C20xe met R25, aandrijfas vraag

Forumindex Forums Modellen Manta C20xe met R25, aandrijfas vraag

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    1988MantaGSI

Hallo,

Ik ben bezig met mijn C20xe inbouwen in de manta, nu ik bijna klaar ben zit ik nog met een paar dingen, waaronder de aandrijfas.

Dit is het type met hardyschijf, alleen ik heb het idee dat deze er niet tussen zit. De maximale lengte die ik nodig heb is <-90cm, de aandrijfas is, op volledige lengte, 85cm. Dit moet natuurlijk ook nog kunnen bewegen ivm in en uit veren. Nu heb ik het idee dat ik de hardyschijf mis, want het is echt minimaal wat ik nodig heb. Kan ik de ruimte die ik tekort kom opvullen met een hardyschijf, zodat ik niet hoef te klieren met de aandrijfas op maat laten maken? Ik heb het idee dat dit al een opmaat is, alleen ik heb er geen hardyschijf bijgekregen. Ik zal hier vanavond nog ff foto’s van posten. Ook over de koppelingskabel, de vork staat al op de engelse stand, alleen de kabel is te kort. Zijn hier oplossingen voor of moet ik (zoals ik voorheen al eerder heb gedaan) een breekkabel van een aanhanger op maat maken? Groet Renzo

2000
      Moderator

Hardy schijf: geen idee. Koppelingskabel: aanhanger kabel klinkt goed, of gewoon een originele na laten maken, maar dan iets langer (remkaflex, alkmaar)

2000
        Moderator

Bedoel je zoiets?

1988MantaGSI

Bij mij heeft de as geen gekartelde as (noem het ff zo, ben de naam kwijt..) Die heeft een vlakke stalen plaat met gaatjes erin voor de bouten. Alleen ik las dat er een hardy schijf op kan/moet. Daarom ook de vraag of hij er tussen moet. Ik moet trouwens 10 tot 15cm overbruggen. Dit wordt waarschijnlijk gewoon de as laten verlengen?

Waar zit eigenlijk van de R25 de km aandrijver en achteruitrijlicht schakelaar?

Groet Renzo

1988MantaGSI

Nu heb ik net de as ff goed bekeken en dat schuifstuk eraf gehaald, de as zelf is 71,5cm. Zijn er assen met een maat daarboven?

Dat schuifstuk dat op de versnellingsbak komt is 17,5 cm. Ik kom dus eigenlijk net 5 tot 10cm tekort. Nu zit er dat dopje met dat schroefdraad er ook nog op, kan ik hem daarmee iets verstellen? Dat ik de rest opvul met de hardyschijf?

Groet Renzo

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.