Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › C20XE Thermo Switch foto + Onderdeel nummer. 95/90 graden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 juli 2012 om 20:28 #17250327
Hoi,
Omdat mijn standaard 1.2 radiateur er nog voor zit heb ik een nieuwe Corsa A GSI radiateur gekocht. Zag dat ik deze zo kan uitwisselen met de 1.2 radiateur?
Wil mijn fan vervangen voor 2 spal fans. Kan ik deze op de originele kabel aansluiten? 1 Fan neemt 8A. Wil ze voor de zekerheid nog extra zekeren met een zekering. Ze zijn 10″ (25,5 cm)
De thermostaat wil ik vervangen door een 82 graden variant, had ik ook in me ex Tigra, en vond dat een stuk beter koelen, heeft de dealer deze ook? Of kan ik hem het beste via M-Tech bestellen?
Bedankt alvast!
9 juli 2012 om 22:36 #18045182Moet lukken die fans, zit nog binnen de tolerantie van je zekering en bedrading als het net is als bij de Kadett (ga ik wel vanuit, kijk anders even in het schema) Anders even +trekken naar fan, afgezekerd en direct van de accu en dan op de thermoswitch massa laten maken zo direct mogelijk.
Ik vond de 82 thermostaat niet zo’n verbetering. Mijn huidige XE blijft er de hele tijd veel te koud bij. Heb er weer een 92 graden modelletje in gezet. Heb die thermostaat nog als je wilt, is nog vrijwel nieuw… 15 euro mag je hem overnemen….
Of:
http://www.ebay.de/itm/TUNING-Thermostat-Opel-2-0-16V-C20XE-C20LET-82-C-GRAD-Calibra-Astra-Kadett-GSI-/160787526260?pt=DE_Autoteile&hash=item256faef274″ onclick=”window.open(this.href);return false;10 juli 2012 om 05:30 #18045183Ik vind die thermostaat ook niks.
Wat je dan beter kan doen is een thermoswitch halen van een alfa romeo, die schakelt 5 graden eerder je fan aan
dan eentje van opel.
opel is 100/95 en alfa is 95/90.
Kost iets van 8 euro bij de automaterialenzaakJe motor blijft dan tenminste wel op een normale bedrijfstemperatuur en met zo”n koude thermostaat niet.
10 juli 2012 om 07:03 #18045184Die koude thermostaat inderdaad vertraagt het proces alleen maar. Als het puntje bij paaltje komt overhit hij alsnog. Een thermostaat hoort niet vroeger te openen, enkel op de juiste momenten, geholpen door voldoende koel capaciteit. En dat kan inderdaad bijv. door de fan eerder in te schakelen, of een dikkere radiateur…
10 juli 2012 om 13:03 #18045185Duidelijk, dan laat ik de originele thermostaat er lekker in.
Een thermoswitch van een Alfa lijkt me een goed plan. Heb je daar ook een nummer van?
10 juli 2012 om 20:40 #1804518608.8009
ik weet alleen zo snel het merk niet meer.Ik heb hem van Hofland automaterialen en hij is 12,90 euro.
Met de korting die ik krijg kost die mij 9.03 ex btw.mocht je er nou echt niet uitkomen, wil ik hem ook wel voor je bestellen.
succes
11 juli 2012 om 13:00 #18045187Mr. Bone gaat er 1 voor bestellen.
Bedankt voor de moeite man!
11 juli 2012 om 13:02 #18045188En past dat dan zo 1 op 1 in een opel?
11 juli 2012 om 13:27 #18045189Dit is de maat van de standaard schakelaar. M22X1.5
13 juli 2012 om 05:31 #18045190@ Haasje17: ja, die thermoswitch past zo in je radiateur. is ook M22x1,5
@ Harjan: graag gedaan man, geen probleem
13 juli 2012 om 15:22 #18045191@Haasje17 wrote:
En past dat dan zo 1 op 1 in een opel?
Radiateur dus wel, maar Opel heeft wel twee verschillende aansluitingen. De ene is zo’n plastic stekkertje met twee contacten en zo’n rubber sluitbalgje, de andere (oudere, meen voor ’89) heeft gewoon twee faston stekkertjes….
15 juli 2012 om 18:07 #18045192@ Harjan: Heb je je switch al binnen?
15 juli 2012 om 18:44 #1804519315 juli 2012 om 18:58 #18045194Dan heb je hem morgen.
15 juli 2012 om 19:02 #18045195@Mr. Bone wrote:
Dan heb je hem morgen.
Helemaal top. Ik zie hem wel verschijnen. Paste het in een envellop?
16 juli 2012 om 10:34 #18045196Ja, in zo’n speciale bubbeltjesplastic envelop.
16 juli 2012 om 14:53 #18045197@Mr. Bone wrote:
Ja, in zo’n speciale bubbeltjesplastic envelop.
Bedankt heb het ontvangen. Kan ik er mooi aankomend weekend rustig mee bezig.
Top!
17 juli 2012 om 17:24 #18045198Graag gedaan hoor. Je zal zien als je hem van het weekend erin heb zitten dat je temperatuurmeter nu een stukje lager staat op het moment dat je fan aanslaat.
Veel plezier ermee en succes.Ik hoor wel van je of je het een verbetering vind of niet.17 juli 2012 om 22:15 #18045199Ben ook wel benieuwd, wil er denk ik ook wel eentje. Zat al aan een electronische regeling te denken die instelbaar is. Zo iets kan ik zelf wel maken, maar is natuurlijk veel ingewikkelder, en ik hou wel van simpel eigenlijk… :vertag
18 juli 2012 om 06:14 #18045200@ Vinci: Als ik hem voor je moet regelen, hoor ik het wel van je
18 juli 2012 om 08:14 #18045201@Mr. Bone wrote:
@ Vinci: Als ik hem voor je moet regelen, hoor ik het wel van je
Heb ‘m al besteld, krijg ook korting namelijk… Maar bedankt voor het aanbod! :thumb
18 juli 2012 om 16:41 #18045202@ Vinci: graag gedaan. Ik ben benieuwd wat je er van vind.
Heb je hem besteld met dat nummer wat ik gepost had, dus voor een Alfa Romeo een 95/90 switch?18 juli 2012 om 18:20 #18045203Ja, heeft die temp range… Is precies dat nummer inderdaad…
En heeft dus twee fastons, even dus een kleine waarschuwing voor Opels met een superseal stekkertje, dan zul je dus even twee fastons aan de draadjes moeten krimpen om deze thermoswitch te kunnen aansluiten…
Nou heeft die van mij al in geen tijden meer echt heel warm gelopen, zeker met dit weer niet, dus of ik er zo snel de voordelen van ga zien weet ik niet. Meestal pas met volle zon in de file heh… :vertag
18 juli 2012 om 22:12 #18045204Voor de mensen die hem ook willen, heb even een fotootje geschoten. (Links de nieuwe, Rechts de oude) Je moet er wel even zelf 2 stekkertjes aanknippen, maar dat mag voor de meeste geen probleem zijn dacht ik zo.
Bedankt Mr. Bone!
19 juli 2012 om 08:28 #18045205Heh, behalve voor 1989, want toen hadden Opel kabelbomen standaard die stekkertjes…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.