C20XE Thermo Switch foto + Onderdeel nummer. 95/90 graden

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) C20XE Thermo Switch foto + Onderdeel nummer. 95/90 graden

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 53)
  • Auteur
    Berichten
  • #18045206
    2000
    Moderator
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Ik heb zelf een houder + thermoswitch gemaakt die tussen een slang kan. ik was voor 7.50 euro klaar. Dit alles van de sloop, van een golf Deze heeft 1 voordeel: er kan op 2 temperaturen worden geschakeld. Ventilator heb ik van een clio gehaald.

      #18045207
      Mr. Bone
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 September 2009

        @ Vinci: Idd, want bij was het plug & play. Of het nou zomer of winter is, op het moment dat je fan aanslaat kan je aan je meter zien dat die iets lager staat, alleen duurt dat met koud weer wel wat langer als in de zomer.
        Ik al er al zo lang mee, heb er eentje in me NE daily en eentje in me XE dragslet en beide met een gsi radiateur.
        Werkt super.

        @ 2000: Maar voor die 7,50 heb je geen nieuwe switch, :vertag

        @ Harjan: ;)

        #18045208
        81supporter
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 November 2011

          Thermostaten kan je net zo goed hier in NL kopen.
          Daar zijn ze nog goedkoper dan die link van je op Ebay.
          En normaal gesproken zweer ik bij Ebay…….

          #18045209
          2000
          Moderator
            Lid sinds:
            30 June 2004

            @Mr. Bone wrote:

            @ 2000: Maar voor die 7,50 heb je geen nieuwe switch, :vertag

            Bij mij is de situatie anders, ik heb geen schroefdraad in mijn radiator. En nieuw vind ik niet interesant, dat het goed werkt wel ;)

            #18045210
            Vinci
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 August 2009

              @Mr. Bone wrote:

              @ Vinci: Idd, want bij was het plug & play. Of het nou zomer of winter is, op het moment dat je fan aanslaat kan je aan je meter zien dat die iets lager staat, alleen duurt dat met koud weer wel wat langer als in de zomer.
              Ik al er al zo lang mee, heb er eentje in me NE daily en eentje in me XE dragslet en beide met een gsi radiateur.
              Werkt super.

              Nou mijne heeft momenteel moeite met op temperatuur komen, en heb een nieuwe 92 graden thermostaat én twee oudere. Heb ze in kokend water lopen testen om te zien of er verschillen waren in het moment van openen en sluiten en hoe ver ze open gingen en was vrijwel gelijk aan mekaar… Dus die doet z’n werk wel… Temp sensor (ja de kleine) is nieuw en meet ook goed… Meter getest met 100 ohm naar massa en is ook goed… Hij wordt in elk geval nooit te heet meer, maar ik weet niet of het normaal is dat hij regelmatig wat zakt onder 90 graden?

              Is met het wisselen van de motor, dus deze lijkt wel veel minder warm te lopen gewoon…?? :???:

              Alles maar dan ook alles in het koelsysteem is nieuw, waterpomp, radiateur, slangen, kachel, blok is gespoeld alles…

              Loopt ook prima, maar je zou verwachten dat de thermostaat hem mooi stabiel houdt… Iets klopt er toch niet, maar wat??

              Ben nou al zo lang bezig met de temperatuur, en dit is beter dan het steeds te heet lopen van het vorige XE blok. Denk dat ik me er maar gewoon voorlopig bij neer leg, als ik me er weer aan ga ergeren ga ik wel weer eens wat testen doen… Zou een overdruk opbouw kunnen ontstaan die de thermostaat gedwongen open houdt of zo??

              @81supporter wrote:

              Thermostaten kan je net zo goed hier in NL kopen.
              Daar zijn ze nog goedkoper dan die link van je op Ebay.
              En normaal gesproken zweer ik bij Ebay…….

              Klopt, had de mijne voor 14 pond (toen ong. 18 euro) in Engeland. En dat was met pakking en thermostaathuis. Het bedrijf waar ik voor werk zit daar met een afdeling. Dus gratis verzenden in Engeland is voor mij gratis hierheen ook… :thumbup

              Die link had ik even rap uit de hoge hoed getrokken hoor…

              #18045211
              Mr. Bone
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 September 2009

                @ 2000: Jij maakt de vergelijking tussen nieuw en eentje van de sloop. Het is toch logisch dat je een nieuwprijs niet kunt vergelijken met een sloopprijs??? Als ik de keus moest maken tussen iets van 3 knaken van de sloop en 15 voor een nieuwe, is de keus voor mij gauw gemaakt. Maar idd, als je geen schroefdraad in je radiateur hebt en het goed werkt, is het prima toch.

                @ Vinci: De was in een thermostaat is echt temperatuur gebonden, en niet qua druk. Ik geloof dus niet dat daar het probleem zit. Me collega ze NE met een nieuwe thermostaat blijft ook ver onder de helft terwijl die wel iets hoger zou mogen. Misschien zijn sommige thermostaten toch niet zo nauwkeurig als ze moeten zijn, ook al zijn ze nieuw.

                #18045212
                Harjan
                  Lid sinds:
                  17 October 2005

                  Vandaag de nieuwe radiateur erop gezet, wat een gemartel zeg. Je kunt nergens bij, en wou het spruitstuk er niet afhalen. Uiteindelijk is het gelukt, (na wat lieve woordjes) handen wel kapot maar goed.

                  De 2 spal fan’s er voor gemaakt, alles weer terug monteren, koelvloeistof erin en starten.

                  Merk inderdaad dat hij (veel) sneller de fan’s aanstuurt. Precies wat ik wou! Heb een digidash, normaal ging de fan pas aan bij het 4e blokje, maar nu al bij de 3e. Rond de 95 graden dus.

                  Nogmaals bedankt voor je hulp en het verzenden Mr. Bone!

                  #18045213
                  Mr. Bone
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 September 2009

                    :thumb

                    #18045214
                    Vinci
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 August 2009

                      Kan niet wachten om mijne er op te zetten! Top idee dit! :wors

                      #18045215
                      Maartuh
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 August 2004

                        Welk opel nummer zou de standaard 100/95 graden switch moeten hebben?

                        Ik ben vantweekend bij slager automaterialen geweest en die zagen alleen de andere switch staan als ze keken bij de kadett gsi. Eentje van bosch met zo’n speciaal stekkertje?
                        Maar niet een m22 versie.

                        Als ik op hbase kijk zie ik ook alleen die vreemde erin staan en niet de goede?

                        #18045216
                        Vinci
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 August 2009

                          @Maartuh wrote:

                          Welk opel nummer zou de standaard 100/95 graden switch moeten hebben?

                          90108636

                          Heb de mijne er in zitten en even getest gelijk, werkt subliem! Scheelt echt een hoop straks in de file!

                          Nogmaals bedankt voor deze tip Mr. Bone!

                          Ik heb wel de papieren pakking in het doosje gelaten en mijn keurige aluminium ring er tussen gedaan…

                          Je hebt ze trouwens nog koeler:
                          http://www.ebay.de/itm/Thermoschalter-/320943044550?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AOpel&hash=item4ab9b237c6″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                          Die is 92-82 graden

                          #18045217
                          Mr. Bone
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 September 2009

                            @ Vinci: graag gedaan. Ik kan ze zelfs nog veel kouder regelen, al vanaf 65 graden. Daar heb je alleen helemaal niks aan want die laat je fan dan eigenlijk constant draaien voor dat uberhaubt je thermostaat al open is en je motor dus nooit op bedrijfstemperatuur kan komen. Die 95/90 is gewoon de beste optie.

                            #18045218
                            Maartuh
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              29 August 2004

                              @Vinci wrote:

                              @Maartuh wrote:

                              Welk opel nummer zou de standaard 100/95 graden switch moeten hebben?

                              90108636

                              Heb de mijne er in zitten en even getest gelijk, werkt subliem! Scheelt echt een hoop straks in de file!

                              Nogmaals bedankt voor deze tip Mr. Bone!

                              Ik heb wel de papieren pakking in het doosje gelaten en mijn keurige aluminium ring er tussen gedaan…

                              Je hebt ze trouwens nog koeler:
                              http://www.ebay.de/itm/Thermoschalter-/320943044550?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AOpel&hash=item4ab9b237c6″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                              Die is 92-82 graden

                              Bedankt! Heb er gister een gehaald aan de hand van het nummer, mijne was defect geraakt een tijdje geleden (verkeerd aangesloten relais waardoor hij af en toe bleef hangen)

                              #18045219
                              ditten16
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                25 December 2010

                                Hey, en van welke alfa romeo moet dat zijn, ik bedoel welk model en welke motor.
                                Thanks

                                #18045220
                                Mr. Bone
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  21 September 2009

                                  Welke Alfa Romeo het precies is, weet ik niet. Maar als je met dat nummer wat in dit topic vermeld staat naar de automaterialenzaak gaat, moet het goed komen.

                                  #18045221
                                  Vinci
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 August 2009

                                    Marke Modell Plattform Typ Baujahr Motor
                                    Alfa Romeo 33 905 1.5 1983/06-1985/12 1490 ccm, 62 KW, 84 PS
                                    Alfa Romeo 33 905 1.5 1983/06-1986/12 1490 ccm, 66 KW, 90 PS
                                    Alfa Romeo 33 905 1.5 1986/07-1989/12 1490 ccm, 75 KW, 102 PS
                                    Alfa Romeo 33 905 1.5 4×4 1983/11-1984/12 1490 ccm, 62 KW, 84 PS
                                    Alfa Romeo 33 905 1.5 4×4 1985/01-1986/09 1490 ccm, 66 KW, 90 PS
                                    Alfa Romeo 33 905 1.5 4×4 1986/07-1989/12 1490 ccm, 75 KW, 102 PS
                                    Alfa Romeo 33 905 1.5 4×4 1986/09-1989/12 1490 ccm, 77 KW, 105 PS
                                    Alfa Romeo 33 905 1.5QV 1984/06-1989/12 1490 ccm, 77 KW, 105 PS
                                    Alfa Romeo 33 905 1.7 i.e. 1988/09-1989/12 1712 ccm, 77 KW, 105 PS
                                    Alfa Romeo 33 907A 1.4 i.e. 1991/06-1994/09 1351 ccm, 65 KW, 88 PS
                                    Alfa Romeo 33 907A 1.4 i.e. 1991/06-1994/09 1351 ccm, 66 KW, 90 PS
                                    Alfa Romeo 33 907A 1.7 16V 1990/01-1992/03 1712 ccm, 97 KW, 132 PS
                                    Alfa Romeo 33 907A 1.7 16V 1990/01-1994/09 1712 ccm, 95 KW, 129 PS
                                    Alfa Romeo 33 907A 1.7 16V 4×4 1990/01-1994/09 1712 ccm, 95 KW, 129 PS
                                    Alfa Romeo 33 907A 1.7 16V 4×4 1990/01-1994/09 1712 ccm, 97 KW, 132 PS
                                    Alfa Romeo 33 907A 1.7 i.e. 1990/01-1992/03 1712 ccm, 79 KW, 107 PS
                                    Alfa Romeo 33 907A 1.7 i.e. 1992/04-1994/09 1712 ccm, 77 KW, 105 PS
                                    Alfa Romeo 33 Sport Wagon 905A 1.5 1984/09-1986/12 1490 ccm, 66 KW, 90 PS
                                    Alfa Romeo 33 Sport Wagon 905A 1.5 1986/12-1989/12 1490 ccm, 75 KW, 102 PS
                                    Alfa Romeo 33 Sport Wagon 905A 1.5 1986/12-1989/12 1490 ccm, 77 KW, 105 PS
                                    Alfa Romeo 33 Sport Wagon 905A 1.5 4×4 1984/09-1986/12 1490 ccm, 66 KW, 90 PS
                                    Alfa Romeo 33 Sport Wagon 905A 1.5 4×4 1986/12-1989/03 1490 ccm, 77 KW, 105 PS
                                    Alfa Romeo 33 Sport Wagon 905A 1.5 4×4 1986/12-1989/12 1490 ccm, 75 KW, 102 PS
                                    Alfa Romeo 33 Sport Wagon 905A 1.7 i.e. 1988/09-1989/12 1712 ccm, 77 KW, 105 PS
                                    Alfa Romeo 33 Sport Wagon 905A 1.7 i.e. 4×4 1988/09-1989/12 1712 ccm, 77 KW, 105 PS
                                    Alfa Romeo 33 Sport Wagon 907B 1.4 i.e. 1991/06-1994/09 1351 ccm, 65 KW, 88 PS
                                    Alfa Romeo 33 Sport Wagon 907B 1.4 i.e. 1991/06-1994/09 1351 ccm, 66 KW, 90 PS
                                    Alfa Romeo 33 Sport Wagon 907B 1.7 16V 1990/01-1994/09 1712 ccm, 97 KW, 132 PS
                                    Alfa Romeo 33 Sport Wagon 907B 1.7 16V 1990/01-1994/09 1712 ccm, 95 KW, 129 PS
                                    Alfa Romeo 33 Sport Wagon 907B 1.7 16V 4×4 1990/01-1994/09 1712 ccm, 95 KW, 129 PS
                                    Alfa Romeo 33 Sport Wagon 907B 1.7 i.e. 1990/01-1992/03 1712 ccm, 79 KW, 107 PS
                                    Alfa Romeo 33 Sport Wagon 907B 1.7 i.e. 1992/04-1994/09 1712 ccm, 77 KW, 105 PS
                                    Alfa Romeo 33 Sport Wagon 907B 1.7 i.e. 4×4 1990/01-1992/03 1712 ccm, 79 KW, 107 PS

                                    #18045222
                                    Mr. Bone
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      21 September 2009

                                      Oftwel; een Alfa 33

                                      :vertag

                                      #18045223
                                      Mr. Bone
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        21 September 2009

                                        Kan niet missen met zo’n lijst.

                                        :jerry

                                        #18045224
                                        Vinci
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          3 August 2009

                                          @Mr. Bone wrote:

                                          Kan niet missen met zo’n lijst.

                                          :jerry

                                          Ja zo uit mijn hoofd heh! ;) :jerry

                                          #18045225
                                          Mr. Bone
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            21 September 2009

                                            :D

                                            #18045226
                                            Noordpoolgsi
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              1 March 2009

                                              Intressant as zaterdag eens kijken op sloop na een alfa . pas in de broekzak dus zal wel niks kosten. :afro
                                              heb ook een digidash in mn a corsa 16v ma bij mij slaat vin ok pas bij 4de blokje aan.

                                              ook met a gsi radiateur en 92° thermo. :hmmz

                                              #18045227
                                              Mr. Bone
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                21 September 2009

                                                met die Alfa switch slaat die bij 3 blokjes aan op je digi dash

                                                #18045228
                                                Corsa_GSi
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  30 June 2004

                                                  08.80155 Thermoschakelaar RAD.VENTILATOR 100-95°C M22X1.5 2 Aansl.
                                                  08.8035 Thermoschakelaar RAD.VENTILATOR 88-83°C M22X1.5 2 Aansl.
                                                  08.8050 Thermoschakelaar RAD.VENTILATOR 100-95°C M22X1.5 2 Aansl.
                                                  08.8549 Thermoschakelaar RAD.VENTILATOR 120-115/105-100 M22X1.5 Bruin
                                                  08.8555 Thermoschakelaar RAD.VENTILATOR 95-90/120-115°C M22X1.5 3 Aansl.
                                                  08.8589 Thermoschakelaar RAD.VENTILATOR 110-105/100-95° M22X1.5 3 Aansl.

                                                  Deze worden op diverse Opels gebruikt.

                                                  #18045229
                                                  Harjan
                                                    Lid sinds:
                                                    17 October 2005

                                                    @Noordpoolgsi wrote:

                                                    Intressant as zaterdag eens kijken op sloop na een alfa . pas in de broekzak dus zal wel niks kosten. :afro
                                                    heb ook een digidash in mn a corsa 16v ma bij mij slaat vin ok pas bij 4de blokje aan.

                                                    ook met a gsi radiateur en 92° thermo. :hmmz

                                                    Ik had het zelfde.

                                                    @Mr. Bone wrote:

                                                    met die Alfa switch slaat die bij 3 blokjes aan op je digi dash

                                                    Idd, werkt top! Nogmaals bedankt man! :thumbup

                                                    #18045230
                                                    corsaboy
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      30 June 2004

                                                      Waarom in vredesna vsn alfa nemen als opel ze ook zelf in het assortiment heeft.
                                                      Gebruik al jaren die van opel zelf.

                                                      Is gewoon te leveren hoor.
                                                      Uit mijn hoofd zaten deze op de eerste types corsa a gsi.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 53)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.