Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › C20xe tuning voor de cross (kan dicht)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 februari 2011 om 16:45 #17232553
Ben bezig met de crosser voor 2011,
nu is de kop al licht aangepast, met andere nokkenassen. graden weet ik nu zo even niet uit het hoofd.
Maar nu zaten we te denken aan een soort dta er op te bouwen……, wie heeft ideeen of kan me helpen bij de voor en tegens en wat er dan allemaal nog meer bij komt kijken.Gr, Peter.
Een zomer niet gecrosst, is een leven niet geleefd!!!!!!!
11 februari 2011 om 12:41 #17814709gebruik de zoekfunctie eens, is al vaker gevraagd/ uitgelegd.
groeten.
11 februari 2011 om 18:11 #17814710Dta erop betekent dat je geen standaardklasse meer kan rijden,
even bij miruni horen die heeft wel ervaring met originele ecu’s en afstellen voor de cross.Ikzelf rijd cross met kentcams nokken met 290°/278°,met verstelbare tandwielen en sterke klepveren, wiseco zuigers (12,5:1 compressie)
en dit gewoon met een originele ecu welke door miruni op de testbank word afgesteld en chip op maat geschreven..Voor de veiligheid is het natuurlijk goed dat je het blok reviseert, versterkte drijfstanglagers erin en een oliepomp van een c20let eraan
Maar wat in mijn ogen nog steeds de beste investering was die ik heb gedaan voor de cross, is een goede bak kopen..
Dit kost minder als een goede motor bouwen.12 februari 2011 om 07:40 #17814711He, bedankt voor de reactie
Had de zoekfunctie al geprobeerd, maar het is toch altijd per motor verschillend…..
aangepaste bak met sper heb ik al.
En wil me dit jaar beperken tot alleen de kop. Heb andere nokkenassen er in, met verstelbare tandwielen.
Wat ik het voordeel van dta vind, is dat het gewoon uitwisselbaar is. Laat ik volgend jaar onderblok bewerken bijvoorbeeld, dan op de testbank afstellen en klaar!
Gereviseerd heb ik hem gekocht. (hebben we wel even laten controleren;-))
Wat kost zo’n computer van miruni??12 februari 2011 om 22:05 #17814712motronic kun je ook zo op de bank afstellen,net zo goed als dta….
16 februari 2011 om 17:42 #1781471317 februari 2011 om 06:15 #17814714[rquote=1866051&tid=142415&author=KadettGSI]Dta erop betekent dat je geen standaardklasse meer kan rijden,
even bij miruni horen die heeft wel ervaring met originele ecu’s en afstellen voor de cross.Ikzelf rijd cross met kentcams nokken met 290°/278°,met verstelbare tandwielen en sterke klepveren, wiseco zuigers (12,5:1 compressie)
en dit gewoon met een originele ecu welke door miruni op de testbank word afgesteld en chip op maat geschreven..Voor de veiligheid is het natuurlijk goed dat je het blok reviseert, versterkte drijfstanglagers erin en een oliepomp van een c20let eraan
Maar wat in mijn ogen nog steeds de beste invespaasei was die ik heb gedaan voor de cross, is een goede bak kopen..
Dit kost minder als een goede motor bouwen.[/rquote]Rij jij nog wel standaardklasse dan ?:o
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.