Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › C20xe Map sensor aansluiting of aansluitingen ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 augustus 2014 om 10:03 #17991494
En hoe heb je hem aangesloten? Ik zit nog te zoeken naar een leuk pompje. Hij moet uit het zicht komen.desnoods binnen onder het dashboard…maar komt er veel geluid vanaf?
5 augustus 2014 om 18:19 #17991495niks aan gedaan eigenlijk.
Druk met uitzoekbezigheden voor de Astra :hmmz toch maar weer aandacht bij 1 project houden :P
6 augustus 2014 om 17:25 #17991496Als je het tegen mij had, ik heb hem nog niet aangesloten dus ik weet niet hoeveel herrie dat hij maakt :hmmz
Maar ik geloof niet dat hij veel herrie maakt. en wegwerken moet je zelf weten wat je doet. ik bouw hem gewoon in de motorruimte.
Maar ik denk dat ik het pompje met een relais laat schakelen dan stroomt er niet zoveel Ampére door die vacuumschakelaar.18 november 2014 om 23:21 #17991497Rembekrachtiger verhaal afgesloten !
Gaatje boren moer erin en verloop stuk naar orginele slang en klaar :p.Map sensor vacuüm van mn Vems motonic waar haal ik die weg ……
Gaatje boren in 1 van de gaskleppen of in alle 4 en dan naar de aansluiting bij de ecu ??19 november 2014 om 08:37 #17991498Bij motor fietsen met 4 trottle bodies zie je altijd in alle vier een vacuum slang zitten voor map sensor
19 november 2014 om 08:44 #17991499Hiet zijn mooie alu dingetjes voor met aansluitnippeltjes. Is ook simpel zelf te maken.
19 november 2014 om 18:41 #1799150019 november 2014 om 19:02 #17991501In elke inlaat 1. Na de gaskleppen. ..
Zou hem onderop doen zodat je van boven niks ziet.
4 mooie nippeltjes er in met locktite en klaar ben je.
Vervolgens alle 4 op een kokerprofiel of buisje…en vanaf dat buisje naar je mapsensor.21 november 2014 om 10:13 #17991502Waarom alle 4 weer bij elkaar brengen? Dan kan je toch net zo goed 1 aansluiting maken zoals origineel bij een LET?
21 november 2014 om 20:37 #17991503Ja bij mn astra c20let zit aansluiting ook na de gasklep.
In het gasklephuis als ik mij niet vergis aan de linkerkant onderaan.Denk gewoon in het luchtfilter gedeelte een aansluiting maken ! king:
22 november 2014 om 08:09 #17991504Omdat er een pulserend vacuüm in je inlaat komt met itb’s daarom alle vier pakken. Dan is er altijd vacuüm voor je map sensor
22 november 2014 om 08:52 #17991505Hij moet vanaf de inlaat het heet niet voor niets manifold airpressure sensor….
En idd 4x ivm pulsaties23 november 2014 om 09:44 #17991506Dat je 4 aansluitingen nodig heb ivm die pulsaties met tbs snap ik nu.
Maar het maakt toch nog niet uit of je voor of na de gasklep zou meten? Op beide punten meet je toch air pressure.
23 november 2014 om 10:34 #17991507@mr.bone zonder tbs maakt het inderdaad niet uit omdat je maar 1 gasklep hebt en de aansluiting dan net na de gasklep komt,
dan krijg je een soort gemiddelde.23 november 2014 om 11:14 #17991508Thanx voor de uitleg. Het is me nu duidelijk.
19 december 2014 om 20:31 #1799150919 december 2014 om 21:02 #17991510Wij gingen crossen met een auto en lieten m staan als de tank leeg was….Tjeemig t mag wat kosten bij jou…
Op welk niveau ben jij wel niet bezig ?
En is t cross of rallye ?
Ben ook benieuwd naar meer foto’s…ook complete auto.Succes !
19 december 2014 om 21:16 #17991511Gewoon regionaal Crossniveau :P Geeen knaf of aangesloten vereniging.
Ligt in een kadett e nu doel is 250-260 pk om 280nm. :wub
Doel is dit jaar heel houden en dan geen idee eigenlijk haha nog niet over na gedacht.Ben met totale motor al 6 jaar bezig. :afro
20 december 2014 om 14:37 #17991512En ik maar denken dat Tukkers van die “kniepers” zijn….. Succes met je hobby !
30 mei 2015 om 21:02 #17991513Ooohja :)
Auto loopt al 3 maand weer king:
Blok heeft 235pk en 263 nm
Alleen nu zit ik met het dilemma ”teveel” pkIk schakel tijdens de cross van 3 naar 4 en nog wheelspin :fy1 :fy1
Trouwens de vacuum aansluitingen voor de eventueele mapsensor niet aan gesloten kun je aan/uit zetten in de VEMS ecu. :afro -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.