Forumindex › Forums › Techniek › Cih › c24ne– weinig vermogen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 juni 2012 om 10:39 #17250073
:wtf heb mijn nieuwe c24ne weer in de kadett hangen.
nu wil hij helemaal niet goed lopen.starten gaat moeilijk. en bij 3000 toeren begind hij heel erg te stotteren.
ik heb geen flauw idee wat het is.stekker van de 5e injector er af, maakt niks
injectoren klikken, gaan dus wel open
ik heb een goede vonk. ook andere onderdelen geprobeert maar niks mocht helpen.
ontsteking verdraaien onder het lopen maakt ook niks uit.
wordt alleen maar minder.
andere lhm geprobeert, ook niks.
andere temp. sensor van injectie, ook niks
andere omloop klep, ook niks.wie weet wat het zou kunnen zijn????
mischien dat ik de distributie 1 tand verkeerd heb? hoe loopt een cih dan??
heb het zonet nog gecontroleerd.
krukas poelie bij merk teken op distributie huis, gaatje in nokkenas tandwiel bij het streepje op het onderblok.
moet goed zijn.iemand die me kan helpen???
ben het een beetje zat, sta al 2 dagen te kutten…..30 juni 2012 om 10:50 #18042567lopen de bougie,s kabels goed op volg orde naar onsteking??
30 juni 2012 om 10:56 #18042568jah. 4.3.1.2
30 juni 2012 om 11:23 #18042569met de klok mee, vanaf markering : 1-3-4-2
30 juni 2012 om 12:02 #18042570Je zet de nokkenas op tijd m.b.v. de markering op het vliegwiel, Niet met die op de poeli.
Hoe oud is de benzine die erin zit?
Aanvoer en retour goed-om?
30 juni 2012 om 14:05 #18042571Ik heb de mijne een tand verkeerd gezet omdat ik niet overtuigd was van de juiste stand, maar er was weinig verschil te merken.
30 juni 2012 om 14:31 #1804257230 juni 2012 om 14:59 #1804257330 juni 2012 om 15:04 #18042574Overheen gekeken,
30 juni 2012 om 15:56 #18042575ik heb de ontstekings volgorde even gecontroleerd. komt op het zelfe neer
alleen ga ik tegen de klok in, en ik begin bij de ontstekings vervroeger te tellen.
dus dat staat wel goed.nu het volgende,, ik heb helemaal geen oliedruk…..
en ik kreeg ook geen olie in de kop. bij de stoters dus.
gelukig niet gereden en hij heeft maar even gelopen.
dit probleem heb ik gevonden. het bovenste kanaaltje in van het kettinghuis naar het onderblok zat verstopt.
die goed door beblaast even met remreiniger getest en het kwam weer mooi door de kop.kan dit ook het probleem zijn dat ik geen olie druk had??
lijkt mij niet echt, de oliedruk meter zit bij het kanaal van de lagerschalen van de krukas op als ik het goed heb.
verder heb ik alle andere kanalen ook nog een keer doorgeblaast, alles is nu open.
ketting huis gecontroleerd op scheuren e.d. niks te vinden. ook niet met druk er op.waarom krijg ik geen druk op het systeem???
30 juni 2012 om 16:23 #18042576Kan zijn dat je niet goed begonnen bent, Oliepomp leeg plus filter leeg en dan duurt het enorm lang of gebeurt het dat hij nooit op druk komt.
Ook kan je overdrukventiel (zit in deksel) niet goed afsluiten en dan wordt het helemaal dramatisch.
30 juni 2012 om 16:48 #18042577dat verklaart een hoop filter kwam er leeg af vanmidag……
en de pomp was ook niet echt nat van de olie..
heeft dus ook niks aangezogen.ik ben echt blij dat hij maar kort gelopen heeft.
en dat overdruk ventiel… die zit in de deksel daat je het oliefilter aanschroeft neem ik aan.
die ziet er nog netjes uit.30 juni 2012 om 17:19 #18042578Denk trouwens dat je niet bij de eerste maar bij de derde bemt begonnen met tellen, dus ff echt goed uitzoeken of de motor op tijd staat dan kijken waar de rotor naar wijst dat is dan nr 1. olie probleem waarschijnlijk vloeibare pakking in het aanzuigtraject. amen
30 juni 2012 om 18:39 #18042579dit motor c24ne.
heb je die gereviseerd,
om zeker te weten dat je olie druk hebt.
schakel de benzine toevoer en je bobine uit,
dan weer je zeker dat de motor niet start.
draai het kontackt om en laat de motor draaien op de startmotor.
dit doe je net zo lang (wel met tussen pauze’s, anders verbrand je je startmotor) totdat je olie lampje uit gaat.
dan heb je olie druk in je blok……….
en je accu leeg :D30 juni 2012 om 19:34 #18042580@Hendri wrote:
Denk trouwens dat je niet bij de eerste maar bij de derde bemt begonnen met tellen, dus ff echt goed uitzoeken of de motor op tijd staat dan kijken waar de rotor naar wijst dat is dan nr 1. olie probleem waarschijnlijk vloeibare pakking in het aanzuigtraject. amen
heb ook een manta b, die is hier rijdent gekomen.
heb daar de volgorde vanaf gezien. moet altijd goed zijn.
heb toen ook bijde motoren op de 0 positie gezet, even gekeken hoe de rotor stond bij de manta,
en zo dus ook bij de 2.4 er in gedaan en op de zelfde manier de kabels erop.
kan niet missen,, het is trouwens een cih 2.0E altijd goed.terug naar probleem.
kan het zijn dan als ik geen olie druk heb. dan de motor dan zo beroerd loopt als hier boven beschreven?
moeilijk starten. als die loopt,, onregelmatig toerental, komt niet hoger dan 3400 toeren stoteren….
zoiets was het,,iemand die daar antwoord op kan geven?
30 juni 2012 om 19:36 #18042581@gertjuh1968 wrote:
dit motor c24ne.
heb je die gereviseerd,
om zeker te weten dat je olie druk hebt.
schakel de benzine toevoer en je bobine uit,
dan weer je zeker dat de motor niet start.
draai het kontackt om en laat de motor draaien op de startmotor.
dit doe je net zo lang (wel met tussen pauze’s, anders verbrand je je startmotor) totdat je olie lampje uit gaat.
dan heb je olie druk in je blok……….
en je accu leeg :Dweet het niet zeker hoor maar,, ik meende dat bij mij tijdens het starten altijd m’n olie lampje bleef branden.
ook toen de 2.0 er nog in lag. weet t alleen niet zeker meer.30 juni 2012 om 19:50 #18042582Dat kan tevens probleemen geven want ijzer op ijzer met een snelheid van 3600rpm word snel warm. En vervormt. Probeer je olieprobleem maar op te lossen. Mocht dit het niet verhelpen bestaat de kans dat hij te lang zonder heeft gelopen.
30 juni 2012 om 19:54 #18042566ben nu dus ook weer toe aan nieuwe pakkingen.
nu kwan ik dit tegen.. http://www.ebay.de/itm/GUMMI-Dichtungsset-Steuergehause-Ascona-A-Manta-A-CIH-/390427230201?pt=DE_Autoteile&hash=item5ae746bff9″ onclick=”window.open(this.href);return false;zijn van rubber. is dat goed? vertrouwd? beter?
of is het beter om voor de normaale pakkingen te gaan?
30 juni 2012 om 20:52 #18042583Voordat ik de 2.2 startte heb ik de ontsteking verwijderd, een extra lange schroevendraaier onthoofd, en met een boormachine de pomp rechtstreeks aangedreven. Dan ben je altijd zeker, en er kan niets kapot gaan.
30 juni 2012 om 21:11 #18042584@sh93 wrote:
ben nu dus ook weer toe aan nieuwe pakkingen.
nu kwan ik dit tegen.. http://www.ebay.de/itm/GUMMI-Dichtungsset-Steuergehause-Ascona-A-Manta-A-CIH-/390427230201?pt=DE_Autoteile&hash=item5ae746bff9″ onclick=”window.open(this.href);return false;zijn van rubber. is dat goed? vertrouwd? beter?
of is het beter om voor de normaale pakkingen te gaan?
niet doen, beter normale pakkingen of desnoods zelf maken van pakkingpapier.
30 juni 2012 om 21:28 #18042585@2000 wrote:
Voordat ik de 2.2 startte heb ik de ontsteking verwijderd, een extra lange schroevendraaier onthoofd, en met een boormachine de pomp rechtstreeks aangedreven. Dan ben je altijd zeker, en er kan niets kapot gaan.
heey bedankt :thumb das een goeie!
@henk 400rr wrote:
@sh93 wrote:
ben nu dus ook weer toe aan nieuwe pakkingen.
nu kwan ik dit tegen.. http://www.ebay.de/itm/GUMMI-Dichtungsset-Steuergehause-Ascona-A-Manta-A-CIH-/390427230201?pt=DE_Autoteile&hash=item5ae746bff9″ onclick=”window.open(this.href);return false;zijn van rubber. is dat goed? vertrouwd? beter?
of is het beter om voor de normaale pakkingen te gaan?
niet doen, beter normale pakkingen of desnoods zelf maken van pakkingpapier.
okee, dan bestel ik de normaale pakkingen :thumb bedankt!
30 juni 2012 om 21:34 #18042586@Haasje17 wrote:
Dat kan tevens probleemen geven want ijzer op ijzer met een snelheid van 3600rpm word snel warm. En vervormt. Probeer je olieprobleem maar op te lossen. Mocht dit het niet verhelpen bestaat de kans dat hij te lang zonder heeft gelopen.
ik heb het over de over de oude 2.0 he,, die is er nu dus uit. we hebben het over de 2.4 king:
en die heeft maar heel kort gelopen.
ik zag direct al dat de meter niks aangaf en mijn lampje branden.dus direct de motor weer uitgezet.
was hoogstens 1.30 minuten. meer zeker niet.
maar is er iemand die weet of de motor zo beroerd loopt omdat er geen olie druk was?
30 juni 2012 om 23:34 #18042587De pakking vergeten van de olie aanzuigbuis???
En als je deze te vast zet kan er lucht bij langs komen, zodat er geen druk word opgebouwd.1 juli 2012 om 09:07 #18042588hmm.. erg vast zat hij niet. de flens is ook mooi vlak
en de pakking zag er mooi aangeknepen uit.1 juli 2012 om 09:20 #18042589@sh93 wrote:
@Haasje17 wrote:
Dat kan tevens probleemen geven want ijzer op ijzer met een snelheid van 3600rpm word snel warm. En vervormt. Probeer je olieprobleem maar op te lossen. Mocht dit het niet verhelpen bestaat de kans dat hij te lang zonder heeft gelopen.
ik heb het over de over de oude 2.0 he,, die is er nu dus uit. we hebben het over de 2.4 king:
en die heeft maar heel kort gelopen.
ik zag direct al dat de meter niks aangaf en mijn lampje branden.dus direct de motor weer uitgezet.
was hoogstens 1.30 minuten. meer zeker niet.
maar is er iemand die weet of de motor zo beroerd loopt omdat er geen olie druk was?
1.30 min. is erg lang ( vind ik) Ik hoop voor je dat de lagers nog heel zijn. Zeker gezien het ge-emmer wat je al achter de rug hebt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.