c24ne van inlaat 2.2 naar inlaat 3.0 +lmm van bmw 635csi

Forumindex Forums Modellen Manta c24ne van inlaat 2.2 naar inlaat 3.0 +lmm van bmw 635csi

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    stationlod
    Deelnemer

naar een jaar gereden te hebben met m’n c24ne ben ik weer toe aan een nieuwe uitdaging
      er is overal veel te lezen over een ombouw naar 3.0 inlaat maar ook overal weer net niet genoeg
      dus daarom start ik deze topic om te vertellen hoe het bij mij in zn werk gaat van a tot z

om te beginnen heb ik dus een inlaatbuis gezocht. had de keuze tussen 1 van een 3.0E en 1 van een c30ne.
      nou zeggen er veel dat ie van een 30e beter is… dat kan wel zo zijn… maar heb toch die van de c30ne gekozen.. waarom??? :hmmz
      omdat ik het gasmechanisme en stationairregelaar dan zo over kan zetten :D

inmiddels is de buis afgezaagd, gestraald en zwart gespoten.
      de gasklep is ook gereinigd in een ultrasoonbad
      de lmm van bmw is ook gevonden en aangeschaft.
      deze wordt omgebouwd.

als binnenkort alles klaar is ga ik het spulletje der op zetten en dan wordt de boel op de vermogenstestbank afgeregeld
      momenteel is het vermogen 125 pk en 185 nm
      dus ben zeer benieuwd wat me dit gaat opleveren.
      het kan nog ff duren maar hou jullie op de hoogte!
      hier nog een paar :kewlpics

anoniem

bij mijn 2.4 kwam er 150 pk uit, ook 3 ingekort 3.0 spruitstuk, 2.0 LE computer en dikke uitlaat, vermogensuitdraai is alleen meegegaan naar nieuwe eigenaar
        topsnelheid 210km (op de teller) met 3.44 achteras

JOZO

Word straks een artikeltje voor in het clubblad ?!? king: :jerry

stationlod
          Deelnemer

kan geregeld worden :D

stationlod
            Deelnemer

duurt had je ook een andere luchtweger er op?
              ik heb een 3.67 achteras er onder ;)

anoniem

Het is al weer 10 jaar geleden, maar ik meen dat ik de 2 liter luchtweger er op had laten zitten, volgens mij heb ik de 3 liter luchtweger er nooit bij gehad, wel had ik een k&N luchtfilter er op.
                Verder had ik een aluminium opvulring laten draaien om de luchtweger op de slang aan te laten sluiten.
                Ik had er ook grotere injectoren in van Alfa Romeo, deden net iets meer dan de gewone
                Adri Odding had toen dacht ik een stukje in het clubblad geschreven over de ombouw, het 2 liter injectiegedeelte kwam toen ook bij hem vandaan

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.