Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › C20xe Map sensor aansluiting of aansluitingen ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 maart 2013 om 21:09 #17991467
en dit wordt een 2 liter :hmmz
theun
13 maart 2013 om 21:14 #17991470haha :P:P
Geen idee denk dat het op eind ergens bij 2140/2150 word.
Zelf heb ik niet de uitgebreide kennis op motorengebied.
Daarom laat ik het doen bij OMR en ga er vanuit dat die het goed doen.Zal ze eens vragen wat de precieze inhoud word.
Verbrandingskamer in de cilinderkop word namelijk ook nog uitgeliterd en gepolijst,of dit ook resulteert in meer cc geen idee.13 maart 2013 om 21:45 #17991471de drie oliekanalen zijn wel erg diep !
heb dan ook sterk de indruk dat er geen orginele 20xe krukas in dit blok komt
maar als ik deze tekst moet editten begrijp ik dat
1 mei 2014 om 19:48 #17991472Update king:
Blok zit voor 90 % in elkaar :)
Het is een 2.1 cc geworden De kop is niet maximaal gevlakt gewoon om dat ik liever iets marche heb :wors
Cilinderkop is wel maximaal geflowd en vergoot bij fasttech in haaksbergen.
Geen idee hoe groot de kanalen zijn krijg er nog 2 a4tjes gedane werkzaamheden bij :POnderblok en cilinderkop zijn afgebouwd bij OMR in Hengelo.
Lagers zijn allemaal van ACL geworden en de bouten on het onderblok van ARP inclusief headstuds.
Wossner zuigers moesten 2 stuks nog van na bewerkt worden ivm niet passen van kleppen in de cilinderbank :thumbdown
Maar wossner staat bekend om die niet nauwkeurigheid heb ik al wel gehoord.Wachten nop 2 nokkenasbouten af fsrs webshop :thumb
Dan kan het blok ”dicht”.Nog 1 ding ben ik nog niet helemaal uit en hierbij zou ik graag ”jullie” hulp bij kunnen gebruiken.
Motor word in de auto afgesteld door Miruni.
Maar nu zit er in de Vems computer (ex pascal paling) een map op e85 …
En aangezien ik op benzine octaan 100 wil gaan rijden krijg ik met deze map het probleem van ”niet willen lopen” wegens 30% teveel bezine schat ik.
Ik heb nog geen idee welke Vems computer het is trouwens !! iemand die me aan de hand van foto’s kan vertellen welke versie het is ?Kan ik ergens op het net gewoon een programma in de vems computer laden zodat ik in ieder geval water op de motor kan doen ????
En meteen ff de oliedruk kan controleren alvorens naar de Rollerbank te gaan.Heb ik nog een datakabel rs323 naar usb nodig voor mn laptop of kan dat via bluetooth (laatste lijkt me stug)
Graag alle info welkom. :afro
2 mei 2014 om 15:43 #17991473USB naar serieel kabel kan je gewoon kopen, waarschijnlijk zelfs bij de Mediamarkt of anders even online zoeken.
Welke VEMS het is kan DP Engineering je gewoon vertellen, gewoon even bellen of langsgaan.
Daarnaast zou ik hem altijd gelijk laten updaten naar de laatste firmware.4 mei 2014 om 11:22 #17991474lekker bezig maikel..
:thumb :thumb :thumb :thumbkomt hier mijn oude bakje achter?
4 mei 2014 om 18:21 #17991475Yep hier komt die 3.42 bak van jou achter king: 4 jaar later dan gepland maar liever in 1 x goed dan 3 x half
Morgen maar eens met de heren van dp-engineering bellen dan :afro
14 mei 2014 om 16:51 #17991476Tipje: maak duidelijke afspraken wanneer het klaar moet zijn en wat het je eventueel oplevert aan korting of zo als het te laat is.
Vooral het eerste is belangrijk. (Spreek uit ervaring) :angel14 mei 2014 om 17:29 #17991477zeker duidelijk afspreken ook hoe je de auto aanleverd en wat er moet gebeuren
als je dat niet doet staat je auto daar onnodig lang :vertag14 mei 2014 om 17:36 #17991478@david verburg wrote:
zeker duidelijk afspreken ook hoe je de auto aanleverd en wat er moet gebeuren
als je dat niet doet staat je auto daar onnodig lang :vertaglol :jerry
14 mei 2014 om 18:20 #17991479Even ter verduidelijking ik ga met de auto op aanhanger er heen (als die klaar is eind juni) mn motor bouwer van Overijsselse Motoren Revisie gaat dan gewoon met mij een dag mee.
Hij weet precies hoe de motor in elkaar zit hoe en wat.
Hij heeft met een collega afgelopen zaterdag de nokkenassen uitgeklokt :jerry
Zijn nogal precies met zn beiden hadden er 4 uur overgedaan :thumbupMaar blok is nu thuis nog ff paar dingen aanpassen zodat eventuele loshaal acties in de toekomst wat makkelijker gaan.
Zal morgen ff wat foto’s maken ;) :angel
15 mei 2014 om 10:36 #17991480Waar zit dat revisiebedrijf?
15 mei 2014 om 11:03 #17991481Ben benieuwd hoe veel pk’s er uit gaan rollen Pfiewww en nu nog wachten op :kewlpics
15 mei 2014 om 13:52 #1799148215 mei 2014 om 19:16 #17991483Z20let pomp met ovale aanzuigbuis mod.
Blok aan de distributie kant m2.8 loop. met kent tandwielen :thumbup
2 nieuwe nokkenastandwielen a 2,78 p/s !
1 nieuwe krukaspoulie bout 11,50
2 nieuwe boutjes looprollen 4,65
1 nieuwe spanner bout 2,78Zijkant blok bakzijde met buisje in de kop geperst en OMR omleiding :wors
Koppeling een geveerde omp plaat met drukgroep tot 300 nm
Kleppendeksel laatst een keer als sponsoring laten poedercoaten. gebroken wit ? opel code 452 meende ik17 mei 2014 om 07:11 #17991484@david verburg wrote:
zeker duidelijk afspreken ook hoe je de auto aanleverd en wat er moet gebeuren
als je dat niet doet staat je auto daar onnodig lang :vertag-offtopic
Beetje lullig opmerking David, maar ik had hem van je verwacht toen ik bovenstaand antwoord schreef.
De opdracht voor mijn auto was toen zeer duidelijk, maar doordat het bouwen van een auto minder oplevert dan het afstellen van auto’s werd het steeds op de lange termijn geschoven. Waarschijnlijk ook omdat er toen geen monteur in dienst was.
Maar goed het was een situatie waar geen van beiden echt gelukkig van werd.Later heeft Pieter de auto perfect afgestelt en kleine upgrades verwerkt. :thumbup
18 juli 2014 om 14:53 #17991485FF vraag met betrekking de zwarte slang van inlaatspruitsuk naar rembekrechtiger …
Moet deze na de gasklep komen of ?
Heb nog een blok staan op webers hier zit die na de gasklep en orgineel is het ook zo.
Maar om nu meteen in die inlaat te gaan boren :wtf
Of is er nog een andere optie met een luchtpompje of iets dergelijks ?
18 juli 2014 om 20:45 #17991486Elecktrisch pompje.zoals die van een astra j bijv
18 juli 2014 om 21:47 #17991487oke kijk ja had dr wel eens van gehoord maar niet in verdiept … king:
zal eens kijken :)
19 juli 2014 om 05:56 #17991488zoiets heb je nodig
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
19 juli 2014 om 09:07 #17991489en die werkgewoon volgens het aan/uit principe via het contact ? ;) king:
rembekrachtiger pomp heet zoiets ?
19 juli 2014 om 13:04 #17991490@Noordpoolgsi wrote:
en die werkgewoon volgens het aan/uit principe via het contact ? ;) king:
rembekrachtiger pomp heet zoiets ?
nee, vacuumpomp heet zoiets
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
19 juli 2014 om 14:39 #17991491okeuj !
heb je nog een fabrikant of serie nummer van bovenstaande pomp of ?
Als ik op opel vacuümpomp zoek krijg ik bovenstaande er niet voor.Thanks alvast
19 juli 2014 om 15:15 #17991492is een pierburg pomp.
hier nog wat gegevens ervan.
voor een goed bod mag je deze van mij overnemen.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
3 augustus 2014 om 21:12 #17991493Hallo ik heb ook een c20xe met throttle bodies en ik ga een volvo vacuumpomp hiervoor gebruiken.
Deze heeft nog een vacuumschakelaar. als het vacuum te laag is dan verbind deze schakelaar door en gaat de pomp pompen totdat er weer genoeg vacuum heerst. dan hoeft de pomp niet continu aangestuurd te worden ;)
Kostte maar 40 euro.
Grtz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.