Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › c24ne koelingsprobleem nw probleem 24-5
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 mei 2012 om 17:14 #18015302
heb het nog eens bekeken Henk, als je zo zeker van je zaak bent, dan moet het haast wel zo zijn…
dus nog eens op onderzoek gegaan,en verduld… de levende vraagbaak Henk heeft weer gelijk :thumbup
rechtsboven op de afbeelding moet dan de juiste wezen.
10 mei 2012 om 21:14 #18015303Och, ik weet ook niet alles (gelukkig maar).
@vluggejaapie wrote:Je kan er zeker niet 1 missen voor een mooie prijs? :jerry
Een “mooie prijs” is maar net hoe je er tegenaan kijkt ;) (mooi voor jou of voor mij)
Ik kan wel eentje missen, zoveel doe ik niet meer met die motoren, alleen de vraag is even of je haast hebt? Ik heb het nogal druk en dat maakt het wat lastig iets snel te regelen.
Contact verder hierover via de PM, dan zie ik hem ook in m’n mailbox.
Wat je ander vragen betreft:
– De radiateur is er eentje uit een Manta/ascona waarschijnlijk, de steunen op het front zijn zelfbouw.
– De ontbrekende slangen zijn wel te krijgen, maar lastig te krijgen, je kan ook bochtstukken verzamelen en dan met pijpjes werken, zo te oordelen op de foto is dat al gedaan met de bovenste slang, de korte slang is gewoon c24ne, 2.2E, 2.5E of 3.0E.Even ter info / opmerking:
– De slang voor je carterontluchting op je gasklep gaat op den duur stuk, beter is of een originele slang of een benzineslang (beter bestand tegen de oliedampen)
– Je systeem is L-Jetronic, niet LE-jetronic, het kan van een 1.9/2.0 Manta afkomen, Kadett GTE had dacht ik egens anders de LHM staan.
– Je uitlaatspruitstuk is van een 2.0S/N, mooier was eentje van een injectie type, maar dit werkt ook wel.11 mei 2012 om 09:04 #18015304@henk 400rr wrote:
De linkse is van een 2.2 en de rechtse is van een 2.4
Wat is nou het verschil? Want ik zie het niet?
11 mei 2012 om 09:06 #18015305Als het niet lukt het Henk, heb ik misschien ook nog een 2.2 of 2.4 thermohuis te koop (moet er eerst achter zien te komen hoe ik de verschillen kan herkennen, zie boven :-))
11 mei 2012 om 20:08 #18015306het tuitje op de rechter,
en er zit heel weinig verschil in vormgeving, volgens mij.
12 mei 2012 om 08:34 #18015307Het enigste verschil is de temperatuurzender, bij de 2.2 is deze zwart, bij 2.4 (en de rest) is deze blauw, voor de rest zijn ze allemaal gelijk van dit type.
En soms heb je nog verschil in de deksels, je hebt types met een schroef erin en types die dat niet hebben.
@mclambo: regel het maar onderelkaar.24 mei 2012 om 19:33 #18015308nw thermostaathuis zit er op… originele c24ne met slangen.
deed het 2 dagen goed (althans, met een 92gr thermostaat, geheel naar het rood, vervolgens weer netjes terug naar het midden, als vanouds eigenlijk.
Daarna heb ik de schokdempers rondom vervangen, en de thermostaat voor een 82gr thermostaat gewisseld. Warmdraaien en radiator bijvullen ging prima. blijft van zichzelf wat kouder, gaat eerder open etc. logies.Vervolgens gisteravond testrit gemaakt. alles koek en ei, temperatuur in orde, zieke wegligging door de nieuwe dempers. Kom ik terug, rook uit de uitlaat, en op 2 of 3 cilinders lopen…
foute boel… bougies losgehad, middelste 2 waren wat aan de smerige/natte kant. dus dat zou kunnen duiden op een koppakking, OF heel toevallig ineens een falende ontsteking/injectoren..
Het was inmiddels half1 gisteravond, dus ik ben gaan slapen. Vanmiddag de kadett er weer bijgepakt, radiator open, PSSSHT druk er af, hmmm weinig water. Ruim 1,5l bijgevuld (raar want hij was helemaal in orde voor de testrit gisteravond).
Thermostaat er uitgehaald voor de zekerheid, radiator compleet weer bijgevuld. Alles loopt weer perfect… totdat je een beetje gas heb gegeven dan draait ie weer op 2 of 3 pitten. Een als je de radiatordop loshaalt komt er onwijs veel druk vanaf.
Tijdje zonder dop laten lopen, dan loopt ie perfect, echter als je gas geeft komt er behoorlijk schuim in de radiator te staan. Het lijkt wel alsof er ergens druk door wordt opgebouwd, maar hij kan het niet kwijt, dat sop vind ik ook raar, toch nog lucht in het systeem?
Ik weet het niet meer, zelfs zonder thermostaat kan ik nu dus niet rijden, omdat hij te heet word / te veel druk opbouwt
edit: er zit geen water bij mn olie
24 mei 2012 om 19:59 #18015309een druktest op je koelsysteem zou mogelijk uitsluitsel kunnen geven.
het kvs hoeft niet naar een olie kanaal te lopen, maar rechtstreeks in de cilinders24 mei 2012 om 20:26 #18015310Maar ik heb overdruk, geen onderdruk… Als ik het koelsysteem sluit door gewoon de radiatordop er op te doen. Bouwt langzaam de druk in het systeem op, totdat na ca 10 minuten rijden de druk zo hoog is dat de temperatuur oploopt en hij op 2 of 3 cilinders gaat lopen.
Als ik de radiatordop er aflaat (kan ik helaas niet rijden) maar blijft het blok perfect lopen in alle toerentallen. Dan zie ik ook dat bij gasgeven, schuim ontstaat in/uit de radiator.
25 mei 2012 om 18:25 #18015311Koppakking..
25 mei 2012 om 18:34 #18015312ja, dat is ook wat mij het meest waarschijnlijke lijkt. Verbrandingsgassen ontsnappen direct het koelingskanaal in, vandaar de bubbels en overdruk.
29 mei 2012 om 13:18 #18015313Kop wordt gedemonteerd en naar een revisiebedrijf gebracht om af te persen, dan hoor ik hoe of wat.
11 juni 2012 om 17:35 #18015314Kadett weer terug. Koppakking was klaar, kop zelf is afgeperst, bleek goed, direct klepseals vervangen en kleppen opnieuw ingeslepen, kop gevlakt etc. Is weer helemaal fit. Bovendien was de ketting een tandje verschoven, ik vermoed dat dit later is gekomen en niet altijd al is geweest. Blok loopt nu loepzuiver, heerlijk om m weer terug te hebben voordat de zomer begint. 82gr thermostaat zit er ook in, uiteraard alle vloeistoffen, filters, bougies, pakkingen etc gedaan.
Kost wat…. maar daar betaal je dan ook voor :jerry -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.