Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › C20xe – Webers – nokkenassen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 februari 2011 om 16:16 #17232021
Hallo,
Voor de zandcross ga ik een C20XE 2.0 16V gebruiken met 40-er webers. Kan ik en welke aangepaste nokkenassen gaan toepassen? Dien ik daarbij ook nog aanvullende onderdelen aan te passen cq vernieuwen?
Ik hoor ut graag.
Mvg. Frank
1 februari 2011 om 16:26 #17808972ik rij niet met webers…maar met carburateurs van een yamaha r1 motorfiets.
Ik heb 267 graden catcams met verstelbare poelies.
Hierbij kan je de gewone originele klepstoters gebruiken.
Bij de extremere nokkenassen zit je al snel aan ook een set versterkte klepveren en soms ook vaste stoters.
2 februari 2011 om 14:07 #17808973[rquote=1857402&tid=141763&author=Fredje25]Hallo,
Voor de zandcross ga ik een C20XE 2.0 16V gebruiken met 40-er webers. Kan ik en welke aangepaste nokkenassen gaan toepassen? Dien ik daarbij ook nog aanvullende onderdelen aan te passen cq vernieuwen?
Ik hoor ut graag.
Mvg. Frank[/rquote]
Als je dan toch webers gaat monteren, doe dan meteen 45mm!
Scheeld een hele hoop, veel meer vermogen haal je niet met 40mm..
Lekkere stompe stokken, 280 met 11mm lift, haalt ie net volgens mij, correct me if im wrong!Ik reed met 45mm en 283 graden, niet versterkt en gewoon met hydro, ging prima!
2 februari 2011 om 17:42 #17808974Heb op internet gelezen dat juist 40-er webers zorgen voor meer koppel in het lage toerengebied, daar waar de 16V minder goed presteerd.
Of zit ik nu te zwetsen?
Groetjes
2 februari 2011 om 20:11 #17808975Heb ik ook vaker gehoord jah, maar 45mm deed toch een nette 230nm+ op 4800tpm
2 februari 2011 om 22:21 #17808976Zandcross en webers, toch wel met filter hoop ik? :P
2 februari 2011 om 22:26 #17808977zonder webers “gewoon”origineel inlaat enz, rij ik ook met 220nm bij 4723toeren aan de krukas
3 februari 2011 om 11:03 #17808978Wat is er nu al aan de motor gebeurd dan met zoveel koppel?
3 februari 2011 om 18:46 #17808979bij mij is op de testbank een chip op maat geschreven. voor de rest een open uitlaat van voor naar achter 60mm en een open absorptie demper. en een open lucht filter van k&n zo’n rond potje van 70mm.
3 februari 2011 om 19:23 #17808980hallo
ik heb ook met webers gereden in de cross.
dit was er bij mij gebeurd.
40mm webers
risse nokkenassen 280 graden en 11.2 mm lift.
gr a uitlaatspruitstuk daarna 76mm uitlaaat met aangepaste demper van fiat abarth 5 cylinder.
dta ontsteking.resultaat 278 nm koppel en 155 pk aan de wielen.
vanaf +/- 4300 toeren.heb het toevallig gister verkocht.
wil je meer info stuur maar een u2u.gr marco
3 februari 2011 om 21:18 #17808981Daar wil ik wel is een uitdraai van zien….
4 februari 2011 om 19:39 #17808982[rquote=1859591&tid=141763&author=Piele]Daar wil ik wel is een uitdraai van zien….[/rquote]
Ik ook. 278nm is wel heel veel voor die specificaties!
5 februari 2011 om 14:48 #17808983op welk type test bank is die 278nm dan gehaald?
en zijn de aandrijfverliezen wel mee gerekend?
mijn motor is toen (2009) getest op een dynostar mobiele testbank/vermogensbank.
toen met testen hadden we ook een piek van 254 nm maar toen had ik ook maar 143 pk.
nu heb ik een mooie balans met 220 nm koppel en een fatsoenlijk vermogen van 157 pk (dan krijg ik ook geen problemen met te veel pk’s met de wedstrijden)(max +10pk)12 februari 2011 om 15:53 #17808984hierbij mijn uitdraai.
heb geen idee wat voor bank het is, maar het is wel het vermogen aan de wielen.gr marco
13 februari 2011 om 11:12 #17808985Ik wil niet de slimme jongen uithangen maar dat toerental op de uitdraai klopt niet.
Als ik mijn uitdraaien van C20xe’s bekijk en de jouwe dan is het toerental zo’n 1800 a 2000 toeren te laag.
Daarom heb je zo’n hoog koppel omdat de software van de bank denkt dat je het gemeten vermogen bij
2000 toeren minder hebt.De uitdraai stopt al bij 5300 toeren.
13 februari 2011 om 20:59 #17808986nou je het zegt, ik heb ook even mijn uitdraai er bij gepakt en inderdaad er klopt iets niet.
de mijne stopt niet eerder dan 6710 rpm.14 februari 2011 om 13:33 #17808987als je motor bij miruni is geweest draait de motor nog meer.Mijn c20xe is begrensd op 7350 rpm (155,3pk en 220Nm aan de wielen)
17 februari 2011 om 11:02 #17808988pfeww..
Ik dacht al dat we hier allemaal maar wat aan liepen te prutsen…. ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.