Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › c20xe met Throttle bodie / stationair motor.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 april 2010 om 21:03 #17219473
Halloi,
ik zat op de site van Jenvey te kijken, ik zag dat het mogelijk was om ook een stationair motor aan je TB’s te koppelen.
Nu is mij alles van deze tekening vrij duidelijk, maar alleen niet waar de andere uit gang van de c20xe stappen motor heen moet. In mijn spruitstukje zit alleen een tabje voor de rembekachtiger. Het is geen must, maar ik ben toch nieuws gierig.
Foto’;s tekeningen zijn meer dan welkom.gr pastryking:
2 april 2010 om 10:54 #17650627voor de gasklep (dus uit je collectorbak)
EDIT: sorry gasKLEPPEN :P2 april 2010 om 12:58 #17650628denk dat je die toch tussen je gasklep en cilinderkop weg komt aan het halen…
want ik dacht dat het bij een originele inlaat ook van voor je gasklep naar achter.na je gasklep gaat…
alhoewel ik, als ik zo in de tekening kijk het erop lijkt dat de slangetjes NA de gaskleppen zitten…. dus het zou zo maar eens kunnen dat als je ze hierop aansluit en een open verbinding met de buiten lucht hebt het ook werkt….:hmmz
2 april 2010 om 13:21 #17650629origineel gepost door corsaracer
denk dat je die toch tussen je gasklep en cilinderkop weg komt aan het halen…want ik dacht dat het bij een originele inlaat ook van voor je gasklep naar achter.na je gasklep gaat…
alhoewel ik, als ik zo in de tekening kijk het erop lijkt dat de slangetjes NA de gaskleppen zitten…. dus het zou zo maar eens kunnen dat als je ze hierop aansluit en een open verbinding met de buiten lucht hebt het ook werkt….:hmmz
Ja hoor, open verbinding, lekker smerige ongefilterde buitenlucht t blok ingooien :o :swear:swear
Origineel bij een xe haal je m van de sfi bak/vervanger af,dus VOOR de gasklep!!
En dan door de stationaire motor heen, en komt ie dr onderop het inlaatspruitstuk weer in,NA de gasklep.Dus schone gefilterde lucht buiten de gasklep om!!
2 april 2010 om 17:34 #17650630Zou hem ook gewoon los laten hangen maar dan met zo een klein luchtfiltertje erop..
en zo een gigantische massa lucht zuigt dat nu ook weer niet aan..
2 april 2010 om 18:42 #17650631gewoon niet gebruiken..
ellende dingen hahah..Zie het idd vaker met zijn klein filtertje erop.
Tja, tja tja… Filtertke houd iig eerste rotzooi mooi tegen ;)3 april 2010 om 17:44 #17650632ik weet ook niet of het echt nodig is….maar ik vroeg het me af.
3 april 2010 om 17:57 #17650633De meeste ellende met omloopluchtkleppen komt door vervuiling van de klep, meestal door troep uit de carterventilatie of EGR-systemen.
Je kan ‘m erop zetten als je de auto op straat wil gebruiken en hij niet mooi stationair loopt door de trottlebodies, het is een klein hulpje. Dan moet je motormanagement er wel op ingericht zijn.De aangezogen lucht zou ik inderdaad uit je luchtfilterbak weg halen, die lucht is beter gefilterd dan dat je’m door zo’n klein (mini-)luchtfilterje laat ademen.
3 april 2010 om 18:12 #17650634welke luchtfilter bak? Die gaat toch weg.
3 april 2010 om 18:17 #17650635Heb je helemaal geen luchtfilters er meer op ?
Of 4 losse sokken ?Ik bedoel meer zoiets :
Of zoiets :
4 april 2010 om 16:06 #17650636Ik denk dat Pastry zonder collector bak gaat rijden.
En dat het VEMS best is af te stellen zonder zo’n extra ding.4 april 2010 om 16:24 #17650637stappenmotor gewoon weglaten.
koudstart met de gas spelen,is het einde van de wereld niet :D4 april 2010 om 16:31 #17650638koudstart kan je afstellen met stand alone
greetz
7 april 2010 om 22:08 #17650639origineel gepost door folkyc20xe
origineel gepost door corsaracer
denk dat je die toch tussen je gasklep en cilinderkop weg komt aan het halen…want ik dacht dat het bij een originele inlaat ook van voor je gasklep naar achter.na je gasklep gaat…
alhoewel ik, als ik zo in de tekening kijk het erop lijkt dat de slangetjes NA de gaskleppen zitten…. dus het zou zo maar eens kunnen dat als je ze hierop aansluit en een open verbinding met de buiten lucht hebt het ook werkt….:hmmz
Ja hoor, open verbinding, lekker smerige ongefilterde buitenlucht t blok ingooien :o :swear:swear
Origineel bij een xe haal je m van de sfi bak/vervanger af,dus VOOR de gasklep!!
En dan door de stationaire motor heen, en komt ie dr onderop het inlaatspruitstuk weer in,NA de gasklep.Dus schone gefilterde lucht buiten de gasklep om!!
daar zou ik me nou niet echt al te druk om maken :)
is alleen een ZEER kleine hoeveelheid lucht bij (koud) stationair.
want de bedoeling is dat je hem zo afstelt dat ie stationair en op bedrijfstemperatuur al geen lucht meer doorlaat.er zijn trouwens een aantal “simpele truukjes” uit te halen met het ontstekingstijdstip rond het beoogde stationair toerental dat je de stationair klep niet echt nodig hebt..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.