Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › c20xe tikt (klepstoters?)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 januari 2011 om 19:09 #17231727
hallo,
mijn 2.0 16v is ineens gaan tikken, eerst had hij alleen bij het starten een tikje en was naar een paar seconde weg.
Nou blijft hij tikken en ook iets heftiger.
Verder rijd hij prima, geen vermogenverlies, niet inhouden o.i.d Zelf denk ik dat het de klepstoters zijn. nog tips die ik kan proberen voor ik de klepstoters echt vervang?26 januari 2011 om 19:53 #17805505voordat je de stoters gaat vervangen.
is je olie op pijl?
heb je de goede olie erin?
is je oliedruk nog goed? (ook als de olie warm is)Als dit oke is kun je de motor eens laten flushen.
De klepstoters gaan ook vaker tikken doordat ze vervuilt zijn, met flushen is dit te verhelpen.
Als de stoters echt stuk zijn helpt alleen vervangen nog;)26 januari 2011 om 19:54 #17805506Ik ken iemand die dit had doordat zijn uitlaat te veel tegendruk gaf. Bij hem door een stukje van te kleine diameter te gebruiken, maar dit kan dan ook misschien door verstopping komen. Zit er een kat tussen?
En toevallig recent olie vervangen?
EDIT: er was mij al iemand voor…
26 januari 2011 om 20:25 #17805507Lijkt me strek als dat komt door de uitlaat onder me oude D kadett zat een 1.3 uitlaat nergens last van. alleen af en toe 1 paar tiken bij het starten maar dat is normaal.
26 januari 2011 om 21:19 #17805508Tja, ik vond het ook gek, maar het was wel weg toen hij zijn uitlaat had vervangen….
27 januari 2011 om 13:03 #17805509[rquote=1852593&tid=141383&author=GSI Racer]voordat je de stoters gaat vervangen.
is je olie op pijl?
heb je de goede olie erin?
is je oliedruk nog goed? (ook als de olie warm is)Als dit oke is kun je de motor eens laten flushen.
De klepstoters gaan ook vaker tikken doordat ze vervuilt zijn, met flushen is dit te verhelpen.
Als de stoters echt stuk zijn helpt alleen vervangen nog;)[/rquote]
olie is op pijl, heb de juist olie erin.
Olie druk kan ik wel controleren goede tip!mischien dat nog eens proberen scheelt wel wat centen.
als het dan toch moet moet het he:thumbup27 januari 2011 om 13:06 #17805510[rquote=1852594&tid=141383&author=Vinci]Ik ken iemand die dit had doordat zijn uitlaat te veel tegendruk gaf. Bij hem door een stukje van te kleine diameter te gebruiken, maar dit kan dan ook misschien door verstopping komen. Zit er een kat tussen?
En toevallig recent olie vervangen?
EDIT: er was mij al iemand voor…[/rquote]
Heb op dit moment c20xe tot kat daarna corsa 1600 uitlaatOlie is niet recent vervangen maar nog wel schoon.
Auto rijd alleen zomer maanden, ik rij er in de winter meestal in het weekend geregeld mee.2 weken geleden geen probleem, deze week lekker getik..
Gaan maar is jullie tips uitproberen als het werkt (of niet)
horen jullie van me:DBedankt Alvast!
27 januari 2011 om 15:23 #17805511Ok, tja, heb zelf ook een paar weken met mijn 1800 uitlaat gereden, ook 45mm dus… Ik had geen problemen met tikken, maar goed, daar zat weer geen kat tussen… Tjah, heb ook geen idee of dit het is hoor. Vaker schijnt het te liggen aan de olie/oliedruk/vuil…of slijtage…
Weet je überhaupt nog wat voor olie je er in gedaan hebt?
27 januari 2011 om 17:33 #17805512[/rquote]olie is op pijl, heb de juist olie erin.
Olie druk kan ik wel controleren goede tip!mischien dat nog eens proberen scheelt wel wat centen.
als het dan toch moet moet het he:thumbup[/rquote]Niet te lang mee door blijven rijden iig;)
Als je oliedruk daadwerkelijk te laag is gaat dit alleen maar meer schade opleveren!
Dus zo snel mogelijk je oliedruk (laten) controleren.
Bij koude en bij warme toestand!!
Als je olie warm is zakt de druk wat in namelijk;)
Als de druk oke is, zou ik eens beginnen met flushen.
Dit is altijd eens goed voor je motor, maakt ook de zuigerveren mooi gangbaar e.d
Als dit niet helpt moeten er toch nieuwe stoters in, maar je motor is dan iig wel mooi schoon van binnen:D28 januari 2011 om 12:36 #17805513[rquote=1853253&tid=141383&author=GSI Racer][/rquote]olie is op pijl, heb de juist olie erin.
Olie druk kan ik wel controleren goede tip!mischien dat nog eens proberen scheelt wel wat centen.
als het dan toch moet moet het he:thumbup[/rquote]Niet te lang mee door blijven rijden iig;)
Als je oliedruk daadwerkelijk te laag is gaat dit alleen maar meer schade opleveren!
Dus zo snel mogelijk je oliedruk (laten) controleren.
Bij koude en bij warme toestand!!
Als je olie warm is zakt de druk wat in namelijk;)
Als de druk oke is, zou ik eens beginnen met flushen.
Dit is altijd eens goed voor je motor, maakt ook de zuigerveren mooi gangbaar e.d
Als dit niet helpt moeten er toch nieuwe stoters in, maar je motor is dan iig wel mooi schoon van binnen:D[/rquote]ik heb de druk gemeten zowel warm als koud prima.. ben gister toen maar aan een motor flush gegaan nieuwe olie en filtertje daarna en niks meer aan het handje:D.. was dus gewoon vuil:D
en hij klinkt nog mooier als eerst ook
hopelijk blijft het zo:agent
Bedankt voor de tips!:thumbup top
28 januari 2011 om 17:48 #17805514mooi om te horen!!!
Welke flush heb je gepakt?
Dat spul van Forte?Een vertegenwoordiger van Forte komt altijd bij ons op het werk, hij kan echt uuuuuuuren praten over motorvervuiling enz enz enz….:P
28 januari 2011 om 19:58 #17805515Hey super goed nieuws man!:thumbup
Is zo iets preventief nog aan te raden eigenlijk?
29 januari 2011 om 14:15 #17805516Als je motor nog nooit geflusht is kun je dit uiteraard altijd een keer doen.
Er is in principe geen interval om dit te doen.
Sommigen doen het ieder jaar, bij de oliewissel, maar dat vind ik wat te overdreven.Gewoon op tijd je olie wisselen en kwaliteits olie gebruiken scheelt al een hoop vervuiling;)
30 januari 2011 om 18:40 #17805517t leuke van flushen is dat die troep die losgeweekt word wel lekker door je motor gaat…
btw, stoters vervuilen, dus vervangen is eigenlijk nooit nodig, enkel reinigen/reviseren is voldoende.
31 januari 2011 om 12:45 #17805518[rquote=1854026&tid=141383&author=GSI Racer]mooi om te horen!!!
Welke flush heb je gepakt?
Dat spul van Forte?Een vertegenwoordiger van Forte komt altijd bij ons op het werk, hij kan echt uuuuuuuren praten over motorvervuiling enz enz enz….:P[/rquote]
yes van Forté motor flush, werkte wel prima.
Hij loopt als een zonnetje (hopen dat het zo blijft)@ Mayhem ook wel een goed punt om over na te denken het kan inderdaad wel overal achter blijven maar goed dat het wel heeft gewerkt:P
31 januari 2011 om 12:53 #17805519Als stoters tikken hoef je ze niet altijd te vervangen je kan ze ook schoonmaken en dan nieuwe olie er in
dan tikt ie eerst een tijdje en gaat t vanzelf weg
maar met flush werkt het soms ook natuurlijk
31 januari 2011 om 17:23 #17805520Voor die troep hebben ze een oliefilter uitgevonden he:D
snij die maar eens open na het flushen, en dan eens kijken wat daar allemaal in zit;)
31 januari 2011 om 17:24 #17805521i know, maar ik neem aan dat t niet direct uit de kop zo buitenlangs t filter inspringt? ;)
31 januari 2011 om 19:03 #17805522bij de mijne wel.:P
nej gijntje.
Het moet indd. door je motor heen voordat het in je filter komt;)
maar alles is beter dan je motor vanbinnen vervuilen lijkt me31 januari 2011 om 19:53 #17805523Wordt redelijk vlot rondgepompt toch?? Gaat echt niet allemaal langs de zuigerveren toch?;)
1 februari 2011 om 15:13 #17805524juust;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.