C20xe tuning voor de cross (kan dicht)

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) C20xe tuning voor de cross (kan dicht)

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232553
    paist8
      Lid sinds:
      9 February 2011

      Ben bezig met de crosser voor 2011,
      nu is de kop al licht aangepast, met andere nokkenassen. graden weet ik nu zo even niet uit het hoofd.
      Maar nu zaten we te denken aan een soort dta er op te bouwen……, wie heeft ideeen of kan me helpen bij de voor en tegens en wat er dan allemaal nog meer bij komt kijken.

      Gr, Peter.

      Een zomer niet gecrosst, is een leven niet geleefd!!!!!!!

      #17814709
      kadett4x4
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 July 2004

        gebruik de zoekfunctie eens, is al vaker gevraagd/ uitgelegd.

        groeten.

        #17814710
        KadettGSI
          Lid sinds:
          21 January 2009

          Dta erop betekent dat je geen standaardklasse meer kan rijden,
          even bij miruni horen die heeft wel ervaring met originele ecu’s en afstellen voor de cross.

          Ikzelf rijd cross met kentcams nokken met 290°/278°,met verstelbare tandwielen en sterke klepveren, wiseco zuigers (12,5:1 compressie)
          en dit gewoon met een originele ecu welke door miruni op de testbank word afgesteld en chip op maat geschreven..

          Voor de veiligheid is het natuurlijk goed dat je het blok reviseert, versterkte drijfstanglagers erin en een oliepomp van een c20let eraan

          Maar wat in mijn ogen nog steeds de beste investering was die ik heb gedaan voor de cross, is een goede bak kopen..
          Dit kost minder als een goede motor bouwen.

          #17814711
          paist8
            Lid sinds:
            9 February 2011

            He, bedankt voor de reactie

            Had de zoekfunctie al geprobeerd, maar het is toch altijd per motor verschillend…..
            aangepaste bak met sper heb ik al.
            En wil me dit jaar beperken tot alleen de kop. Heb andere nokkenassen er in, met verstelbare tandwielen.
            Wat ik het voordeel van dta vind, is dat het gewoon uitwisselbaar is. Laat ik volgend jaar onderblok bewerken bijvoorbeeld, dan op de testbank afstellen en klaar!
            Gereviseerd heb ik hem gekocht. (hebben we wel even laten controleren;-))
            Wat kost zo’n computer van miruni??

            #17814712
            stoppelflieger
              Lid sinds:
              14 January 2007

              motronic kun je ook zo op de bank afstellen,net zo goed als dta….

              #17814713
              paist8
                Lid sinds:
                9 February 2011
                #17814714
                folkyc20xe
                  Lid sinds:
                  13 February 2005

                  [rquote=1866051&tid=142415&author=KadettGSI]Dta erop betekent dat je geen standaardklasse meer kan rijden,
                  even bij miruni horen die heeft wel ervaring met originele ecu’s en afstellen voor de cross.

                  Ikzelf rijd cross met kentcams nokken met 290°/278°,met verstelbare tandwielen en sterke klepveren, wiseco zuigers (12,5:1 compressie)
                  en dit gewoon met een originele ecu welke door miruni op de testbank word afgesteld en chip op maat geschreven..

                  Voor de veiligheid is het natuurlijk goed dat je het blok reviseert, versterkte drijfstanglagers erin en een oliepomp van een c20let eraan

                  Maar wat in mijn ogen nog steeds de beste invespaasei was die ik heb gedaan voor de cross, is een goede bak kopen..
                  Dit kost minder als een goede motor bouwen.[/rquote]

                  Rij jij nog wel standaardklasse dan ?:o

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.