Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › C20XE kop op 2.2 Onderblok
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 oktober 2009 om 20:51 #17212909
Hallo mensen,
Kort geleden hoorde ik inde wandelgangen dat er een 2.2 onderblok is die met oliekanalen overeen komt met de c20xe.. Ik weet nu niet welke dit is, maar wil er graag meer over weten.. Ook de motorsteunen enz zouden het zelfde zijn…
Wie hier meer van weet vraag ik hier om rustig los te barsten met alle wetens hierover :D
10 oktober 2009 om 09:44 #17534533ja, maar dat past niet zomaar.
ik weet er een project topic van op een ander forum, maar kan m zo gauw ff niet vinden.
10 oktober 2009 om 09:53 #17534534freddy cane had er eentje gebouwd voor meen dat ie corsagek heet hier op het forum
10 oktober 2009 om 09:58 #17534535volgens mij had corsagek een opgeboord c20xe blok.
die hij bedoeld is een frontera 2.2 onderblok. 22xe. geloof dat die ook in een ander model zit (zo’n family gebakje, weet enkel t model ff niet meer)
http://www.pngclub.com/forum/showthread.php?t=90430
let niet teveel op al t gezeik in dat topic… geloof er ook niet in, maar hij probeerd t in ieder geval wel.
10 oktober 2009 om 10:20 #17534536Kan wel, maar volgens mij zit er in het 22xe geen kogelventiel in het onderblok. Dus moet je even goed opletten. Anders heb je slechte/geen oliedruk
10 oktober 2009 om 12:14 #17534537Ik snap dat het geen plug and play word om maar zo te zeggen.. Maar belangrijkste is dat de kanalen overeen komen.. Kweet dat er een motor is waar het op past.. Puur omdat er meerdere zijn die in de autocross wereld ermee rijden.
10 oktober 2009 om 17:59 #17534538er zijn meerdere mensen die met een opel sintra 2.2 onderblok rijden me een 20xe kop erop
dit is in de autocrosswereld niet ongebruikelijk, volgens mij past het zomaar op elkaar10 oktober 2009 om 18:00 #17534539welk onderblok van een sintra dan??
zijn meerdere types 2.2 in n sintra geleverd11 oktober 2009 om 08:10 #17534540Corsagek heeft geen 2.2 maar een 2.3
En er is er ooit nog eens gebouwd door Freddy, daar is die van corsagek van afgeleid wat ik begreep..De persoon die nu die motor heeft mag dat hier zelf aangeven als die wil..
Is niet mijn taak hahahWeet ook niet wat en hoe ze het hebben gedaan.
Maar weet wel dat het geen 2.0 onderblokken zijn en dus zeker wel opgeboorde 2.2 onderblokken zijn11 oktober 2009 om 17:23 #1753454122xe? Maar niemand weet voor of tegens? of verdere dingen hierover?
11 oktober 2009 om 17:53 #17534542contact corsagek gewoon even..
misschien dat hij je meer informatie wil geven..Ik ga niet iemand zijn setup hier bekend maken..
Diegene heeft er vaak veel geld inzitten en is dan ook zijn keuze..Dat is mijn bescheiden mening..
ALhoewel ik wel voorstander ben van het delen van kennis..
Maar ik geef ook niet alle info van mijn kompressor projecten op internet vrij..Mensen die hier in de werkplaats komen mogen alles weten (als ze vaker komen en dus serieus intresse hebben).
11 oktober 2009 om 18:00 #17534543Ik snap wat je bedoelt ;), je moet ook niet alles vrijgeven.. Kzal corsagek ff pmen
15 oktober 2009 om 15:57 #17534544origineel gepost door corsaboy
ALhoewel ik wel voorstander ben van het delen van kennis..
Maar ik geef ook niet alle info van mijn kompressor projecten op internet vrij..Mensen die hier in de werkplaats komen mogen alles weten (als ze vaker komen en dus serieus intresse hebben).
Ben blij dat je mij toch meer info wilde geven:P
15 oktober 2009 om 18:17 #17534545Wat is lees op de site van F.Cane, over Corsagek zijn 2300cc blokje:
” Met een ander onderblok is een cilinderinhoud verkregen van 2300 cc’s “
Dus ik schat zo, 2.2 onderblok en opgeboord ?
15 oktober 2009 om 18:28 #17534546ben geen verrader maar kijk een bij omega pistons.
kijk wat de mogelijkheden zijn en pak een reken machine.een ding weet ik wel je loopt tegen de langere slag aan.
de chevy en lada blokken in het wtcc rijden met boring 88 en slag 85 als ik mij niet vergis.
de slag is korter dan de boring gevolg is dat het een toerenblok is.
je bent dan opzoek naar top vermogen.
heb je een langer slag zoals bij de 2200 dan zie dat koppel bij en lager toerental beschikbaar is.er is in friesland ook een of enkel blokken met ene 8v kop gebouwd te zijn.
Dit is ook een motor met relatief veel koppel.de kunst is om een 2200 blok te vinden.
ene die liggen niet voor het oprapen.theun
16 oktober 2009 om 19:01 #17534547de 2.2 krukas lijkt me het belangrijkste :P
18 oktober 2009 om 16:10 #17534548ik heb zon blok gemaakt, een omega z2.2xe. en om heel eerlijk te zijn gaat hij niet harder dan een c20xe.onderin is hij iets sterker. ballansas is er uit gehaald, c20xe zuigers zitten er in gemaakt.het is niet zomaar omgebouwd, je moet ook de nokkenastandwielen gebruiken van een disontsteking motor, distributie kap past niet meer enz..en nog wat dingetjes omdat je anders meteen je lagers er uit rijd :agent
gr jan20 oktober 2009 om 10:33 #17534549Ik heb nieuwe krukassen te koop voor 2.2 motoren, wel de goede krukassen zonder balansas. Krukasje kost +- 1300 euro.
20 oktober 2009 om 15:22 #17534550kosten ze dat bij jou?bij de dealer kosten ze dat namelijk ook ongeveer. gr jan
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.