Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › C20xe Map sensor aansluiting of aansluitingen ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 november 2012 om 12:54 #17246500
Goedemiddag
Even het volgende.
Ben een ander blok aan het bouwen voor in de cross.blok is verre van standaart(als die klaar is).
Nu is mijn vraag heb een setje 45er webers voor op die motor.
dit setje komt van een stock c20xe af , was een show auto en vorige eigenaar heeft er niet t maximale uitgehaald.Mijn toekomstige blok is voorzien van wossner zuigers compressie verhouding van 12.5-1 maxx geflowde
kop .
lichtere catcams nokkenassen met verstelbare tandwielen maxx gevlakte kop en stalen koppaking.Zou ik met deze setup nog wat aan de sproeierbezetting van de webers moeten/kunnen doen ??
9 november 2012 om 12:08 #17991445Ligt er aan wat er voor venturi’s , buizen en sproeiers in de webers zitten.
En wat de vermogenscurve van je blok ongeveer wordt.Als je weet bij hoeveel toeren dit blok vermogen gaat geven met die nokkenassen etc. dan kun je wel het een en ander berekenen om te weten of je in de buurt zit met je afstelling.
Basisprincipe is venturimaat bepalen aan de hand van motorinhoud icm vermogensafgifte bij x aantal rpm. (Venturimaat x 1.25 is dan vervolgens de ideale grootte van je gasklep maar je zit wel goed met een 45mm dcoe.)
Hoofdsproeier bepalen is dan venturi x 4
Air corrector = hoofdsproeier + 50
Mengbuis bepalen aan de hand van cilinderinhoud
Stationairsproeier voor 2000cc 50/55 , voor 2100cc 55/60Zie http://cnx.org/content/m37431/latest/#id1166626978105 voor bijbehorende tabellen en meer tekst en uitleg.
Ook interessant als je veel met carburateurs gaat doen is dit boek http://www.bol.com/nl/p/how-to-build-power-tune-weber-dellorto-dcoe-dco-sp-dhla-carburettors/1001004001841029/
Staat werkelijk alles in wat je wil weten en leest nog lekker weg ook. :thumb15 november 2012 om 19:09 #17991446Aha kijk is dat boek dr ook in het Nederlands ? king:
15 november 2012 om 21:09 #17991447Nee dat helaas niet, maar ik vond het heel goed te doen. (nu was engels vroeger op school wel het enige vak waar ik echt goed in was)
Er staan ook wel heel veel informatieve en mooie foto’s en tekeningen etc. in , dat helpt ook wel.
15 december 2012 om 18:14 #17991448Hoe werkt het bij een c20xe op webers eigenlijk met de begrenzer ?
Word geregelt door bobine ???of hoe moet ik me dat voorstellen.
grtz
15 december 2012 om 18:19 #17991449Alle elecktro gaat van het blok er komt niets aan wat regelen gaat dus alles mag er af. Je ontsteking wordt weer ouderwets contacpunten of hallgever. Met een omex revlimiter er op aangesloten kun je je max toerental veilig stellen.
15 december 2012 om 19:04 #17991450als je nog opzoek bent naar een omex revlimiter geef dan maar een gil
succes met de opbouw
Theun
18 december 2012 om 19:47 #17991451Is die met launchcontrol toevallig? vraag t niet voormezelf maar een vriend van me wil het zelfde als ik gehad heb op de corsa.
18 december 2012 om 19:49 #17991452sorry is een basic dus alleen toerenbegrenzing ( clubman )
3 januari 2013 om 18:25 #17991453Nou met de toerental begrenzer ben ik al opgeschoten :) ik heb de theori al onder de knie prakties gaat ook wel goed komen !!
De krukas,zuigers en drijfstangen en het vliegwiel koppeling laat ik uitbalanceren tot 10.000 rpm.
Mijn vraag omdat ik tot nu toe nog een leek ben met weber bouw is :Tot welk toerental zal ik het meeste koppel kunnen berijken ?
Is een c20xe ”lexmaul” 4-2-1 uitlaatspruitstuk met 54mm midden demper aansluiting voldoende , ofvoor de 4-2-1 63mm versie gaan ?
grt maikel
3 januari 2013 om 22:19 #17991454Waarom een oeroud onstekingssysteem op een motor met gesmede zuigers etc?
Je gaat rijden met 12.5 compressie dus ik zou 100% zeker willen weten dat over het hele toerenbereik alles klopt.
Zeker met de cross waar warmte vaak toch al een probleem is.
Ik heb volgende week een set 45-48mm tapered gasklephuizen te koop incl Vems ecu twv 1100euro.
Alles zit er bij bobine wideband sonde luchtfilter en een basis map mag weg voor 1500euro.
Dan heb je het goed in orde en haal je het maximale uit je motor.
gr dennis3 januari 2013 om 22:37 #17991455@stoppelflieger wrote:
Waarom een oeroud onstekingssysteem op een motor met gesmede zuigers etc?
Je gaat rijden met 12.5 compressie dus ik zou 100% zeker willen weten dat over het hele toerenbereik alles klopt.
Zeker met de cross waar warmte vaak toch al een probleem is.
Ik heb volgende week een set 45-48mm tapered gasklephuizen te koop incl Vems ecu twv 1100euro.
Alles zit er bij bobine wideband sonde luchtfilter en een basis map mag weg voor 1500euro.
Dan heb je het goed in orde en haal je het maximale uit je motor.
gr dennisZucht….was ik maar rijk :(
4 januari 2013 om 11:28 #17991456Mjah, ga eens tellen wat een goeie set webers kost inclusief afstellen….dan is bovenstaand setje niet eens zo duur.
4 januari 2013 om 11:34 #17991457Juist dat is de waarheid!
Alles zit erbij kabelboom is gemaakt door DP enginering dus gaan verknipte std boom.
Alles is in nieuwstaat kost je normaal ongeveer 2700euro ex afstellen!4 januari 2013 om 11:43 #17991458Als het nou voor een 6 cil was kocht ik het zo over. Ik ga nu voor alles nieuw, zit te twijfelen over de ecu. Kdfi lijkt me wel wat, maar veel negatiefe reacties over de verkoper en zn gebrek aan feedback bij problemen.
4 januari 2013 om 11:48 #17991459Ik wou geen zeiker zijn dus heb mijn mond gehouden maar idd is een beetje een vreemde vogel…. :thumbdown
4 januari 2013 om 12:03 #17991460@stoppelflieger wrote:
Juist dat is de waarheid!
Alles zit erbij kabelboom is gemaakt door DP enginering dus gaan verknipte std boom.
Alles is in nieuwstaat kost je normaal ongeveer 2700euro ex afstellen!Bedoelde ook juist dat het een mooie prijs is. Wil zelf een vergelijkbare set, maar heb het even niet. :(
4 januari 2013 om 16:16 #17991461Hmm oke maar dan moet ik dus voor het afstellen ook naar de bedrijven wie afstellen met Vems.
Klinkt wel leuk zo een vems systeem ;)
Tekoop : Dubbele dcoe45 er webers compleet voor inbouw in c20xe .haha.
12 maart 2013 om 19:58 #17991462Dennis thanks .
Het systeem met de gasklephuuzen ligt hier :thumb
Morgen arp vliegwielbouten ff wegbrengen kan de zooi uitgeballanceerd worden.Blok is al geboort en gehoont op 86.50mm
Nieuwe olie schraapveer en zuigerveer zitten ook al in de wössners.
Zuigerbodemkoeling zit er ook in :wub
Oliepomp (x20xer) word schoongemaakt en nagemeten op evt. slijrtage.
De ovale oliepompaanzuigbuismoet nog ff aangepast worden op de caterpan.Dan is hoop ik over week of 2 het onderblok klaar.
Fotos volgen nog wel n x :jerry
12 maart 2013 om 20:13 #17991463Lache, heb je een koopje aan gehad. wanneer kun je m laten lopen denk je? Zeer benieuwd naar een filmpje..
Dat geluid verveelt nooit12 maart 2013 om 20:35 #17991464Hoop hem eind mei lopende te hebben.
De kop is volgendeweek dinsdag klaar volgens de flowmaster …
Moet alleen de e kadett nog hard maken en rolkooi (knaf2013) kooi erin maken.Best druk opzich , oohja in de manta moet ook nog een 2.0 16v in :angel
12 maart 2013 om 22:37 #17991465Ben blij dat het spul weer in goede handen is :thumb
Is echt kwaliteit,en alles is er bij dus het monteren is een eitje.
Succes ermee maikel en bij vragen bellen ;)12 maart 2013 om 23:03 #17991466die 16v im Manta.. kan die karkdiek wel doen ja
king:
13 maart 2013 om 20:48 #17991468:kewlpics
13 maart 2013 om 20:54 #17991469Ziet er weer fris uit :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.