Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › c20xe plaatsen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 april 2011 om 04:51 #17235469
heren ik ga binnenkort een c20xe kopen met ecu lmm enz enz alleen de bak heb ik er niet bij.
dit blok moet in een kadett e komen waar ooit een 1.6s in lag toen een 1.8e .
nu wou ik graag weten of iemand mij kan vertellen of dit plug&play is of moet ik nog het een en ander aanpassen b.v. aan de kabelboom11 april 2011 om 05:54 #17853663Tijdelijk? Of zie je toch af van je idee om een turbo op die 1.8e te bouwen?
Kabelboom (motor, tot aan de dikke ronde stekker) zou ik geheel overpakken van een C20XE, maar da’s niet al te ingewikkeld op zich. Zou als ik zo’n motor ging kopen hem compleet kopen met alle delen zoals hij recent nog gewerkt heeft, anders zit je best wel te kloten (zie mijn ombouw topic in Kadett gedeelte)
LMM
ECU
Motor boom
Alle sensoren (klop, krukas, nokkenas (hall) temp etc. etc.)Verder zou het wel moeten werken, alleen denk ik wel dat jij een brede radiateur hebt, voor de XE is het beter om een smalle hoge te plaatsen omdat je dan koude lucht erlangs vanaf achter de grille kunt aanzuigen. Hiervoor moet je dan een andere tussenbalk erin lassen evt.
Hoe netjes wil je het doen?
12 april 2011 om 15:01 #17853664dat 18e turbo plan is er nog steeds maar ik wil dit op mijn gemak doen zonder fouten te maken en zoals veel mensen hebben ik mijn portemenee niet de dikste.
verder is dit blok wel geheel compleet met kabelboom ecu lmm sfi vervanger enz alleen geen bak.
ik heb idd de brede radiateur en het is wel de bedoeling dat het wel netjes moet gebeuren natuurlijk.
dan kan ik hier ff mee rondrijden terwijl ik beetje voor beetje de 18e t bouw12 april 2011 om 16:51 #17853665Als er maar koele lucht het blok in kan, die radiateur is op zich prima. Ik rij er nu ook mee met tot dusver een open luchtfilter. Maar ik heb er nu toch de originele luchtfilter bak in gelegd en dan is het wel het handigst om een smalle radiateur te plaatsen.
Vaak wordt de lucht ook uit de wielkast aangezogen, alleen heb ik mijn bedenkingen over de hoeveelheid vuil die er dan in gezogen kan worden op een stoffige weg bijv. En sommigen (zoals Andre Botter) zuigen de lucht aan in de parafaanbak. Dan maak je dus een gat hoog in het schutbord en leg je een open luchtfilter in de parafaanbak. Alleen zijn kadett staat wel altijd binnen als er niet mee gereden wordt.
Aanzuigen voorin bij de grille is verreweg het handigst als je het mij vraagt, koele geconcentreerde lucht en het minste vuil….
Geen bak is niet echt een probleem toch, kan je gewoon de F16 van de 18E aan vast schroeven…
12 april 2011 om 16:54 #17853666die f16 van de 18e is een lange bak ik wil graag een zo kort mogenlijke zien te vinden weet alleen niet welke het korste is die erop past
12 april 2011 om 16:56 #17853667F16 heb je ook in korte bak past ook achter de c20xe.
F18
of F20 zijn er volgensmij ook nog in korte bakken.Passen alledrie achter een c20xe
15 april 2011 om 09:53 #17853668heb nog wel een F 20 bak liggen die achter een C20XE weg komt.
deze mag weg omdat het blok in een rwd auto komt.15 april 2011 om 16:12 #17853669wat is je vraagprijs hier voor
17 april 2011 om 05:42 #17853670gisteren de c20xe uit een vectra 2000 gehaald mooi compleet met draadboom enz.
toch nog een vraagje aan de kenners,de motorsteunen van een 2000 zullen wel niet passen in een e dett toch,en de spaghettie uitlaatspruitstuk kan het kloppen dat deze langer is en ik dus deze moet inkorten of die van een een dett moet kopen17 april 2011 om 06:48 #17853671[rquote=1915511&tid=146170&author=hanskadett]gisteren de c20xe uit een vectra 2000 gehaald mooi compleet met draadboom enz.
toch nog een vraagje aan de kenners,de motorsteunen van een 2000 zullen wel niet passen in een e dett toch,en de spaghettie uitlaatspruitstuk kan het kloppen dat deze langer is en ik dus deze moet inkorten of die van een een dett moet kopen[/rquote]De steunen van de bak moet je van je 18E behouden, die passen dan gewoon.
De alu motorsteun (rv) past, volgens mij, van de Vectra.Het spruitstuk van de Vectra is inderdaad langer en moet je óf inkorten óf er één van een Kadett onder schroeven.
17 april 2011 om 08:42 #17853672ok mooi alleen een spruitstuk op de kop tikken dus
17 april 2011 om 23:04 #17853673[rquote=1915587&tid=146170&author=hanskadett]ok mooi alleen een spruitstuk op de kop tikken dus[/rquote]
heb der nog wel 1 van een Kadett
18 april 2011 om 04:46 #17853674prijsje per u2u graag
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.