Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › c20xe loopt onregelmatig en valt uit.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 mei 2013 om 19:55 #17258062
Zit met een probleempje.
Mijn C20xe schommelt hard op stationair toerental. Van 500 tot ongeveer 4000 toeren met koude motor.
Soms valt hij dan ook uit. Wat zou dat zo kunnen zijn.Het is een C20xe. Katalysator is weg, lambasonde zit er nog op, lexmaul ram induction, benzine catchtank met hoge drukpomp erbij,
K&N vervangfilter in de originele bak…
Zou het met de ram te maken hebben? Verkeerd aangesloten? Want er circuleren veel foto’s maar vaak zijn ze niet op dezelfde mannier aangesloten.
Misschien dat iemand de juiste manier van aansluiting heeft?Graag jullie gedacht hierover.
Groeten
25 mei 2013 om 18:49 #18146589Vaak wil de stappenmotor slang samentrekken en daardoor geheel smoren bij deze inlaatspruitstukken. Dan even een spiraalveer draaien van lasdraad en er in proppen….
26 mei 2013 om 07:42 #18146590@Vinci wrote:
Vaak wil de stappenmotor slang samentrekken en daardoor geheel smoren bij deze inlaatspruitstukken. Dan even een spiraalveer draaien van lasdraad en er in proppen….
Zal ik eens aanpassen dan. Of wat aluminium of koperen buisjes gebruiken in plaats van darmen.
Wat gebeurt er eigenlijk als je de stappenmotor fout aansluit? De darmen bedoel ik dan?Groeten
26 mei 2013 om 07:59 #18146591Inderdaad koperen gesoldeerde buisjes werkt ook goed. Gaat enkel om de verbinding tussen de stappenmotor en inlaat, de slang van de stappenmotor naar de buitenlucht is niet nodig…
Verkeerd aansluiten, tja, als je de richting goed hebt dan kan je verder weinig fout doen, het ding maakt gewoon simpel gezegd een lek in je inlaat en regelt hoeveel lucht er naar binnen gaat. Als de toegang naar de inlaat vacuum trekt en smoort zal hij via de ECU als een gek verder open geregeld worden en als dan de platgetrokken slang opent giert hij zo naar de 4000 toeren of hoger en wil hij weer helemaal omlaag gaan regelen enz.
26 mei 2013 om 08:16 #18146592@Vinci wrote:
Inderdaad koperen gesoldeerde buisjes werkt ook goed. Gaat enkel om de verbinding tussen de stappenmotor en inlaat, de slang van de stappenmotor naar de buitenlucht is niet nodig…
Verkeerd aansluiten, tja, als je de richting goed hebt dan kan je verder weinig fout doen, het ding maakt gewoon simpel gezegd een lek in je inlaat en regelt hoeveel lucht er naar binnen gaat. Als de toegang naar de inlaat vacuum trekt en smoort zal hij via de ECU als een gek verder open geregeld worden en als dan de platgetrokken slang opent giert hij zo naar de 4000 toeren of hoger en wil hij weer helemaal omlaag gaan regelen enz.
Ha zo werkt deze. Thanks.
Dus moesten de 2 darmen verwisseld zijn, zou de motor niet lopen?
Want ik had geen plan om de ram aan te sluiten. Op foto’s kon ik goed de bovenkant zien, maar de onderkant kom je op foto nooit tegen.27 mei 2013 om 19:43 #18146593Nu heb ik juist koperen buisjes op maat gemaakt.
En toen heb ik de stappenmotor eens anders aangesloten. Dus in de andere richting.
En de motor deed juist hetzelfde als in het begin.Niemand een ander idee wat er zou fout zijn?
Groeten
27 mei 2013 om 21:37 #18146594Gasklepschakelaar al gecheckt?
18 juli 2013 om 08:31 #18146595Nu heb ik al vanalles vervangen, zelf de ram er terug af gehaald.
Het is al beter, maar:Hij start direct, stationair draait hij koud op ongeveer 2000tr/min.
Na enkele minuten begint het toerental te schommelen tussen 1500 en 2000tr/min. Niet hoger en hij valt ook niet meer uit.
Ook tijdens het rijden is het merkbaar. Niet als ik gas geef, maar wel bij ingedrukte koppeling aan het rood licht ofzo.Bij opel kunnen ze hem niet uitlezen met de Tech 1, want die zou geen signaal (spanning) krijgen.
Iemand van de kenners een ideetje?
Groeten
Gunni18 juli 2013 om 22:48 #18146596Lucht lekken checken en gasklepschakelaar. Dat eerste door de slang van de stappenmotor los te trekken, en dan liefst met de SFI er af daar op blazen. Met de SFI er af kan je makkelijk met een vinger de gasklep nog dichter drukken. Mocht je dan nog ergens iets horen sissen dan kun je met een beetje afwasmiddel met een beetje water (eerst water en dan afwasmiddel, want je wilt niet gelijk schuim!) er langs gaan met een spons en kijken waar de bellen ontstaan. Wel goed opletten dat je geen sop in je motor laat komen!! Dus puur rond het inlaatspruitstuk waar je evt. iets hoort sissen.
Dan dat tweede, even met de stekker er af de gasklepschakelaar meten. Moet ook een duidelijk klik geven als je hem opent en als hij weer dicht gaat nog eens. Je kan met de multimeter kijken of je tussen twee pennen verbinding meet, en als je hem opent of dat dan verbreekt. Vol open hoort hij op de andere pen te gaan verbinden, die schakelt dan je lambda regeling uit.
Succes! :thumb
19 juli 2013 om 06:37 #18146597Ga er maar vanuit dat je ergens een vacuum lek hebt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.