Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › C20XE spruitstuk op een 8V
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 juli 2008 om 14:04 #17414632
:hmmz waar ??
28 juli 2008 om 20:00 #17414633Gewoon ebay wat afstruinen… En overal ogen open houden :P
29 juli 2008 om 06:02 #17414634origineel gepost door geert666
zelf zoeken:DMmmm wel intresse inderdaad !
Waar kun je die vinden ?
29 juli 2008 om 09:32 #17414635Dat is wel een 4 naar 1. En ik heb dr nu 1 voor de helft gemaakt (moet je uiteraard de uren niet mee tellen! )
29 juli 2008 om 15:38 #17414636pontiac sunbird van 1989
pontiac sunbird is allemaal hetzelfde als een opeltje
29 juli 2008 om 21:54 #17414637Flens kun je zelf maken met de pakking , 36mm of 40 mm ZAAGboor(Piranha van de Karwei/Gamma/Multmate,die witte! en WD40(koel/snij-middel ), 8-10mm stalen strip 100 of 120mm hoog en x- lang , zie pakking ,gebruikt als sjabloon en het lukt!Kost je een avondje rommelen!:thumbup
30 juli 2008 om 06:28 #17414638origineel gepost door geert666
pontiac sunbird van 1989pontiac sunbird is allemaal hetzelfde als een opeltje
Gevonden inderdaad dank u !!
25 september 2008 om 11:00 #17414639wat is het verschil tussen het spruitstuk van een ne en een xe eigenlijk? Waarom zou die van de xe voor betere prestaties zorgen bij de ne moter?
25 september 2008 om 13:22 #17414640origineel gepost door Caravan-E
wat is het verschil tussen het spruitstuk van een ne en een xe eigenlijk? Waarom zou die van de xe voor betere prestaties zorgen bij de ne moter?die van een xe is een spagettie spruitstuk en die van ne niet
door een spagettie spruitstuk krijgen die uitlaat gassen een betere ja “flow” waardoor de moter makkelijker kan ademen.
zoizo vind ik de standaard lijn van een 2.0 8v enorm geknepen. bij kadett e verschilt deze namelijk niet van een c14nz als een c20ne en daar zit wel degenlijk wat vermogens verschil in.
25 september 2008 om 15:59 #17414641origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
die van een xe is een spagettie spruitstuk en die van ne nietdoor een spagettie spruitstuk krijgen die uitlaat gassen een betere ja “flow” waardoor de moter makkelijker kan ademen.
zoizo vind ik de standaard lijn van een 2.0 8v enorm geknepen. bij kadett e verschilt deze namelijk niet van een c14nz als een c20ne en daar zit wel degenlijk wat vermogens verschil in.
OK, ik heb nooit op die van een xe gelet. Ik wist niet dat dit standaard was bij die moter. Zal ik toch ook op zoek moeten…..
28 september 2008 om 14:27 #17414642Yep en het scheelt ook dat die van een xe een stuk goedkoper zijn alleen moet je zelf wel tot de middelen beschikken om hem pas te maken. Maar loopt super. Ik heb het nu ook een aantal crossen onder mijn cross auto maar hij pakt beter op en ik kan langer door trekken.
12 maart 2009 om 15:34 #17414643is de originele bamipijp van een 8 v anders dan van een 16 v bedoel dus de diameter????/
14 maart 2009 om 11:51 #17414644origineel gepost door chris b
is de originele bamipijp van een 8 v anders dan van een 16 v bedoel dus de diameter????/volgens mij is een 8v 45mm en 16v 50mm:)
14 maart 2009 om 13:01 #17414645ik reed eerst met een bak en braa uitlaat van 53 mm en dat reed prima ook kwa vermogen.
nu de standaard 8v pijp er weer onder zonder kat nou… feest is echt over… is geen gang in te krijgen.
14 maart 2009 om 13:34 #17414646Mijn 16v uitlaatspruitstuk is al een poosje klaar:thumbup
Heb een flens van Peters Autosport… (op het plaatje zonder bev. gaten, maar zitten er wel in)Flens paste prima aan het blok, de vierkantige openingen van het 16v spruitstuk heb ik rond gekregen doormiddel van een stel oude doppen (ratelset)
Je slaat er gewoon telkens een grotere dop in……..(bij gebrek aan beter:P:P)Spruitje tegen de flens, hier en daar ff vasthechten.
Heb hem van binnen en buiten de flens gelast.Stook de boel niet te warm want anders trekt het krom en past het niet meer fris aan het motortje!
16 maart 2009 om 22:39 #17414647‘t is niet verstandig trouwens om een rvs spruitstuk te maken/ kopen met RVS flens. Dat vindt de kop niet zo fijn omdat rvs veeel meer uitzet dan alluminium. het probleem is dan wel een beetje te verhelpen om hem tussen alle cilinders een keer door te slijpen. Het is sowieso aan te raden als je zelf een spruitstuk hebt gelast om na het lassen de flens 3 keer door te steken met een slijptol dan haal je er een hoop spanningen uit en is de kans dat de flens je cilinderkop kapot maakt een heel stuk kleiner.
Gr. Marthy
1 april 2009 om 19:39 #17414648Hey,
Ik heb ook een vraag:
Past een c20xe van astra onder een calibra? Zijn dit dezelfde lengtens?Groetjes Wesly
1 april 2009 om 19:43 #17414649origineel gepost door Marthy
‘t is niet verstandig trouwens om een rvs spruitstuk te maken/ kopen met RVS flens. Dat vindt de kop niet zo fijn omdat rvs veeel meer uitzet dan alluminium. het probleem is dan wel een beetje te verhelpen om hem tussen alle cilinders een keer door te slijpen. Het is sowieso aan te raden als je zelf een spruitstuk hebt gelast om na het lassen de flens 3 keer door te steken met een slijptol dan haal je er een hoop spanningen uit en is de kans dat de flens je cilinderkop kapot maakt een heel stuk kleiner.Gr. Marthy
De std c20xe uitlaatspruitstuk is toch al van RVS?
Heb alleen bij mijne een Stalen flens gebruikt…
We zullen zien hoe lang het heel blijft.2 april 2009 om 10:06 #17414650is geen rvs,draai er maar eens hitteband omheen dan zie je wel hoe hard hij rot.
als je de flens uit een stuk wil houden gewoon even de flens laten vlakken als hij klaar is ben je zeker van een goede passing.22 april 2009 om 08:53 #1741465111 mei 2009 om 12:18 #17414652m-tech levert de c20ne flensen voor het uitlaatspruitstuk ook gewoon 95 euro
gr.
9 juni 2009 om 11:41 #17414653rvs voor de c20me kost 100 euro http://i78.photobucket.com/albums/j97/geert666/hds-cc9802-20l_g.jpg
Ik kan het ding niet vinden heeee…
maar heb wel interesse!!
Die bocht vh tweede stuk is wel beetje groot.. Heeft iemand dit al eens aangezien? geporbeerd?Koen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.