Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › C20XE Thermo Switch foto + Onderdeel nummer. 95/90 graden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 juli 2012 om 09:53 #18045206
Ik heb zelf een houder + thermoswitch gemaakt die tussen een slang kan. ik was voor 7.50 euro klaar. Dit alles van de sloop, van een golf Deze heeft 1 voordeel: er kan op 2 temperaturen worden geschakeld. Ventilator heb ik van een clio gehaald.
19 juli 2012 om 18:25 #18045207@ Vinci: Idd, want bij was het plug & play. Of het nou zomer of winter is, op het moment dat je fan aanslaat kan je aan je meter zien dat die iets lager staat, alleen duurt dat met koud weer wel wat langer als in de zomer.
Ik al er al zo lang mee, heb er eentje in me NE daily en eentje in me XE dragslet en beide met een gsi radiateur.
Werkt super.@ 2000: Maar voor die 7,50 heb je geen nieuwe switch, :vertag
@ Harjan: ;)
19 juli 2012 om 18:34 #18045208Thermostaten kan je net zo goed hier in NL kopen.
Daar zijn ze nog goedkoper dan die link van je op Ebay.
En normaal gesproken zweer ik bij Ebay…….19 juli 2012 om 18:54 #18045209@Mr. Bone wrote:
@ 2000: Maar voor die 7,50 heb je geen nieuwe switch, :vertag
Bij mij is de situatie anders, ik heb geen schroefdraad in mijn radiator. En nieuw vind ik niet interesant, dat het goed werkt wel ;)
19 juli 2012 om 21:03 #18045210@Mr. Bone wrote:
@ Vinci: Idd, want bij was het plug & play. Of het nou zomer of winter is, op het moment dat je fan aanslaat kan je aan je meter zien dat die iets lager staat, alleen duurt dat met koud weer wel wat langer als in de zomer.
Ik al er al zo lang mee, heb er eentje in me NE daily en eentje in me XE dragslet en beide met een gsi radiateur.
Werkt super.Nou mijne heeft momenteel moeite met op temperatuur komen, en heb een nieuwe 92 graden thermostaat én twee oudere. Heb ze in kokend water lopen testen om te zien of er verschillen waren in het moment van openen en sluiten en hoe ver ze open gingen en was vrijwel gelijk aan mekaar… Dus die doet z’n werk wel… Temp sensor (ja de kleine) is nieuw en meet ook goed… Meter getest met 100 ohm naar massa en is ook goed… Hij wordt in elk geval nooit te heet meer, maar ik weet niet of het normaal is dat hij regelmatig wat zakt onder 90 graden?
Is met het wisselen van de motor, dus deze lijkt wel veel minder warm te lopen gewoon…?? :???:
Alles maar dan ook alles in het koelsysteem is nieuw, waterpomp, radiateur, slangen, kachel, blok is gespoeld alles…
Loopt ook prima, maar je zou verwachten dat de thermostaat hem mooi stabiel houdt… Iets klopt er toch niet, maar wat??
Ben nou al zo lang bezig met de temperatuur, en dit is beter dan het steeds te heet lopen van het vorige XE blok. Denk dat ik me er maar gewoon voorlopig bij neer leg, als ik me er weer aan ga ergeren ga ik wel weer eens wat testen doen… Zou een overdruk opbouw kunnen ontstaan die de thermostaat gedwongen open houdt of zo??
@81supporter wrote:
Thermostaten kan je net zo goed hier in NL kopen.
Daar zijn ze nog goedkoper dan die link van je op Ebay.
En normaal gesproken zweer ik bij Ebay…….Klopt, had de mijne voor 14 pond (toen ong. 18 euro) in Engeland. En dat was met pakking en thermostaathuis. Het bedrijf waar ik voor werk zit daar met een afdeling. Dus gratis verzenden in Engeland is voor mij gratis hierheen ook… :thumbup
Die link had ik even rap uit de hoge hoed getrokken hoor…
20 juli 2012 om 15:56 #18045211@ 2000: Jij maakt de vergelijking tussen nieuw en eentje van de sloop. Het is toch logisch dat je een nieuwprijs niet kunt vergelijken met een sloopprijs??? Als ik de keus moest maken tussen iets van 3 knaken van de sloop en 15 voor een nieuwe, is de keus voor mij gauw gemaakt. Maar idd, als je geen schroefdraad in je radiateur hebt en het goed werkt, is het prima toch.
@ Vinci: De was in een thermostaat is echt temperatuur gebonden, en niet qua druk. Ik geloof dus niet dat daar het probleem zit. Me collega ze NE met een nieuwe thermostaat blijft ook ver onder de helft terwijl die wel iets hoger zou mogen. Misschien zijn sommige thermostaten toch niet zo nauwkeurig als ze moeten zijn, ook al zijn ze nieuw.
20 juli 2012 om 22:02 #18045212Vandaag de nieuwe radiateur erop gezet, wat een gemartel zeg. Je kunt nergens bij, en wou het spruitstuk er niet afhalen. Uiteindelijk is het gelukt, (na wat lieve woordjes) handen wel kapot maar goed.
De 2 spal fan’s er voor gemaakt, alles weer terug monteren, koelvloeistof erin en starten.
Merk inderdaad dat hij (veel) sneller de fan’s aanstuurt. Precies wat ik wou! Heb een digidash, normaal ging de fan pas aan bij het 4e blokje, maar nu al bij de 3e. Rond de 95 graden dus.
Nogmaals bedankt voor je hulp en het verzenden Mr. Bone!
21 juli 2012 om 10:23 #18045213:thumb
21 juli 2012 om 23:30 #18045214Kan niet wachten om mijne er op te zetten! Top idee dit! :wors
23 juli 2012 om 19:35 #18045215Welk opel nummer zou de standaard 100/95 graden switch moeten hebben?
Ik ben vantweekend bij slager automaterialen geweest en die zagen alleen de andere switch staan als ze keken bij de kadett gsi. Eentje van bosch met zo’n speciaal stekkertje?
Maar niet een m22 versie.Als ik op hbase kijk zie ik ook alleen die vreemde erin staan en niet de goede?
23 juli 2012 om 21:16 #18045216@Maartuh wrote:
Welk opel nummer zou de standaard 100/95 graden switch moeten hebben?
90108636
Heb de mijne er in zitten en even getest gelijk, werkt subliem! Scheelt echt een hoop straks in de file!
Nogmaals bedankt voor deze tip Mr. Bone!
Ik heb wel de papieren pakking in het doosje gelaten en mijn keurige aluminium ring er tussen gedaan…
Je hebt ze trouwens nog koeler:
http://www.ebay.de/itm/Thermoschalter-/320943044550?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AOpel&hash=item4ab9b237c6″ onclick=”window.open(this.href);return false;Die is 92-82 graden
24 juli 2012 om 16:14 #18045217@ Vinci: graag gedaan. Ik kan ze zelfs nog veel kouder regelen, al vanaf 65 graden. Daar heb je alleen helemaal niks aan want die laat je fan dan eigenlijk constant draaien voor dat uberhaubt je thermostaat al open is en je motor dus nooit op bedrijfstemperatuur kan komen. Die 95/90 is gewoon de beste optie.
25 juli 2012 om 12:17 #18045218@Vinci wrote:
@Maartuh wrote:
Welk opel nummer zou de standaard 100/95 graden switch moeten hebben?
90108636
Heb de mijne er in zitten en even getest gelijk, werkt subliem! Scheelt echt een hoop straks in de file!
Nogmaals bedankt voor deze tip Mr. Bone!
Ik heb wel de papieren pakking in het doosje gelaten en mijn keurige aluminium ring er tussen gedaan…
Je hebt ze trouwens nog koeler:
http://www.ebay.de/itm/Thermoschalter-/320943044550?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AOpel&hash=item4ab9b237c6″ onclick=”window.open(this.href);return false;Die is 92-82 graden
Bedankt! Heb er gister een gehaald aan de hand van het nummer, mijne was defect geraakt een tijdje geleden (verkeerd aangesloten relais waardoor hij af en toe bleef hangen)
30 juli 2012 om 13:58 #18045219Hey, en van welke alfa romeo moet dat zijn, ik bedoel welk model en welke motor.
Thanks30 juli 2012 om 14:05 #18045220Welke Alfa Romeo het precies is, weet ik niet. Maar als je met dat nummer wat in dit topic vermeld staat naar de automaterialenzaak gaat, moet het goed komen.
30 juli 2012 om 14:07 #18045221Marke Modell Plattform Typ Baujahr Motor
Alfa Romeo 33 905 1.5 1983/06-1985/12 1490 ccm, 62 KW, 84 PS
Alfa Romeo 33 905 1.5 1983/06-1986/12 1490 ccm, 66 KW, 90 PS
Alfa Romeo 33 905 1.5 1986/07-1989/12 1490 ccm, 75 KW, 102 PS
Alfa Romeo 33 905 1.5 4×4 1983/11-1984/12 1490 ccm, 62 KW, 84 PS
Alfa Romeo 33 905 1.5 4×4 1985/01-1986/09 1490 ccm, 66 KW, 90 PS
Alfa Romeo 33 905 1.5 4×4 1986/07-1989/12 1490 ccm, 75 KW, 102 PS
Alfa Romeo 33 905 1.5 4×4 1986/09-1989/12 1490 ccm, 77 KW, 105 PS
Alfa Romeo 33 905 1.5QV 1984/06-1989/12 1490 ccm, 77 KW, 105 PS
Alfa Romeo 33 905 1.7 i.e. 1988/09-1989/12 1712 ccm, 77 KW, 105 PS
Alfa Romeo 33 907A 1.4 i.e. 1991/06-1994/09 1351 ccm, 65 KW, 88 PS
Alfa Romeo 33 907A 1.4 i.e. 1991/06-1994/09 1351 ccm, 66 KW, 90 PS
Alfa Romeo 33 907A 1.7 16V 1990/01-1992/03 1712 ccm, 97 KW, 132 PS
Alfa Romeo 33 907A 1.7 16V 1990/01-1994/09 1712 ccm, 95 KW, 129 PS
Alfa Romeo 33 907A 1.7 16V 4×4 1990/01-1994/09 1712 ccm, 95 KW, 129 PS
Alfa Romeo 33 907A 1.7 16V 4×4 1990/01-1994/09 1712 ccm, 97 KW, 132 PS
Alfa Romeo 33 907A 1.7 i.e. 1990/01-1992/03 1712 ccm, 79 KW, 107 PS
Alfa Romeo 33 907A 1.7 i.e. 1992/04-1994/09 1712 ccm, 77 KW, 105 PS
Alfa Romeo 33 Sport Wagon 905A 1.5 1984/09-1986/12 1490 ccm, 66 KW, 90 PS
Alfa Romeo 33 Sport Wagon 905A 1.5 1986/12-1989/12 1490 ccm, 75 KW, 102 PS
Alfa Romeo 33 Sport Wagon 905A 1.5 1986/12-1989/12 1490 ccm, 77 KW, 105 PS
Alfa Romeo 33 Sport Wagon 905A 1.5 4×4 1984/09-1986/12 1490 ccm, 66 KW, 90 PS
Alfa Romeo 33 Sport Wagon 905A 1.5 4×4 1986/12-1989/03 1490 ccm, 77 KW, 105 PS
Alfa Romeo 33 Sport Wagon 905A 1.5 4×4 1986/12-1989/12 1490 ccm, 75 KW, 102 PS
Alfa Romeo 33 Sport Wagon 905A 1.7 i.e. 1988/09-1989/12 1712 ccm, 77 KW, 105 PS
Alfa Romeo 33 Sport Wagon 905A 1.7 i.e. 4×4 1988/09-1989/12 1712 ccm, 77 KW, 105 PS
Alfa Romeo 33 Sport Wagon 907B 1.4 i.e. 1991/06-1994/09 1351 ccm, 65 KW, 88 PS
Alfa Romeo 33 Sport Wagon 907B 1.4 i.e. 1991/06-1994/09 1351 ccm, 66 KW, 90 PS
Alfa Romeo 33 Sport Wagon 907B 1.7 16V 1990/01-1994/09 1712 ccm, 97 KW, 132 PS
Alfa Romeo 33 Sport Wagon 907B 1.7 16V 1990/01-1994/09 1712 ccm, 95 KW, 129 PS
Alfa Romeo 33 Sport Wagon 907B 1.7 16V 4×4 1990/01-1994/09 1712 ccm, 95 KW, 129 PS
Alfa Romeo 33 Sport Wagon 907B 1.7 i.e. 1990/01-1992/03 1712 ccm, 79 KW, 107 PS
Alfa Romeo 33 Sport Wagon 907B 1.7 i.e. 1992/04-1994/09 1712 ccm, 77 KW, 105 PS
Alfa Romeo 33 Sport Wagon 907B 1.7 i.e. 4×4 1990/01-1992/03 1712 ccm, 79 KW, 107 PS30 juli 2012 om 14:12 #18045222Oftwel; een Alfa 33
:vertag
30 juli 2012 om 14:14 #18045223Kan niet missen met zo’n lijst.
:jerry
30 juli 2012 om 14:57 #1804522430 juli 2012 om 16:13 #18045225:D
1 augustus 2012 om 13:41 #18045226Intressant as zaterdag eens kijken op sloop na een alfa . pas in de broekzak dus zal wel niks kosten. :afro
heb ook een digidash in mn a corsa 16v ma bij mij slaat vin ok pas bij 4de blokje aan.ook met a gsi radiateur en 92° thermo. :hmmz
1 augustus 2012 om 17:23 #18045227met die Alfa switch slaat die bij 3 blokjes aan op je digi dash
15 augustus 2012 om 14:57 #1804522808.80155 Thermoschakelaar RAD.VENTILATOR 100-95°C M22X1.5 2 Aansl.
08.8035 Thermoschakelaar RAD.VENTILATOR 88-83°C M22X1.5 2 Aansl.
08.8050 Thermoschakelaar RAD.VENTILATOR 100-95°C M22X1.5 2 Aansl.
08.8549 Thermoschakelaar RAD.VENTILATOR 120-115/105-100 M22X1.5 Bruin
08.8555 Thermoschakelaar RAD.VENTILATOR 95-90/120-115°C M22X1.5 3 Aansl.
08.8589 Thermoschakelaar RAD.VENTILATOR 110-105/100-95° M22X1.5 3 Aansl.Deze worden op diverse Opels gebruikt.
16 augustus 2012 om 21:16 #18045229@Noordpoolgsi wrote:
Intressant as zaterdag eens kijken op sloop na een alfa . pas in de broekzak dus zal wel niks kosten. :afro
heb ook een digidash in mn a corsa 16v ma bij mij slaat vin ok pas bij 4de blokje aan.ook met a gsi radiateur en 92° thermo. :hmmz
Ik had het zelfde.
@Mr. Bone wrote:
met die Alfa switch slaat die bij 3 blokjes aan op je digi dash
Idd, werkt top! Nogmaals bedankt man! :thumbup
17 augustus 2012 om 06:14 #18045230Waarom in vredesna vsn alfa nemen als opel ze ook zelf in het assortiment heeft.
Gebruik al jaren die van opel zelf.Is gewoon te leveren hoor.
Uit mijn hoofd zaten deze op de eerste types corsa a gsi. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.