Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › C25XE houdt in
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 januari 2015 om 21:00 #17270331
Zoals de titel al aangeeft heb ik een C25XE motor die inhoudt, maar niet stottert. Stationair loopt hij prima, optrekken vanuit stilstand in de eerste gang gaat ook prima. Echter wanneer de auto al een redelijke snelheid heeft, bijv. 50 km/h, trekt de auto slecht. Sterker nog; als ik op de snelweg rijd met 100 km/h en ik trap hem in de kickdown, schakelt de automaat terug, gooit het motortoerental naar plusminus 4000 toeren, en vervolgens gaat de auto gewoon niet harder, ook al blijf ik vol gas houden. Als ik hem dan in z’n vrij zet kan ik hem wel tot 7000 rpm trappen.
Er gaat geen motorstoringslampje branden. Lampje werkt overigens wel, gaat gewoon branden bij het op contact zetten. Ook met uitlezen komen er geen storingen uit, alleen code 12 (begin diagnose) en 31 (geen motortoerentalsignaal (omdat de motor niet draait)).
De volgende zaken heb ik reeds gewisseld/gecontroleerd:
– Brandstoffilter vervangen door open buisje
– Brandstofdrukregelaar gewisseld
– Brandstofpomp gewisseld
– Brandstofpompzeefje gereinigd
– Luchtmassameter gewisseld
– Luchttemperatuursensor gemeten; binnen tolerantie
– Koelvloeistoftemperatuursensor gemeten; binnen tolerantie
– Vacuumlekkage gecontroleerd; 2 lekjes gevonden, gerepareerd, geen gewenst resultaat.
– Daarna lambdasignaal gecontroleerd: schommelt goed tussen 0.1 en 0.9 volt
– Distributietiming gecontroleerd; staat netjes op tijd
– Bougies en bougiekabels gewisseld (kabels overigens niet nagemeten, vergeten)
– Luchtinlaattraject gecontroleerd op verstopping; niks aan te zien.
– Uitlaat losgehaald na de kat, om op verstopping te controleren; niks aan te zien. Voorkant kat (nog) niet losgehaald ivm ernstige roestvorming op de moeren.
– Van beide kanten in de einddemper gekeken om te controleren op verstopping; niks aan te zien.
– Sinds het probleem begon is inmiddels de tank leeg gereden, toen getankt bij een andere pomp. (Normaal Total, laatste keer Shell); geen verschil.
– Wellicht nog wel iets gecheckt, maar dit is alles wat ik me nu herinner.Van alle gewisselde weet ik zeker dat ze goed zijn, aangezien ze uit een goed lopende auto komen. Het wisselen van de delen maakte geen verschil op het inhouden.
Maar ik begin een beetje door mijn ideeën heen te raken. Dus als iemand anders nog suggesties heeft?
1 februari 2015 om 13:39 #18271492Bobine kapot.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
1 februari 2015 om 14:49 #18271493nee die heeft ie ook al gewisseld
1 februari 2015 om 15:51 #18271494Kan ie nog wel kapot zijn..
1 februari 2015 om 16:48 #18271495Inderdaad dat zou kunnen, vooral als het een gebruikte is, want het is optisch vaak slecht waar te nemen en/of te beoordelen of ze kapot zijn. (scheurtjes o.i.d.)
Intern kunnen ze ook overslaan, en dus aan de buitenzijde amper tot geen on-regelmatigheden vertonen.1 februari 2015 om 19:06 #18271496De auto waar de “nieuwe” bobine uit kwam reed wel goed, zonder inhouden.
Edit: ik heb trouwens net wéér een andere bobine getest, maar ook weer zonder resultaat.
1 februari 2015 om 22:51 #18271497Compressie gemeten??
Sensor waarden uitgelezen??
Injectoren nagekeken??
Zit de kat niet verstopt??verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
2 februari 2015 om 05:54 #18271498Compressie nog niet gemeten (hoop ik van de week nog te kunnen doen)
Sensor waarden niet uitgelezen, heb daar geen apparatuur voor. Iemand in de buurt van Waalwijk die dat voor mij kan en wil doen?
Injectoren ook nog niet naar gekeken.
Kat heb ik helaas alleen van de achterkant naar binnen kunnen kijken, daar zag ik overigens niks aan, maar kan me voorstellen dat een verstopping juist aan de voorkant vd kat ontstaat, maar daar heb ik nog niet kunnen kijken.2 februari 2015 om 08:47 #18271499Kat moet wel heeeel erg verstopt zitten dan, bij mij lag er een half spruitstuk in,en merkte er niks van,voor de rest,lijstje maken met mogelijke oorzaken,en dan een voor een weg strepen..
2 februari 2015 om 13:55 #18271500Ik heb opcom maar woon niet echt in de buurt
2 februari 2015 om 16:35 #18271501Heb de Kat kapot gehad bij een Calibra C25XE.
Wou niet harder als 110kmu
Hoe meer gas je gaf hoe harder hij inhield.Binnenwerk lag er los in.
Leeg geslagen, en karren maar weer.
En wonderbaarlijk geslaagd voor de 4gasmeting bij de APK zonder kat.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
2 februari 2015 om 17:06 #18271502Oja inderdaad. Dat was dat ding van Tommy toen toch ?
2 februari 2015 om 17:15 #18271503Ja dan ligt de honingraat er dwars in..
2 februari 2015 om 19:10 #18271504en in dit geval was de oorzaak ook de kat
2 februari 2015 om 20:44 #18271505Ja, inderdaad, hieronder nog wat plaatjes van het festijn:
Wat ik de eerste keer zag, vanaf de achterkant:
Wat ik vanavond zag, vanaf de voorkant:
Hoe het er nu, tijdelijk, onder zit:
Ding trekt weer als een beest / :thumb
Bedankt iedereen, voor het meedenken!2 februari 2015 om 21:10 #18271506Mooi zo ! Ook weer opgelost ! ;)
2 februari 2015 om 22:20 #18271507Zei toch,moet wel heel erg verstopt zitten dan,en dat was dus ook haha,mooi opgelost!
2 februari 2015 om 22:33 #18271508Heb er nog wel een paar liggen :jerry Gelukkig is het wel gevonden heb zoiets zelf nog nooit gezien. http://link.marktplaats.nl/m889539432″ onclick=”window.open(this.href);return false;
3 februari 2015 om 21:41 #18271509Inderdaad dat ding van tommy, roestvrije 97er met C25XE (geen X25XE wat je wel zou verwachten gezien 1e toelating).
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.