Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › C20xe in Rekord C (tips)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 juni 2016 om 19:09 #17276898
hallo,
nadat ik alleen maar ellende gehad heb met de cih motors van opel wil ik wat anders in mijn rekord.
ook wou ik graag wat snellers.
nu wil ik er graag een c20xe in hebben.
deze wil ik dan achter mijn orginele 4 bak hebben met vloerschakeling. of eventueel dezelfde bak maar dan 5 bak.
maar gaat dit passen? had gehoord dat hier een speciale kom voor nodig is. en past dan het vliegwiel en koppeling etc ook zo in deze bak? en past de pries as ook in de motor?
voor de onsteking had ik gehoord dat ik een dis ontsteking moet hebben voor de ruimte. klopt dit?
en hoe zit het met de motorsteunen carterpan, kabelboom etc?
iemand die hier tips heeft die dit zelf ook gedaan heeft of omgebouwd?
en die de benodigdheden weet die ik hebben moet?6 juni 2016 om 20:24 #18320488AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ervaring met inbouw in een c rekord heb ik niet
Wel.was ik 1 van de eerste in nederland
Die een c20xe in een b manta bouwde…Punt van de bak is dat de startmotor aan de andere zijde van de motor hangt
Dus een cih bak past niet
Zondermeer…Als je nu een 4 bak hebt kun je inderdaad een vliegwielhuis van een manta 1.8 nemen
Zijn zeldzaam geworden en niet goed koop5 bak kan ook dan moet je een getrag 240.hebben uit een manta of e rekord
1.8
Ook zeldzaam en prijzigDan kun je nog een getrag265 nemen uit b.v monza
Maar die zijn helemaal erg gezocht en prijzig
Daar bij heb je nog een vliegwielhuis nodig van een 4 bak manta 1.8
Met een pasplaat om dat vliegwiehuis aan die bak te monteren…
Sterkste maar duurste oplossing……Dan heb je nog wel wat optie.s
Maar niet meer plug and play…..Dan moet je al vliegwielhuizen gaan omlassen…..
Motorsteunen voor n c rekord weet ik zo niet welke je moet hebben
Waarschijnlijk ook manta 1.8Carterpan zal bij de rekord ook voor problemen zorgen denk ik
Maar welke je t best in n crekord kan gebruiken??Mischien n stalen pan van een c20ne
Die is nog wel te verlassen…..7 juni 2016 om 15:58 #18320489AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heb ook nog wel wat aan koppelingshuizen
Liggen…
Maar die kunnen aan een 265 bak
Achter een xe of letOf ik dat ook wil verkopen weet ik nog niet??
8 juni 2016 om 14:43 #18320490wat lullig probeer je iemand te helpen
gooien ze mn antwoord eraf :puke
8 juni 2016 om 17:36 #18320491AnoniemLid sinds:
1 January 1970Slaat inderdaad nergens op……….
Laat ze mijn reactie dan ook maar weghalen…..8 juni 2016 om 21:40 #18320492reactie weg?
9 juni 2016 om 12:29 #18320493Vreemd gebeuren, andere topic over die verlaging voor de monza ook al. Wellicht dat de moderator vindt dat er bepaalde regels worden niet worden nageleefd oid?
On topic:
Ik heb wel eens BMW projecten voorbij zien komen met een omgelaste koppelingskom. Geen idee wat dat moet gaan kosten. Zou ook qua prijs handiger zijn om een R28 aan te passen en die er onder te hengsten. Die getrags zijn vrij prijzig, en 2e hands altijd maar weer de vraag wat je koopt. Dat heb je met een R28 natuurlijk ook, maar die haal je voor 100 euro (of minder).
Mooiste is een Getrag 265 + kom (wat louwe zegt)
Of zoek een sloop senator/monza met 5 bak, dan ben je goedkoper uit alleen veel sloopwerk :afro
9 juni 2016 om 16:13 #18320494@peter777 wrote:
Of zoek een sloop senator/monza met 5 bak, dan ben je goedkoper uit alleen veel sloopwerk :afro
Ter info, alleen de 3.0 heeft de 265.
De 2.5 heeft de 240 bak -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.