c20xe stottert

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) c20xe stottert

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    marcelgsx

Ik heb een c20xe ingebouwd in mijn calibra motor loopt wel maar hij stottert maar als ik mijn luchtmassa meter loskoppel dan rijd hij wel redelijk goed iemand een iedee wat dat kan zijn alvast bedankt groetjes marcel :D

corsaracer
      Deelnemer

zou dan zo maar eens een keer je LMM kunnen zijn die stuk is

marcelgsx

Dan zal ik daar maar eens een andere voor bestellen bedankt voor de hulp :thumb

opelpower89
          Deelnemer

zou eerst eens controleren met een andere voor je wat besteld…

Vinci
            Deelnemer

De LMM is een van de dingen die vooral het mengsel regelt, de reactie die jij nu krijgt door hem los te koppelen kan een hele hand vol andere oorzaken hebben. Denk aan de temperatuur sensor, lambda sensor, benzine druk regelaar, maar ook nog simpele dingen als lucht in de benzineaanvoer door bijvoorbeeld een lekke aanvoerleiding richting de pomp (van de tank naar de pomp toe uiteraard! Want er na dan merk je het wel als die lekt natuurlijk! ;) ) Verstopt benzinefilter, vuil in je injectoren, enz.enz.enz….

Nu is het helemaal geen gek idee om een handje van deze onderdelen op de plank te hebben liggen, maar om zomaar een hoop geld uit te gaan geven is wel zonde natuurlijk. Nu is naar de garage gaan om uit te laten lezen ook niet gratis.

In Autodata staat ook een sensor check lijst, als je aan die software kan komen of in de buurt bij een universele garage langs kan die het heeft dan kun je soms ook ontdekken wat er precies stuk is zonder alles blindelings aan te moeten schaffen. Probleem is vaak dat een LMM bijv. duur is, of zeldzaam en dan koop je tweedehands, maar die is misschien wel net zo stuk…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.