Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › C20xe met waterstofinjectie?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 augustus 2013 om 10:58 #17260291
Ik ben af en toe eens wat rond aan het kijken op internet en aan het zoeken naar manieren om mijn c20xe van wat meer vermogen te voorzien zonder aanpassingen zoals nokkenassen,inlaat,zuigers ed. omdat dit niet geoorloofd is in mijn raceklasse.
En ik vind het gewoon leuk om uit te zoeken ;)
Op dit moment zit er alleen een programmeerbare ecu aan en loopt hij op E85 brandstof.Nu las ik ergens een stukje over waterstofgeneratoren die ingebouwd werden in auto’s die waterstof opwekte en deze werden dan via de inlaat aangezogen en dit moest voor een completere verbranding zorgen. Ik ben nooit zo goed geweest in scheikunde en natuurkunde op school maar een completere en betere verbranding kan toch tot meer vermogen leiden ? Of is de vraag naar stroom van deze generatoren en het gewicht van die setjes zo groot dat het uiteindelijk niks oplevert ? Ik snap ook wel dat de hoofdzaak hiervan is het besparen van brandstof en het is ook beter voor het milieu maar dat is voor mij niet zo van belang
Heeft iemand hier meer ervaring mee want ik vind het wel een interessant idee ?
29 augustus 2013 om 11:03 #1817035329 augustus 2013 om 18:34 #18170354ik weet dat er ook systemen zijn die gewoon water injecteren in je spruitstuk om een dichter mengel te krijgen.
deze maken gebruik van het ruitensproeier tankje en een soort ruitensproeier pompje.29 augustus 2013 om 20:44 #18170355AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Ludolf wrote:
ik weet dat er ook systemen zijn die gewoon water injecteren in je spruitstuk om een dichter mengel te krijgen.
deze maken gebruik van het ruitensproeier tankje en een soort ruitensproeier pompje.das wel heel simpel gezegd
en klopt ook niet echt/echt nietja er zijn/waren systemen die water injecteren in je verbrandingsruimte
maar dat moet wel verschrikkelijk vernevelt worden en ook de juiste dosering enz enz enzen gaat echt niet via je ruitensproeier systeem werken
als t niet voldoende vernevelt slaan de water druppels door je zuigers heen :shock:dus n ieder die na deze bovenstaande post denk hmm laat ik m,n ruitensproeier fijn in m,n inlaat spuiten
veel succes…
met in t ergste geval t vervangen van je motor :shock: ;) king:29 augustus 2013 om 21:32 #18170356Ik rij met water methanol injectie.
En dat is wat louwe zegt wel weten wat je doet en niet met een ruitensproeier pompje.Gaat onder hoge druk.
Maar dat is niet wat de ts bedoeld
29 augustus 2013 om 22:02 #18170357Ik wil alleen even waarschuwen:
Pas op met waterstof, het kan bij bijna elke mengverhoudingen met zuurstof explosie gevaar opleveren.
29 augustus 2013 om 22:39 #18170358Werkt niet…
http://damnedhammer.hubpages.com/hub/The-HHO-scam” onclick=”window.open(this.href);return false;
Of beter gezegd, werkt wel, maar zoals gezegd bespaart het NIKS… Jongens, wel eens gehoord van perpetuum mobile?
30 augustus 2013 om 09:59 #18170359Jaa ik was gewoon benieuwd of iemand er ervaring mee had, en jaa dat het erg gevaarlijke stof is weet ik wel maar ik dacht omdat het ter plekke gemaakt word en verbruikt word en niet echt opgeslagen word lijkt het me minder gevaarlijk.
Het stuk van Vinci is inderdaad ook wel duidelijk dat het niet werkt, en water methanol injectie lijkt me ook niet echt werken voor een atmosferische motor aangezien het eigenlijk alleen de lucht afkoelt om het even simpel te zeggen en omdat ik al op E85 heeft dat beetje extra methanol ook niet heel veel zin toch?
30 augustus 2013 om 10:45 #18170360ik zeg ook soort van ih, niet dat je het indd met je ruitensproeier pompje kan doen, en dat je er zomaar een beetje water bij laat lopen. ik neem aan dat de meeste wel snappen dat dat indd niet werkt.
30 augustus 2013 om 10:48 #18170361Het werkt wel degelijk. Enkel is het rendement niet zo heel groot, maar je kunt er toch wel wat liters benzine mee besparen op de manier zoals tijgertje het heeft.
30 augustus 2013 om 13:56 #18170362@Haasje17 wrote:
Het werkt wel degelijk. Enkel is het rendement niet zo heel groot, maar je kunt er toch wel wat liters benzine mee besparen op de manier zoals tijgertje het heeft.
Kort antwoord: nee
Het antwoord is ja als je flessen waterstof mee aan boord gaat nemen, maar als de auto eerst voor de electrolyse moet zorgen dan is het rendement negatief.
Echt waar… :angel
30 augustus 2013 om 14:24 #18170363Maar het is dus vooral een verhaal voor brandstofbesparing en milieu overweging, geen echte vermogenswinst.
En nee dankje flessen waterstof aan boord vind ik dat weer iets te link worden dan maar beetje vals spelen om vermogenswinst te behalen30 augustus 2013 om 15:21 #18170364Precies, de calorische waarde en ook klopvastheid van waterstofgas is nou niet echt om over naar huis te schrijven. Je hebt dus weinig vermogenswinst in een verbrandingsmotor en grote kans op pingelen bij hogere toerentallen. De grote zelfontbranding benodigd een lage compressieverhouding en trage ontsteking, wat allemaal alleen maar vermogen kost. Aan het einde van de streep dus alleen maar een vermogensverlies, maar inderdaad minder uitstoot als het uit de fles komt. Meer uitstoot (bij gelijk vermogen!) als je electrolyse toepast.
http://www.fuel-saver.org/Thread-Newb-to-HHO” onclick=”window.open(this.href);return false;
30 augustus 2013 om 16:23 #18170365Erg wetenschappelijk:
http://www.youtube.com/watch?v=zy1GdP4GYkM” onclick=”window.open(this.href);return false;
Maar kort gezegd zou je een heel eenvoudige energie kringloop kunnen maken van een electrolyse tankje, op de waterstof een motor laten draaien die een dynamo aandrijft en die electriciteit weer op het electrolysetankje aansluiten. Als de grote winst verhalen zouden kloppen dan zou het blijven draaien tot het water op is.
Helaas is dat niet zo, want in de hele kring wordt in alle stappen alleen maar verlies gemaakt omdat het rendement nooit 100% is. Sterker nog, het rendement van vele van de stappen is maar 50% en stop je dus twee keer zo veel energie in als je overhoudt.
De hele handel omtrend deze sets is eigenlijk dus gewone pure oplichting en bestaat enkel bij de gratie van de enorme benzinetank die al de nodige energie die verloren gaat met liefde levert.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.