C20xe – Webers – nokkenassen

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) C20xe – Webers – nokkenassen

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232021
    Fredje25
      Lid sinds:
      10 November 2010

      Hallo,

      Voor de zandcross ga ik een C20XE 2.0 16V gebruiken met 40-er webers. Kan ik en welke aangepaste nokkenassen gaan toepassen? Dien ik daarbij ook nog aanvullende onderdelen aan te passen cq vernieuwen?

      Ik hoor ut graag.

      Mvg. Frank

      #17808972
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        ik rij niet met webers…maar met carburateurs van een yamaha r1 motorfiets.

        Ik heb 267 graden catcams met verstelbare poelies.

        Hierbij kan je de gewone originele klepstoters gebruiken.

        Bij de extremere nokkenassen zit je al snel aan ook een set versterkte klepveren en soms ook vaste stoters.

        #17808973
        Piele
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 August 2006

          [rquote=1857402&tid=141763&author=Fredje25]Hallo,

          Voor de zandcross ga ik een C20XE 2.0 16V gebruiken met 40-er webers. Kan ik en welke aangepaste nokkenassen gaan toepassen? Dien ik daarbij ook nog aanvullende onderdelen aan te passen cq vernieuwen?

          Ik hoor ut graag.

          Mvg. Frank[/rquote]

          Als je dan toch webers gaat monteren, doe dan meteen 45mm!
          Scheeld een hele hoop, veel meer vermogen haal je niet met 40mm..
          Lekkere stompe stokken, 280 met 11mm lift, haalt ie net volgens mij, correct me if im wrong!

          Ik reed met 45mm en 283 graden, niet versterkt en gewoon met hydro, ging prima!

          #17808974
          Fredje25
            Lid sinds:
            10 November 2010

            Heb op internet gelezen dat juist 40-er webers zorgen voor meer koppel in het lage toerengebied, daar waar de 16V minder goed presteerd.

            Of zit ik nu te zwetsen?

            Groetjes

            #17808975
            Piele
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 August 2006

              Heb ik ook vaker gehoord jah, maar 45mm deed toch een nette 230nm+ op 4800tpm

              #17808976
              Jurgen
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 September 2007

                Zandcross en webers, toch wel met filter hoop ik? :P

                #17808977
                kadettgsicrosser
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 January 2007

                  zonder webers “gewoon”origineel inlaat enz, rij ik ook met 220nm bij 4723toeren aan de krukas

                  #17808978
                  KadettGSI
                    Lid sinds:
                    21 January 2009

                    Wat is er nu al aan de motor gebeurd dan met zoveel koppel?

                    #17808979
                    kadettgsicrosser
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 January 2007

                      bij mij is op de testbank een chip op maat geschreven. voor de rest een open uitlaat van voor naar achter 60mm en een open absorptie demper. en een open lucht filter van k&n zo’n rond potje van 70mm.

                      #17808980
                      marcov5
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        11 November 2009

                        hallo

                        ik heb ook met webers gereden in de cross.

                        dit was er bij mij gebeurd.
                        40mm webers
                        risse nokkenassen 280 graden en 11.2 mm lift.
                        gr a uitlaatspruitstuk daarna 76mm uitlaaat met aangepaste demper van fiat abarth 5 cylinder.
                        dta ontsteking.

                        resultaat 278 nm koppel en 155 pk aan de wielen.
                        vanaf +/- 4300 toeren.

                        heb het toevallig gister verkocht.
                        wil je meer info stuur maar een u2u.

                        gr marco

                        #17808981
                        Piele
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          24 August 2006

                          Daar wil ik wel is een uitdraai van zien….

                          #17808982
                          Miruni
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 February 2007

                            [rquote=1859591&tid=141763&author=Piele]Daar wil ik wel is een uitdraai van zien….[/rquote]

                            Ik ook. 278nm is wel heel veel voor die specificaties!

                            #17808983
                            kadettgsicrosser
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 January 2007

                              op welk type test bank is die 278nm dan gehaald?
                              en zijn de aandrijfverliezen wel mee gerekend?
                              mijn motor is toen (2009) getest op een dynostar mobiele testbank/vermogensbank.
                              toen met testen hadden we ook een piek van 254 nm maar toen had ik ook maar 143 pk.
                              nu heb ik een mooie balans met 220 nm koppel en een fatsoenlijk vermogen van 157 pk (dan krijg ik ook geen problemen met te veel pk’s met de wedstrijden)(max +10pk)

                              #17808984
                              marcov5
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                11 November 2009

                                hierbij mijn uitdraai.
                                heb geen idee wat voor bank het is, maar het is wel het vermogen aan de wielen.

                                gr marco

                                #17808985
                                Miruni
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 February 2007

                                  Ik wil niet de slimme jongen uithangen maar dat toerental op de uitdraai klopt niet.

                                  Als ik mijn uitdraaien van C20xe’s bekijk en de jouwe dan is het toerental zo’n 1800 a 2000 toeren te laag.
                                  Daarom heb je zo’n hoog koppel omdat de software van de bank denkt dat je het gemeten vermogen bij
                                  2000 toeren minder hebt.

                                  De uitdraai stopt al bij 5300 toeren.

                                  #17808986
                                  kadettgsicrosser
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 January 2007

                                    nou je het zegt, ik heb ook even mijn uitdraai er bij gepakt en inderdaad er klopt iets niet.
                                    de mijne stopt niet eerder dan 6710 rpm.

                                    #17808987
                                    Basgsi
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      29 June 2004

                                      als je motor bij miruni is geweest draait de motor nog meer.Mijn c20xe is begrensd op 7350 rpm (155,3pk en 220Nm aan de wielen)

                                      #17808988
                                      Piele
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        24 August 2006

                                        pfeww..
                                        Ik dacht al dat we hier allemaal maar wat aan liepen te prutsen…. ;)

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.