c20xe Start Probleem(opgelost) nu een rare tik in het blok

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) c20xe Start Probleem(opgelost) nu een rare tik in het blok

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    sharkmot

ik had het probleem dat i kde motor niet meer aan de praat kreeg blijkbaar lag het probleem in de bekabeling naar de benzine pomp dus nu is dit opgelost.

ben nu bezig met de kop aangezien hij bij 4000 toeren heel hard tikkert en als je op snelweg rijd 140 KM/H hoor je de tik nog duidelijk

vandaag heb ik kleppendeksel er af gehaald en nokkenassen er uit dit doe ik bij niels van DHZ Twente

volgens hem zijn de klepstoters goed en ook de veren nu is dus de bedoeling om kop er af te halen en verder het probleem te onderzoeken.

GSI Racer
      Deelnemer

Ik zou hem eens uit laten lezen.

Best kans dat je krukassensor je aan het bekloten is…

corsaracer
        Deelnemer

klink als een massa probleem van een van de massa punten van de ecu…

ff de hele kabelboom nalopen en kijken of alle massa punten goed zitten

svdk20
          Deelnemer

wat doet ie kwa verbruik?
            ruikt hij toevallig ook na benzine tijdens het starten??
            en heb je gekeken of hij vonkt?

sharkmot

de bedoeling was om volgende week maandag hem los te trekken en nieuwe koppakking te vervangen en dis riem dit omdat hij redelijk hard tikkert als ik op 4000 toeren rij

maar nu wil hij niks meer hij ruikt niet naar benzine en wil ook niet een slag maken van aanpakken.

morgen gaat ie naar niels om te kijken wat het probleem kan zijn ik heb hier nog een nokkenas sensor liggen die ga ik morgen ook meteen even proberen te vervangen

GSI Racer
              Deelnemer

koppakking heb ik nog voor je liggen. Splinternieuw.
                €25 mag je hem hebben. ex.verzenden.

sharkmot

ik wil er graag een c20let koppakking in hebben, dus ik zoek 1 van die tevens zoek ik complete pakking set hem 1 in Engeland gezien maar weet niet wat ik daarvan moet zeggen

probleem is ook inmiddels gevonden.

probleem ligt hem in bekabeling naar de benzine pomp want hij kreeg geen benzine

svdk20
                  Deelnemer

vonkt ie wel de auto?
                    zou eerst dat is ff checken voor dat je alles uit elkaar trekt

sharkmot

auto heeft alweer gelopen nadat we stroom op de stekker hadden gezet van de benzine pomp

niels had er over dat ik beste gewoon andere kabeltje kan trekken anders moet ik de orginele kabel uit elkaar trekken en bijna hele vloerbedekking uit de auto halen

inmiddels heb ik de kop er ook bijna van af liggen alleen nog eff inlaat spruitstuk en uitlaat spruitstuk er af en dan kan kop er ook af

vanwege tikken bij de kleppen wil ik hem er graag af hebben

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.