NL al zo haha, past gewoon.
Willem
20 februari 2009 om 08:41 #17466206Adapterplaat: je hoeft ook geen adapterplaat aangepaste motorsteun aan de distri zijde doet het ook goed.
is wel makkelijker kwa ruimte ja.
maar een F28 achter een let kan ook in een Corsa, dan past de F25 ook in een Corsa..
Willem
20 februari 2009 om 17:58 #17466207ik heb een 16v vliegwiel er op
kreeg het kom vliegwiel niet in de f20 en f28
en aangepaste motorsteun
20 maart 2009 om 11:30 #17466208Nadeel van geen adapterplaat is dat je de 2 delige V6 as niet meer kunt monteren om het tourque steer te verminderen. Bovendien zit alles net iets meer op elkaar gepropt als met adapterplaat, V6 vliegwiel is dan niet meer te monteren, maar dan moet je een 16v vliegwiel op op zetten.
Gewone lange aandrijfas past niet met balanceer gewicht, dus dan moet je het balanceer gewicht van je as afhalen wat weer trillingen vervoorzaakt of je differentieel lagers kan slopen. Heb niet voor niets een adapterplaat gemaakt, zitten meer nadelen aan het niet monteren van een adapterplaat dan je denkt.
26 april 2009 om 09:48 #17466209waarom past de as niet met het balanceer gewicht?
We hebben nu de astra dichtgebouwd met f18, en de as zit goed, met balanceergewicht erop…….
26 april 2009 om 17:57 #17466210Wil je een Gedeelde As met TUSSENLAGER dat wel past ZONDER adapter plaat.
ivm Torque Steer voorkomen.
dan kan je een as pakken van een C20LET (Vectra-A / Calibra).
Dat is ten slotte ook een 4 cilinder ZONDER adapter plaat.
Willem
26 april 2009 om 18:36 #17466211dat die van een v6 niet past dat is zeker, want dan is het 1e stuk as gewoon te lang.
Om een gedeelde van een 16v te proberen had ik ook al in gedachten.
Maar de stukjes die we nu gereden hebbe, geen last van torque steer.
als dat zo blijft, dan ga ik niet de moeite doen om een deelbare as te passen.
28 april 2009 om 16:01 #17466212gedeelde as van mijn corsa b is zowizo aangepast om de totale lengte aan te passen.
een as van een c20let is exact even lang als van een v6, aleen de steun op de motor is anders.
Ik heb ook iets aangepast aan de steun. zodat nu netjes past ipv dat de steun 23,8mm tever naar distri zijde zit. foto’s zal ik wel eens posten:)
29 april 2009 om 16:00 #17466213zo, hier dan foto’s van de aanpassing voor de steun:)
29 april 2009 om 16:05 #17466214Netjes Mathijs, Zo kan je je Multiriem kwijt, en past de gedeelde as gewoon.
Willem
29 april 2009 om 23:14 #17466215toppie,brengt mij weer fijn op een idee…….
14 mei 2009 om 18:47 #17466216hoe moet ik dat dan gaan doen ?
x30xe met f28 en wil er ook een deelbare as in gaan zetten?
greets
15 mei 2009 om 18:10 #17466217in een kadett met aangepaste steun??
hetzelfde als bij de F18 / F20 bak.
bovenstaande bus tussen het tussenlager van de As.
Willem
24 mei 2009 om 08:08 #17466218maar welke assen heb k dan nodig ?
van een calibra?
24 mei 2009 om 21:26 #17466219Calibra / Vectra-A V6
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.