Ik heb al enkele maanden last van onregelmatig stationair, en dan bedoel ik niet onregelmatig als in toerenwisselingen maar onregelmatig als in de ene keer is het stationairtoerental 1000 en de dag erna, of soms een uur erna is het toerental ineens 1400.
Het gaat om een c24ne in een ckadett. Henk400rr gaf eerder al aan dat dit om een L-jetronic ontsteking gaat wat voor zover ik kan vinden ook inderdaad klopt als ik kijk naar de ECU en de kleur injectoren.
Zoals op de foto’s te zien is zit er een soort stappenmotor/koudestartinjector boven het thermostaathuis?
Op verschillende websites staat dat je deze “weg kan laten” echter vind ik dit onduidelijk, ik ga niet zomaar dingen afdoppen of weglaten als ik niet weet wat het resultaat is.
Iemand een idee of ik deze kan afdoppen, zo ja, is het dan een kwestie van stekker er af, beide kanten afdoppen en klaar? en zo ja, wat win/verlies ik dan? wat gebeurt er?
Kan het zijn dat er iets anders mis is, ik zie bijvoorbeeld een vacuumslang van gasklep naar ontstekingsrotor lopen (vacuumvervroeging?) kan ik hier iets mee? Hoe werkt dit, wat doet het?
Zijn er nog meer zaken die m’n stationairtoerental beinvloeden?
De gaskabel blijft niet hangen, ik heb ook niet het gevoel dat de gasklep zelf blijft hangen want als ik de gasklep ‘laat schieten’ valt niet het toerental omlaag (van 1400 naar 1000 bijvoorbeeld)
Ook is er geen logica te vinden bijvoorbeeld in droog/nat weer, warm/koud blok, etc.