c20xe slaat niet meer aan

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) c20xe slaat niet meer aan

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    60PZ

sinds gister zit ik met een probleem!

Mijn kadett D met c20xe viel soms al wel is uit bijv bij wachten voor stoplicht. Maar dit keer reed ik net weg van me huis en ong 5 min daarna viel die onder het rijden uit, starten toen wel weer meteen en reed door. Vervolgens na een km valt die weer uit waarna ik hem niet meer gestart kreeg. yorn het hok van de weg af geduwt en later nog eens gestart, starte meteen maar na een paar meter rijden bam weer uit en kreeg hem toen ook niet meer aan!

20 min later sleepservice kwam eraan ik starte hem weer en na paar sec was het weer gedaan. Toen naar loods gesleept om verder te kijken. Daar starte die helemaal niet meer. Later bleek dus dat ik geen vonk had waarop ik de bobine en verdelerkap en nokkenaspositiesensor had vervangen( had nog een hele unit liggen dus gewoon erop gezet). Daarna had ik wel een vonk. Maar het probleem is dus dat die nu nog steeds niet start!

Wat ik heb vervangen al:

Bougie’s
      Brandstofrelais
      Bobine
      Verdelerkap
      Nokkenaspositiesensor

Wat denken jullie wat er nog mis mee kan zijn? Krukaspositiesensor miss?

Mvg Roald

Vinci
      Deelnemer

Er zijn meen ik twee sensoren die bij defect er voor zorgen dat hij helemaal niet meer loopt en dat is de hall sensor (nokkenas positie sensor) op de ontsteking en de krukas positie sensor…:hmmz Eén heb je al vervangen….

Maar de oorzaak kan net zo goed bedrading zijn, of de ECU of weet niet wat nog meer….

Waren er knippercodes opgeslagen?

Mr. Bone
        Deelnemer

Krijgt die wel brandstof? En zo ja, wel genoeg, :hmmz???

60PZ

origineel gepost door Vinci
            Er zijn meen ik twee sensoren die bij defect er voor zorgen dat hij helemaal niet meer loopt en dat is de hall sensor (nokkenas positie sensor) op de ontsteking en de krukas positie sensor…:hmmz Eén heb je al vervangen….

Maar de oorzaak kan net zo goed bedrading zijn, of de ECU of weet niet wat nog meer….

Waren er knippercodes opgeslagen?

krukaspositiesensor blijkt ook in onder te zijn. En nee hij geeft geen foutcodes als je dat bedoelt.:mad:

60PZ

origineel gepost door Mr. Bone
              Krijgt die wel brandstof? En zo ja, wel genoeg, :hmmz???

ja brandstof is gewoon dik in orde:hmmz

MaXxX

Heb mn bek nog vol gekregen met peut terwijl Roald probeerde te starten zonder bougie erin :D (Peut is er wel)
                We gaan nu zo weer verder kijken naar de Kadett.
                En als ik me niet vergis wordt de bobine aangestuurd door de ECU en heeft deze niets van doen met de relais.

We gaan zo eerst maar eens alle sensoren doormeten met de multimeter.

wim-v6
                Deelnemer

hoop niet dat de Benzine uit het bougiegat kwam, dan heb je een serieus probleem namelijk.

Willem

MaXxX

Haha jawel :P
                    Hoezo een serieus probleem?

Rest van de cilinders zaten bougies wel in en hij wou aanslaan. :D

Inmiddels na de hele dag bezig te zijn toch nog het probleem gevonden!
                    Zal morgen even posten wat het nou exact was. (Komt iig neer op een gebeunde kabelboom)

wim-v6
                    Deelnemer

ja maar zoveel uit een Bougiegat is niet goed zeg maar, dan verzuipt de motor namelijk..

Willem

MaXxX

Dat was ook het geval :cool:

Naar uiteindelijk bijna alles geprobeerd te hebben en een beetje ten einde raad te zijn hebben we besloten tijdelijk even een andere motor kabelboom aan te sluiten.

Op deze verknipte kabelboom miste nogal wat aansluitingen t.b.v. sensoren waaronder Lambda, Knocksensor en Stappenmotor.
                        Met deze kabelboom wou de motor vanzelfsprekend niet goed lopen maar hij had wel een normale en sterke vonk! Wat we de hele dag nog nog niet gezien hadden!

Vervolgens de boom van Roald weer ingebouwd en de stekker welke de auto aan de motorboom verbind niet aangesloten.
                        Handmatig spanning gezet op de brandstofpomp, continue + en geschakelde + van ECU. (Vervolgens liep de auto als een zonnetje) :D

Uiteindelijk naar een hoop gestruin bleek het tacho (toerental) signaal vanaf dashboard sluiting te veroorzaken met de geschakelde + van de ECU. (Werd op een of andere manier aan massa gelegd, nog niet nagekeken verder)

Al met al een raar verhaal helemaal gezien het probleem zich van de een op andere dag voordeed.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.