Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › c20xe start niet
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 september 2013 om 22:38 #17260620
Zit met het volgende probleem.
Heb een corsa b met een c20xe motor.Van de 1 op de andere dag wil deze ineens niet meer starten.
De motor draait wel rond maar hij slaat gewoon niet aan.
Bougies vonken gewoon en hij krijgt gewoon brandstof ( na mijn idee iets te veel benzine )
Na mijn idee verzuipt hij gewoon, bougies zijn zeiknat.Het vervelende is dat hij het niet altijd doet, soms start hij zonder problemen en rijd ook zonder problemen.
Heb als hij goed loopt wel motorstoring, dat was de temperatuursensor . Die heb ik inmiddels vervangen maar dat hielp niet. Heb ook al een andere krukassensor geprobeerd en een andere ecu, allen zonder resultaat.
Het lullige is dat als hij het niet doet hij ook geen motorstoring geeft :???:
iemand suggesties ?
14 september 2013 om 06:18 #18173429ik zou denken dat de ecu geen geschakelde + krijgt, maar dan krijgt hij ook geen brandstof en vonk.
14 september 2013 om 06:36 #18173430AnoniemLid sinds:
1 January 1970krijgt hij de vonk wel op t juiste tijdstip?
maw staat je distributie nog wel op tijd??
ik zou eerst de merktekens controleren
voor je verder zoekt14 september 2013 om 07:00 #18173431Wanneer een motor brandstof krijgt en vonkt dan lopen ze normaal.
Wanneer heb je voor het laatst de bougies en verdeler kap vervangen??
Ik zou het eerst daarin zoeken. Wanneer de bougies zeiknat zijn wordt je vonk gewoon uitgeblazen.
14 september 2013 om 07:30 #18173432Bedrading en stekker van temp sensor ook heel goed checken.
Heb je een KAT er onder? Dan erg oppassen met te rijk mengsel! Anders kan je gewoon met gas vol ingetrapt de overtollige benzine zo kwijt zijn, zo zou het misschien wel kunnen starten nog. Distributie er naast loopt hij gewoon met 1 tand voor of achteruit. Sterker nog, dan loopt hij lang zo gek nog niet, spreek uit ervaring. Twee tanden er naast en dan heb je gelijk motor schade voor zo ver ik heb begrepen. In elk geval bij vervroegen.
Verder zijn alle mengsel gerelateerde delen natuurlijk verdacht, LMM, Lambda (indien aanwezig), drukregelaar, ECU…
14 september 2013 om 09:00 #18173433Lambda heb ik niet meer, is overbrugd
Bougies zijn nieuw, net als de verdelerkap.
Timing heb ik nog niet gecontroleerd, ga ik nog even doen.
Het rare is dat hij soms prima start en loopt, en soms gewoon niks doet.Heb zo mn twijfels over de bedrading die naar de temp sensor toeloopt…..
maar ook als ik de temperatuursensor er af haal zou hij gewoon moeten lopen toch ?zit nog wel een kat onder de auto
14 september 2013 om 09:33 #18173434Nee, zonder de temperatuur sensor loopt hij niet of heel eventjes heel beroerd en daarna niet meer. Die is best belangrijk. Het is ook nog eens zo dat het een NTC weerstand is, dus als hij onderbroken is in de bedrading dan denkt de ECU dat het -40 graden buiten is en spuit de maximale geprogrammeerde hoeveelheid benzine in. Dan loopt hij hooguit met voet vol op het gaspedaal en als je die er af haalt slaat hij vrijwel gelijk af. Als hij al loopt hoor…
En als hij zo al loopt is het erg gevaarlijk met KAT er onder, want die loopt binnen twee tellen zo roodheet aan dat het brandgevaar oplevert. Dus PAS DAAR MEE OP!!
14 september 2013 om 10:14 #18173435Controleer de bedrading vsn de temp sensor maar. Die gaat wel vaker kapot. Ff goed doormeten en waarnodig repareren.
14 september 2013 om 10:20 #18173436heb ik laatst ook gehad. met 4 nieuwe bougies was het probleem weer opgelost.
bij mij vonkten de ouden ook nog wel. maar het was een te zwakke vonk ofzo. maar hij draaid weer als van ouds.14 september 2013 om 10:42 #1817343714 september 2013 om 10:55 #18173438Maar ze zijn nieuw, welke bougies heb je geplaatst. Pak eens een setje orginele bougies van de dealer.
14 september 2013 om 11:08 #18173439Ja, goed punt, die dingen zijn belangrijk en nieuwe zijn niet altijd de juiste.
Gewoon Bosch FR7DC2 of Opel 1214144 GM 90442210
14 september 2013 om 15:08 #18173440@Vinci wrote:
Ja, goed punt, die dingen zijn belangrijk en nieuwe zijn niet altijd de juiste.
Gewoon Bosch FR7DC2 of Opel 1214144 GM 90442210
Indeed. Die zou ik ook plaatsen
15 september 2013 om 16:29 #18173441heb er “gewone” ngk bougies in gedaan.
Maar het probleem “lijkt” verholpen te zijn.
Het de gasklep positiesensor vervangen en nu lijkt hij weer goed te lopen.bedankt voor de hulp tot zover :D
15 september 2013 om 16:32 #18173442Ahhh ja dat is ook weer zo’n leuk iets.
Soms kun je ook beter de tech erachter hangen.Dan zie je tenminste wat er gebeurd. :)
15 september 2013 om 16:55 #18173443Even voor de duidelijkheid, is dit een dis motor of met verdeler? Bovenstaande boegies zijn ook eigenlijk voor motoren met verdeler…
Bij een dis motor is het wat lastiger om de gaskleppositiesensor te controleren omdat het een potmeter is, bij een met verdeler is het heel makkelijk, want dat is gewoon een schakelaar…
21 september 2013 om 18:27 #18173444t is zo’n ks-700 kop met een gewoon rotortje en verdelerkap.
21 september 2013 om 18:33 #18173445Okee, dan zijn de boven genoemde bougies prima! :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.