Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › C20XE start niet
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 april 2013 om 18:50 #18082441
Mijn brandstofrelais klikt wanneer ik de sleutel omdraai, maar ik meet geen spanning naar mijn brandstof pomp. Wat ie dan wel hoort te doen.
Stroom is gewoon aanwezig, als ik het relais door lus hoor ik de pomp draaien.
BDP sensor is nieuw, meerdere malen gekeken of deze wel juist zat.
Ik begrijp niet wat het probleem is wat toen optradt waardoor die nu nog stil staat.
Mijn motor stond aan, stap in en gaf aardig wat gas. Motor ging stotteren en hoorde klappen uit de uitlaat. Motor viel uiteindelijk uit en kon hem nog een paar x starten met een hoop klappen uit de uitlaat totdat ie niks meer deed. Kon de motor daarna alleen nog maar rond draaien?
Schiet mij maar lek.
30 april 2013 om 19:07 #18082442Contact kan wel eens verbrand zijn, maar kan ook zijn dat het relais niet geschakeld wordt. Je moet om dat laatste te checken eens meten op pen 85B. Deze moet op contact 12V gaan meten en als je doorstart trekt de ECU deze naar massa en dan schakelt het contact om. Dan moet de 12V dus naar nul gaan. Meet dat eens. Als daar 12V blijft staan kan er mogelijk iets met de verbinding naar de ECU mis zijn, of er wordt bij de ECU aan een andere conditie niet voldaan. Bijvoorbeeld geschakelde + op pen 27 van de ECU. Als die er niet aan komt dan gaat de ECU absoluut de hakjes in het zand zetten.
30 april 2013 om 19:47 #18082443dat stotteren en klappen wat hij deed is waarschijnlijk dat hij de laatste brandstof wat nog in de injectorrail zat inspuit en dus te weinig in spuit omdat de brandstofpomp uit is gevallen waardoor de injectorrail niet op druk is.
als ie niet vonkt en de brandstofpomp werkt ook niet dan kan je doorlussen wat je wilt, maar dan zal hij niet lopen. ik blijf toch de brandstofpomprelais verdenken. niet iemand in de buurt die ook zo’n blokkie heeft? dan kan je ff uitwisselen.
waar woon je? ik heb een m2.5 motor met een blauw brandstofrelais…
waar kom je vandaan?
30 april 2013 om 20:00 #18082444Als die niet vonkt, en de pomp doet het niet gaat er iets mis voor/in/bij het brandstofpomp relais. Dat ding stuurt namelijk de injectoren, brandstofpomp en bobine aan. Tenminste, zorgt ervoor dat ze werken :)
Als je de auto probeert te starten, slaat je toerenteller in je dashboard dan uit? Wel proberen met een goede accu, zodat die krukas ook wel iets doet.
30 april 2013 om 20:40 #18082445Eerste instantie zei de ANWB dat ie wel deed vonken, vandaar ik met dat doorlussen ben begonnen. Achteraf gezien dat dit niet het geval was.
Ik heb er een zwart relais in zitten, volgens mij de best bekende bij iedereen (6 contact punten) nieuw gekocht zelfde als voorheen.
Als ik hem op contact zet slaat de toerenteller iets omhoog, als ik doorstart zie ik eigenlijk geen verschil. Of ik moet nog eens heel goed kijken.
@vince zal ik ff moeten uit proberen jaKom uit Rhoon, nabij Rotterdam
30 april 2013 om 21:15 #18082446Echt hoor, 85B meten en je weet alles wat hierboven gesuggereerd wordt. Als die al geen 12V krijgt dan is het eerste contact al niet goed aan het schakelen, ook al zegt het klik, wil nog niet zeggen dat het werkt. 85B zal 12V door de relais spoel heen meten omdat dan de status van ECU pin 3 nog hoog is (zwevend is) Die pin is gewoon een emitter volger, dus als de ECU alles OK vindt dan trekt hij deze pin naar massa met starten. En dan trekt hij het tweede relais contact aan…
Dus:
85B meten, 12V op eerste contact, nul volt tijdens doorstarten. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.