c24ne koelingsprobleem nw probleem 24-5

Forumindex Forums Modellen Kadett c24ne koelingsprobleem nw probleem 24-5

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 51 tot 63 (van in totaal 63)
  • Auteur
    Berichten
  • #18015302
    Ghanz
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 July 2005

      heb het nog eens bekeken Henk, als je zo zeker van je zaak bent, dan moet het haast wel zo zijn…
      dus nog eens op onderzoek gegaan,

      en verduld… de levende vraagbaak Henk heeft weer gelijk :thumbup

      rechtsboven op de afbeelding moet dan de juiste wezen.

      #18015303
      henk 400rr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        Och, ik weet ook niet alles (gelukkig maar).
        @vluggejaapie wrote:

        Je kan er zeker niet 1 missen voor een mooie prijs? :jerry

        Een “mooie prijs” is maar net hoe je er tegenaan kijkt ;) (mooi voor jou of voor mij)

        Ik kan wel eentje missen, zoveel doe ik niet meer met die motoren, alleen de vraag is even of je haast hebt? Ik heb het nogal druk en dat maakt het wat lastig iets snel te regelen.

        Contact verder hierover via de PM, dan zie ik hem ook in m’n mailbox.

        Wat je ander vragen betreft:
        – De radiateur is er eentje uit een Manta/ascona waarschijnlijk, de steunen op het front zijn zelfbouw.
        – De ontbrekende slangen zijn wel te krijgen, maar lastig te krijgen, je kan ook bochtstukken verzamelen en dan met pijpjes werken, zo te oordelen op de foto is dat al gedaan met de bovenste slang, de korte slang is gewoon c24ne, 2.2E, 2.5E of 3.0E.

        Even ter info / opmerking:
        – De slang voor je carterontluchting op je gasklep gaat op den duur stuk, beter is of een originele slang of een benzineslang (beter bestand tegen de oliedampen)
        – Je systeem is L-Jetronic, niet LE-jetronic, het kan van een 1.9/2.0 Manta afkomen, Kadett GTE had dacht ik egens anders de LHM staan.
        – Je uitlaatspruitstuk is van een 2.0S/N, mooier was eentje van een injectie type, maar dit werkt ook wel.

        #18015304
        McLambo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 September 2004

          @henk 400rr wrote:

          De linkse is van een 2.2 en de rechtse is van een 2.4

          Wat is nou het verschil? Want ik zie het niet?

          #18015305
          McLambo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 September 2004

            Als het niet lukt het Henk, heb ik misschien ook nog een 2.2 of 2.4 thermohuis te koop (moet er eerst achter zien te komen hoe ik de verschillen kan herkennen, zie boven :-))

            #18015306
            Ghanz
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 July 2005

              het tuitje op de rechter,

              en er zit heel weinig verschil in vormgeving, volgens mij.

              #18015307
              henk 400rr
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 June 2004

                Het enigste verschil is de temperatuurzender, bij de 2.2 is deze zwart, bij 2.4 (en de rest) is deze blauw, voor de rest zijn ze allemaal gelijk van dit type.

                En soms heb je nog verschil in de deksels, je hebt types met een schroef erin en types die dat niet hebben.


                @mclambo
                : regel het maar onderelkaar.

                #18015308
                vluggejaapie
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 June 2010

                  nw thermostaathuis zit er op… originele c24ne met slangen.
                  deed het 2 dagen goed (althans, met een 92gr thermostaat, geheel naar het rood, vervolgens weer netjes terug naar het midden, als vanouds eigenlijk.
                  Daarna heb ik de schokdempers rondom vervangen, en de thermostaat voor een 82gr thermostaat gewisseld. Warmdraaien en radiator bijvullen ging prima. blijft van zichzelf wat kouder, gaat eerder open etc. logies.

                  Vervolgens gisteravond testrit gemaakt. alles koek en ei, temperatuur in orde, zieke wegligging door de nieuwe dempers. Kom ik terug, rook uit de uitlaat, en op 2 of 3 cilinders lopen…

                  foute boel… bougies losgehad, middelste 2 waren wat aan de smerige/natte kant. dus dat zou kunnen duiden op een koppakking, OF heel toevallig ineens een falende ontsteking/injectoren..

                  Het was inmiddels half1 gisteravond, dus ik ben gaan slapen. Vanmiddag de kadett er weer bijgepakt, radiator open, PSSSHT druk er af, hmmm weinig water. Ruim 1,5l bijgevuld (raar want hij was helemaal in orde voor de testrit gisteravond).

                  Thermostaat er uitgehaald voor de zekerheid, radiator compleet weer bijgevuld. Alles loopt weer perfect… totdat je een beetje gas heb gegeven dan draait ie weer op 2 of 3 pitten. Een als je de radiatordop loshaalt komt er onwijs veel druk vanaf.

                  Tijdje zonder dop laten lopen, dan loopt ie perfect, echter als je gas geeft komt er behoorlijk schuim in de radiator te staan. Het lijkt wel alsof er ergens druk door wordt opgebouwd, maar hij kan het niet kwijt, dat sop vind ik ook raar, toch nog lucht in het systeem?

                  Ik weet het niet meer, zelfs zonder thermostaat kan ik nu dus niet rijden, omdat hij te heet word / te veel druk opbouwt

                  edit: er zit geen water bij mn olie

                  #18015309
                  Ghanz
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    31 July 2005

                    een druktest op je koelsysteem zou mogelijk uitsluitsel kunnen geven.
                    het kvs hoeft niet naar een olie kanaal te lopen, maar rechtstreeks in de cilinders

                    #18015310
                    vluggejaapie
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 June 2010

                      Maar ik heb overdruk, geen onderdruk… Als ik het koelsysteem sluit door gewoon de radiatordop er op te doen. Bouwt langzaam de druk in het systeem op, totdat na ca 10 minuten rijden de druk zo hoog is dat de temperatuur oploopt en hij op 2 of 3 cilinders gaat lopen.

                      Als ik de radiatordop er aflaat (kan ik helaas niet rijden) maar blijft het blok perfect lopen in alle toerentallen. Dan zie ik ook dat bij gasgeven, schuim ontstaat in/uit de radiator.

                      #18015311
                      mr-turbo
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 July 2004

                        Koppakking..

                        #18015312
                        McLambo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          24 September 2004

                          ja, dat is ook wat mij het meest waarschijnlijke lijkt. Verbrandingsgassen ontsnappen direct het koelingskanaal in, vandaar de bubbels en overdruk.

                          #18015313
                          vluggejaapie
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            14 June 2010

                            Kop wordt gedemonteerd en naar een revisiebedrijf gebracht om af te persen, dan hoor ik hoe of wat.

                            #18015314
                            vluggejaapie
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              14 June 2010

                              Kadett weer terug. Koppakking was klaar, kop zelf is afgeperst, bleek goed, direct klepseals vervangen en kleppen opnieuw ingeslepen, kop gevlakt etc. Is weer helemaal fit. Bovendien was de ketting een tandje verschoven, ik vermoed dat dit later is gekomen en niet altijd al is geweest. Blok loopt nu loepzuiver, heerlijk om m weer terug te hebben voordat de zomer begint. 82gr thermostaat zit er ook in, uiteraard alle vloeistoffen, filters, bougies, pakkingen etc gedaan.
                              Kost wat…. maar daar betaal je dan ook voor :jerry

                            13 berichten aan het bekijken - 51 tot 63 (van in totaal 63)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.