Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › C20XE LPG
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 januari 2011 om 22:44 #17231590
Dag C20xe liefhebbers,
Ik had de vraag al eerder gesteld in het corsa forum, maar misschien is hij hier wat meer op zijn plek.
Wie heeft ervaring met inbouwen van LPG bij een C20XE motor. Ik ben zelf niet in staat om het zelf in te bouwen. Is er iemand met advies van een inbouwstation die dat goed (en goedkoop) kan?
Ik wil graag wel het vermogen houden in mijn corsa A wat ik nu heb 165 pk (iets minder is niet erg), dus dan zou gasinjectie sowieso moeten…
Ik ben benieuwd of er iemand ervaringen heeft.
groet,
wouter23 januari 2011 om 23:28 #17804027Heeft niet zozeer met gasinjectie te maken.
Gas heeft een lagere calorische waarde, maar een hoger octaangetal.
Een “modern” motorblok met klopsensor (zoals een C20XE) voelt gewoon aan dat de timing veranderd kan worden waardoor de verbranding beter is en je net zo veel vermogen uit gas kan halen als je uit benzine haalt.Dus daar hoef je je niet druk om te maken.
Wat wel een puntje is, is dat een gas installatie extra gewicht toevoegt, en je dus wel meer gewicht moet slepen, en daar kan je mogelijk wel wat van merken.
In een licht autotje zou ik aanraden om een ringtank in te laten bouwen en de reserveband er uit te gooien. Die vervang je dan voor een spuitbus om je lekke band te vullen en het gat te dichten.
Zo komt je zwaartepunt niet zo hoog te liggen.Verder geen ervaring, maar verder zou zoiets prima moeten gaan.
24 januari 2011 om 07:50 #17804028Is dat zo?
Waarom zijn er zoveel verschillende injectiesystemen voor gas beschikbaar? Deze maken de motor op LPG toch zuiniger en meer vermogensvol?Is hetzelfde vermogen te halen met een ongeregelde installatie (is namelijk vele malen goedkoper, lees 800 euro) dan met een geregeld injectiesysteem (lees 1500 euro?
24 januari 2011 om 07:55 #17804029Zuiniger vooral. Vermogen volgens mij niet zozeer.
Maargoed, op een injectieblok moet je volgens mij wel met gasinjectie werken omdat een verdamper boven een carburateur simpelweg niet mogelijk is. Je hebt geen carburateur ;)Edit:
Ik ben zelf ook geen expert, maar ik heb nog even gauw gekeken.
Voor een ongeregeld systeem moet je sowieso een motor zonder lambdasensor hebben. Dat heeft een C20XE juist wel, dus ook op basis daar van kan het niet.24 januari 2011 om 19:01 #17804030AnoniemLid sinds:
1 January 1970met een injectie blok zit je echt niet enkel aan gasinjectie vast
ik heb een range rover 3,9 injectie v8
en daar komt ook gewone gasinstaltie op
enkel de verdamper zit dan niet op je carburateurmaar in de buis van je inlaat
en die heeft zat opbrengst
voor een 3,9 v8 dan moet een 2.0 lijn 4 ook lukken;):thumbupik dacht dat mr turbo dit wel meer heeft gedaan met een c20xe op lpg;):hmmz
24 januari 2011 om 21:59 #17804031Dag Louwe,
Zie dat je in de buurt zit. Waar laat jij het doen in Groningen? Ergens goede ervaring mee?24 januari 2011 om 22:14 #17804032Lambdasensor kun je er zo af gooien, dus dat is ook geen obstakel…
28 januari 2011 om 12:15 #17804033upje.
Iemand ervaringen met inbouwstation? Liefst in noorden?
28 januari 2011 om 12:55 #17804034Esbe auto’s Noorderhogebrug, en op industrieterein driebond zit ook een lpg service en inbouwstation. Hoe die heet weet ik zo snel even niet meer.
28 januari 2011 om 15:34 #17804035AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1851003&tid=141197&author=woutertje]Dag Louwe,
Zie dat je in de buurt zit. Waar laat jij het doen in Groningen? Ergens goede ervaring mee?
[/rquote]ik doe het zelf maar
als ik er niet uitkom dan ga ik ff naar ” dmi “heb ik geen klachten over :thumbup
is via google wel te vindem:thumbup
29 januari 2011 om 07:25 #17804036Beter dat je een gas installatie neemt met injectie omdat het daarmee beter af te regelen is. En hij loopt ook wat zuiniger dan dat je een ongeregelde gas installatie heb. Laat je eigen ook goed informeren. Want de ene gas installatie is de andere niet en bij de ene kan je meer vermogen eruit halen dan bij de ander.
29 januari 2011 om 10:04 #17804037@ Louwe ok ik zal daar even over informeren. Interesse om bij mijn c20xe in te bouwen? ;)
@General o.k. injectie zal het moeten worden begrijp ik. Is wel paar honderd euro duurder, maar ja, dan kun je ook wat terugverdienen in de zuinigheid…13 april 2011 om 17:59 #17804040Is nog wat gelukt?
16 april 2011 om 09:14 #17804041een hoop verschillende meningen, dat zie ik wel :P jammer dat sommigen alleen danweer geen eigen ervaring hebben met een c20xe op lpg….
injectie zuiniger als een verdamper/gasstuk systeem ? :wtf
16 april 2011 om 17:38 #17804042injectie is idd zuinig dan met een oud systeem en bij een goed systeem heb je bijna geen vermogens verlies. Let wel op goedkoop is duurkoop
17 april 2011 om 08:20 #17804043Leg me dan aub eens uit waarom dat precies zuiniger is…
Ben dan vooral benieuwd naar een closedloop lpg injectiesysteem wat gebruik maakt van de standaard benzine lambda sensor….
23 december 2011 om 15:54 #17804055Ik heb even de vraag of et ondertussen gelukt is met de corsa om er lpg in te bouwen.
Ik heb nu mijn d kadett c20xe op kenteken en nu wil ik er ook gas in hebben dus nu is de vraag
of dat iemand nog eengebruikte gasinstalatie heeft liggen of dat iemand een goed adres heeft waar
je een nieuwe gasinstalatie kunt kopen en het dan zelf inbouwen.23 december 2011 om 17:10 #17804056Ik heb maar één idee over gas en zal mij in Nederland hier niet populair met maken :argue :argue
Gas is om op te koken
Diesel om je te verwarmen
en benzine voor op te rijden!!!Ivan
23 december 2011 om 18:58 #17804053@hillclimber16V wrote:
Ik heb maar één idee over gas en zal mij in Nederland hier niet populair met maken :argue :argue
Gas is om op te koken
Diesel om je te verwarmen
en benzine voor op te rijden!!!Ivan
ik heb dezelfde mening :wors :wors :wors
23 december 2011 om 20:11 #17804057@z20leh wrote:
@hillclimber16V wrote:
Ik heb maar één idee over gas en zal mij in Nederland hier niet populair met maken :argue :argue
Gas is om op te koken
Diesel om je te verwarmen
en benzine voor op te rijden!!!Ivan
ik heb dezelfde mening :wors :wors :wors
Kijk dit is nou informatie waar ik naar op zoek ben. :hmmz
Jongens als je mij niet verder kunt helpen mag je je reactie voor je houden. :jerry24 december 2011 om 20:20 #17804051c20xe rijd perfect op lpg. Goede ervaringen met de verdamper. Verbruik 11l/100km
Geen ervaring met Injectie (lpg)
10 januari 2012 om 19:29 #17804058@hillclimber16V wrote:
Ik heb maar één idee over gas en zal mij in Nederland hier niet populair met maken :argue :argue
Gas is om op te koken
Diesel om je te verwarmen
en benzine voor op te rijden!!!Ivan
benzine is om onderdelen mee schoon te maken, :vertag
ik wil best een keer met een van m’n gasbakken een sprintje trekken tegen je hoor :jerrymaar zonder gekkigheid, een c20xe is een hele goede motor voor lpg
10 januari 2012 om 21:51 #17804059‘1.8s’ ontsteking en lpg = alle motronic de deur uit?
10 oktober 2012 om 18:46 #17804054heeft er nog iemand nieuwe ervaringen ermee?
ik heb nu een sedan met lpg en ik wil er binnenkort een c20xe inhangen.
19 oktober 2012 om 18:11 #17804049heb een astra gsi c20xe op lpi.
eigelijk geen problemen mee, alleen wil ie wel aventoe stotteren op 1600 toeren maar heeft ie ook op benzine.
is beetje goedkoper rijden. met volle tank ongeveer een 500km (met +/-55 liter gas) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.