Forumindex › Forums › Modellen › Astra › C20XE problemen wie weet het?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 februari 2010 om 17:09 #17217692
Heb een b corsa waar een c20xe inligt.
Motor komt uit een calibra.
Nu hebben we hem erin en hebben wat poroblemen die we ma niet kunnen vinden waarom die dat doet.Ik rij zeg 2500 toeren a 3000 toeren soms meer soms minder en dan valt als het ware de hele motor uit en lampje knippert even en springt weer aan.
Dit doet hij in alle gangen!!Uitlezen als de motor niet loopt geeft hij aan
Code 12 stilstaan
Code 35 stappenmotor
Code 49 spanning te hoogStappenmotor is okay hebben we al vervangen!
Gaskleppositiesensor ook
lmm ookWanneer de auto loopt en lezen hem uit geeft die de codes
49 spanning te hoog
55 vervang stuurapparaatNu heb ik wel 15 ecu’s liggen.
GY hoort bij de kabelboom daar loopt die ook slecht op
Fp heb ik verschillende liggen loopt die ook slecht op
GQ loopt die ook slecht op.Wie weet wat het anders kan zijn?
20 februari 2010 om 17:28 #17618604Meet de laadspanning van de auto eens, denk dat de dyanamo kapot is..
bij de WEG:
Code 12: Uitlezen
Code 35: Onbekend
Code 49: Accu spanning te hoogCode 55: ECU Defect
De laatste zal worden veroorzaakt door de te hoge accuspanning..
controleer ook de Algemene massa punten..
CODE 35 Is alleen van toepassing op de Motoren voozien van een GM Multec Inspuit systeem..
willem
20 februari 2010 om 17:33 #17618605origineel gepost door wim-v6
Meet de laadspanning van de auto eens, denk dat de dyanamo kapot is..bij de WEG:
Code 12: Uitlezen
Code 35: Onbekend
Code 49: Accu spanning te hoogCode 55: ECU Defect
De laatste zal worden veroorzaakt door de te hoge accuspanning..
controleer ook de Algemene massa punten..
CODE 35 Is alleen van toepassing op de Motoren voozien van een GM Multec Inspuit systeem..
willem
Kan de accu niet gewoon slecht zijn?
Of veroorzaakt die deze problemen niet
alle ecu’s werken goed en zijn niet stuk,want in een andere auto werken ze gewoon perfect.Zal dadelijk eens meten hoeveel er geladen word aan de accu
20 februari 2010 om 17:35 #17618606een Verrotte accu zal geen TE hoge accuspanning veroorzaken..
Code 55 kan worden veroorzaakt door Code 49
Willem
20 februari 2010 om 17:39 #17618607origineel gepost door wim-v6
een Verrotte accu zal geen TE hoge accuspanning veroorzaken..Code 55 kan worden veroorzaakt door Code 49
Willem
Klopt maar als de ecu defect is moet die neem ik aan in een andere c20xe ook defect zijn nadat de ecu in de mijne is geweest???
Nogmaals hij loopt gewoon op de ecu alleen houd die in op een gegeven moment
lijkt alsof de motor uitvalt.Als ik de auto 4 a 5x achter elkaar start is mijn accu ook meteen leeg:o
Straks komt gupy op visite hij neemt zijn multimeter mee kunnen we meten
20 februari 2010 om 17:40 #17618608Okeej, Grote kans dat de Accu kapot is door ever belading!!
en zoals ik al zij Word waarschijnlijk code 55 VEROORZAAKT door Code 49
Code 49 word niet in de andere auto gemaakt, en dus ook geen Code 55
Willem
20 februari 2010 om 17:42 #17618609Kan overigens ook Slechte massa zijn.
bij mijn Vectra-B werd door selchte massa Code P01600 gegeven dat is motorcomputer defect, dit kwam door slechte massa op zowel de motor als carroserie, als wel de massa strip op de veerpoot.
Willem
20 februari 2010 om 17:50 #17618610massa zit van accu rechtsreeks op de onderblok
massa kabels zijn aangesloten.ok maar dat de ecu stuk zijn dat bedoel ik dat lijkt me stug want de ecu rijd in een andere auto perfect
8 uur zullen we weten hoeveel die laad20 februari 2010 om 17:54 #17618611Massa kabels worden vaak SLECHT, of hebben SLECHT contact, zo ook naar carroserie of motorcomputer
Willem
20 februari 2010 om 17:56 #17618612origineel gepost door wim-v6
Massa kabels worden vaak SLECHT, of hebben SLECHT contact, zo ook naar carroserie of motorcomputerWillem
Dit klopt wim maar deze controleer ik altijd dat ze perfect massa maken,slijp altijd het ijzer mooi blinkend op haha
te vaak problemen mee gehad…zullen straks zijn wat die laad..
20 februari 2010 om 18:00 #17618613KABEL zelf is VAKER het probeem als de VERBINDINGEN..
Meet straks met Contact aan. de spanning tussen accu – en staal van de motor..
moet zo weinig mogenlijk zijn..
meet ook de weerstand tussen accu – en motor met draaiende motor, deze moet ook zo weinig mogenlijk zijn..
Willem
20 februari 2010 om 21:26 #17618614Voila
Accu stuk!!!!!!
spanning kontakt uit 15,3 volt
stationeer 17,7 volt!!!!!Hopen dat mijn computers nog leven haha
20 februari 2010 om 21:29 #17618615dat is niet de Accu, dat is een kapotte DYNAMO!!!
Willem
20 februari 2010 om 21:31 #17618616of een kapotte cel in de accu!!!
Accu is zo ramslecht 2 minuten radio luisteren en accu leeg!!De 15 volt is gemeten nadat die 2 a 3 uur stilstond he!!!
20 februari 2010 om 21:38 #17618617ja door die dinamo!!!
Die dynamo heeft de accu gesloopt
een normale Dyamo kan NOOIT 17 volt opbrengen daar deze afgeregeld is op max 14,5 volt
Bij een kapotte Cel in de accu zou de spanning juist lager moeten zijn in de accu als hoger.
Willem
20 februari 2010 om 21:39 #17618618heb ik nog een erg goeie dynamo :wors:wors:wors:wors:wors
Haha dus ma eens de dynamo vervangen en nieuwe accu kopen haha
20 februari 2010 om 21:40 #17618619jupzz
De gemeten spanning bij draaiende motor is de LAAD spanning
willem
20 februari 2010 om 22:06 #17618620Hoop dat er verder dan maar niets kapot is gegaan ,met die spanning van 17volt. ppff
21 februari 2010 om 11:46 #17618621idd 17 volt is een hoop pfffff.
Spanningsregelaar stuk van de dynamo denk.
Maar gelukkig heb je het probleem gevonden.
21 februari 2010 om 11:50 #17618622Indd hadden alles al vervangen haha
Maar een ander probleem,hoe kan het zijn dat de toerenteller het op de ene ecu wel doet en de andere weer niet?
bij 3 van de 7 ecu’s doet de toerenteller niets maar rijd wel en de andere doet alles het perfect?
21 februari 2010 om 12:40 #17618623werkt de toerenteller bij de 3 ECU’s wel op een andere auto??
Willem
21 februari 2010 om 12:57 #17618624origineel gepost door wim-v6
werkt de toerenteller bij de 3 ECU’s wel op een andere auto??Willem
Ja daar werken ze wel…
Alleen bij onze coirsa niet,in vectra c20xe wel en astra f c20xe.21 februari 2010 om 13:53 #17618625kan aan signaal liggen
heb al rare dingen gezien met die toerentellers van de C20XE.
als je de groene draad vanas computer naar toerenteller overbrugt, werkt ie dan ook niet??
Misschien net te veel weerstand..
Willem
22 februari 2010 om 23:10 #17618626nou de accu/dynamo lijkt het ook niet te zijn
Vandaag de accu uit mijn calibra gehaald,alleen was deze ook leeg.
Overgestart en na 5 minuten lopen lade hij 12,8 bijMaar nog steeds het inhoud probleem
Het is nu zo erg geworden dat ik niet boven de 3000 a 3500 toeren kan rijden
Dan houd hij gewoon inNogmaals er brand geen foutlampje alleen als die inhoud knippert er snel het lampje van mm
Heb de accu eruit gehaald,ik zal hem vanacht volladen en morgenmiddag eens erin zetten kijken wat die dan doet.
Kan een defecte lambdasensor ook deze problemen veroorzaken?
Of de klopsensor?Dit zijn de enige twee dingen die ik nog niet vervangen heb namelijk
Wie o wie corsa moet namelijk snel rijden haha
23 februari 2010 om 00:03 #17618627Als de krukas sensor stuk is loopt die toch meteen niet meer????????
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.