Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › c20xe loopt maar wat nu???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 maart 2010 om 19:47 #17219065
Heb eindelijk na een jaar me manta weer voor de deur staan met c20xe maar nu volgende probleem ik kan ongeveer 5 minuten rijden en dan is het motorblok helemaal verzopen en kan ik een half uur wachten nu ben ik erachter dat we geen benzinedruk regelaar erop hebben mijn c20xe is helemaal standaart welke brandstofdruk regelaar moet ik nu dan hebben???
of heeft iemand toevallig wat liggen???
ik moes ook al lang voor de keuring dus zit nogal spoed bij….groetjes
Ferrie
23 maart 2010 om 20:08 #17646161als er geen brandstofdruk regelaar op zit wat zit er dan op je brandstofrail????
en je kunt er 1 van 2,5 of 3 bar opzetten ligt eraan welk type c20xe je hebt…met of zonder dis ontsteking
zonder is 2,5 bar
met is 3 barmaar je kunt zonder problemen gewoon 3 bar erop zetten
23 maart 2010 om 20:15 #17646162hoe bedoel je wat zit er dan op je brandstof rail??? ik heb enkel de rail met injectoren en hij spuit al me benzine erin ik heb 15 minuten gereden en een halve tank pleite :P
23 maart 2010 om 20:16 #17646163ps heb hem zonder dis onsteking dus moet er 1 hebben van 2,5 bar is zo`n ding nog nieuw te krijgen??? of moet ik ff neuzen op marktplaats???
23 maart 2010 om 20:23 #17646164haha:) er moet een druk regelaar op zitten anders loopt de benziene zo eruit of wat heb je met het gat van de regelaar in de injektor reel gedaan
dan ben je zo de benziene kwijt
en ze zijn niet gemaakt zonder druk regelaar
23 maart 2010 om 20:25 #17646165idd of er moet een afdekplaatje opzitten.. dat er eerder een verstelbare druk regelaar op heeft gezeten. Ik heb overgens nog een 2.5 bar drukregelaar liggen..
24 maart 2010 om 17:41 #17646166nog ff net wezen kijken druk regelaar zit er gewoon op dus dat is het niet maar toch verzuipt hij binnen 5 minuten???
iemand nog ideen ik snap er niks meer van :(
24 maart 2010 om 18:26 #17646167hmm hij loopt normaal of ? zou haast denken dat de verstuivers open blijven staan dat de kabelboom wie de verstuivers aanstuurt massa maakt dus constand + = open staan.
tenminste zoiets dacht ik hier eens een keer gelzen te hebben 3 weken geleden …
25 maart 2010 om 12:21 #17646168misschien dat dit helpt als ik start is het starten en lopen alleen valt ie uit
ik moet hem dan weer starten weer starten en lopen
en dan valt ie uit3de keer blijft ie wel lopen
maar zodra ik beetje gas geef wil ie ff inhouden en dan is ie goed
maar na 5 minuten is ie verzopen en wil ie voor een half uur niet aanslaan daarna zelfde routine 3 keer starten voordat ie blijft lopen :(25 maart 2010 om 12:29 #17646169Zijn je injectoren niet vervuild of blijven ze plakken?
Als de auto een jaar stil heeft gestaan kan dat best.Haal de injectorrrail er maar eens uit en zet de brandstofpomp aan.
Dan zie je meteen of ze lekken of niet.
Trek evt. de bobinekabel los, start de motor en laat de injectoren in een bakje spuiten.
Ze horen een mooi kegelvormig patroon te geven.Controleer ook of de retourleiding niet verstopt zit, daar gaat de brandstofdruk ook van omhoog. (Ik heb hetzelfde probleem met mijn Kadett)
25 maart 2010 om 12:32 #17646170manta heeft idd jaar stil gestaan blok zelfs nog langer maar de retourleiding is helemaal van voor tot achter verniewd manta was eerst 1.8s dus had helemaal geen retourleiding dus dat ie vervuild is lijkt me sterk wel spuit ie gewoon te veel benzine in ik heb al meerdere dingen gehoord lmm of computer stuk dan spuit ie ook in alsof je vol gas rijd ook al draaid ie stationair maar is wel lastig als je die dingen ff niet heb liggen anders kan je het nachecken door ff gouw uit te wisselen :(
25 maart 2010 om 12:40 #17646171Ok, retourleiding is het dan zeker niet.
Ik heb inderdaad wel eens gezien dat een C20XE heel veel inspoot en de luchtmeter stuk was, maar die liep ook voor geen meter.
Bij die motor kon je het ook duidelijk ruiken aan de olie, die stonk behoorlijk naar benzine en was heel dun.
Misschien dat je dat nog even kan controleren.Het is jammer dat je niet om de hoek woont, want dan had je even langs kunnen komen om het één en ander uit te wisselen
25 maart 2010 om 12:48 #17646172tjah als je 5 minuten van me af had gewoont was ik idd wel langs gereden en maar meer dan 5 minuten kan ik niet rijden of hij valt uit :(
25 maart 2010 om 12:57 #17646173Of heel vaak koffie drinken onderweg :)
Toch even het forum afspeuren of er iemand in de buurt woont met een C20XE.
Moet het wel een M2.5 zijn (= zonder DIS), code op de computer FR of FX.25 maart 2010 om 14:28 #17646174klopt heb geen dis onsteking helaas :P had een hoop aanpassingen kwa kachel huis gescheeld :P
25 maart 2010 om 20:16 #17646175you’ve got u2u!
26 maart 2010 om 09:52 #17646176origineel gepost door CommoCruiser
Zijn je injectoren niet vervuild of blijven ze plakken?
Als de auto een jaar stil heeft gestaan kan dat best.Haal de injectorrrail er maar eens uit en zet de brandstofpomp aan.
Dan zie je meteen of ze lekken of niet.
Trek evt. de bobinekabel los, start de motor en laat de injectoren in een bakje spuiten.
Ze horen een mooi kegelvormig patroon te geven.Controleer ook of de retourleiding niet verstopt zit, daar gaat de brandstofdruk ook van omhoog. (Ik heb hetzelfde probleem met mijn Kadett)
trek dan de stekker van de ontsteking module los anders is het net met benzine boven je fornuis spelen.
kijk ook even of je lambda sensor schoon is.
26 maart 2010 om 10:13 #17646177lambda is nieuw die erop gekomen is denken toch echt dat lmm of computer stuk is maar is lastig uitzoeken als je die 2 dingen niet nog als reserve heb liggen :(
6 april 2010 om 11:59 #17646178is even zitten neuzen en kloten nu heb ik me motor stationair warm laten draaien totdat koelvin begon met koelen en hij bleef gewoon mooi lopen en verzoop niet maar zodra ik dus ga rijden dan verzuipt ie en nog steeds het zelfde probleem injectoren nevelen gwoon goed iemand misschien nog een idee met deze extra info nu??? ik ben echt ten einde raad
6 april 2010 om 15:53 #17646179Ik wil niet lullig doen,maar heb je zin in lagerschade?
Niet rijden met een auto die zoveel verbruikt:thumbdown
Je spoelt alle olie van je wanden en verdund de olie mega!
Heb zo al eens een verkeerd gechipte motor stuk zien gaan.
Eerst even de testjes van hierboven doen en de olie controleren.
is hij netjes op peil en stinkt niet naar benzine dan kun je bovenstaand vergeten;)
gr6 april 2010 om 22:18 #17646180scheeld ik rij ook niet ermee wil het opgelost hebben :(
9 april 2010 om 12:26 #17646181nieuwe temp. sensor plaatsen en weg probleem denk ik.
Let wel dat je ook de juiste kleur sensor pakt, je hebt een zwarte variant en een blauwe.
Probleem heb ik ook meermaals gehad.
11 april 2010 om 17:11 #17646182is dat die in de radiateur zit die je koelvin ook aanstuurd zodra ie warm word zoja dan lijkt het me sterk dat het dat is omdat die nieuw is wel is ie zwart zit er een groot verschil in dan???
11 april 2010 om 17:46 #17646183Nop dat is ie niet. Dat is een tempschakelaar die de fan aanstuurd.
Je moet die blauwe bij het thermostaathuis hebben met een stekker met 2 draadjes eraan.12 april 2010 om 08:31 #17646184oke gaan we die ff vervangen dankjewel voor uitleg :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.