Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › c20xe in een d kadett het draadboom verhaal…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 februari 2011 om 19:28 #1782257724 februari 2011 om 19:32 #17822578
Meestal noemen ze het een brandstofpomprelais.
Maar het zet o.a. ook spanning op je injectoren.
Ik denk dat de VOD (= vriendelijke Opel dealer) dit nog wel kan leveren.Nette kabelboom, trouwens.
24 februari 2011 om 20:16 #17822579IK heb dat relais voetje bij mij dus terug de cabine in getrokken, scheelt weer met vocht en oxidatie ellende…. Is een veel beter plekje (bij de ECU) als onder de motorkap naar mijn mening….
Boompje ziet er inderdaad strak uit!:thumbup
24 februari 2011 om 20:53 #17822580[rquote=1877037&tid=143273&author=Vinci]IK heb dat relais voetje bij mij dus terug de cabine in getrokken, scheelt weer met vocht en oxidatie ellende…. Is een veel beter plekje (bij de ECU) als onder de motorkap naar mijn mening….
Boompje ziet er inderdaad strak uit!:thumbup[/rquote]
Daarom ben ik blij dat ik een astra boom in me D kadett heb zit die al bij de computer :) naast de accu is idd niet de beste plek snap ook echt niet waarom ze hem daar ooit hebben gedaan.
Groeten bas
24 februari 2011 om 21:23 #17822581het is inderdaad een erg erg nette kabelboom, zo zie je ze zeldzelden,
(uit belgie gehaald)..
ik zou de kabels kunnen verlengen en hem bij de ecu laten werken,
maar in mijn ogen is het niet een groot probleem ik zoek wel een goed vocht vrij plekje,ik zal zien dat ik dat onderdeel bij een VOD kan vinden,
met jullie info moet morgen avond de motor wel weer lopen,
ik ga mijn best doen en de bestaande draadboom weer bij mijn reserve motorblok neer leggen,owja de motor voor de c kadett word ook een c20xe omdat de calibra turbo compleet is verkocht (zoals het nu staat)
het is de blauwe ERG NET verkeerde ZONDER ROEST staande calibra turbo c20let
25 februari 2011 om 11:04 #17822582Niet gaan knippen en verlengen, gewoon aansluiten op de sensors!!
Haal je ook nog even het stukje voor je LRF en je klopsensor? Gat zit er nu nog niet bij….
25 februari 2011 om 11:23 #17822583Heb het bij mij niet hoeven verlengen, gewoon die vieze plaktape er af gehaald, de draden teruggetrokken en opnieuw (met échte 3M galvaniseerband) afgetaped…
25 februari 2011 om 19:55 #17822584max,
wat bedoel jij precies met:
“haal je ook nog even het stukje voor je LRF en je klopsensor? Gat zit er nu nog niet bij….”
moet er nog wat verwijderd/aangepast worden aan mijn draadboom?
en is de brandstof relais (wat er dus op komt) het zelfde als bij een c20let
25 februari 2011 om 20:26 #17822585Ja, is apart boompje wat meen ik op een connector komt. Die loopt achter je motor langs en de connector zit rechts onder je lucht inlaat boven je schakel stang ergens…
Brandstof relais is bijna altijd het zelfde type, volgens mij is die voor een LET identiek…
25 februari 2011 om 20:44 #17822586Heb de stekker gevonden:
Hier zitten dus je stappenmotor (stationair regel klep), oliedruksensor, klopsensor aan vast. En meen ook de dynamo B+ en D+….
26 februari 2011 om 12:55 #17822587Bouke, dat brandstofpomp relais kan je inderdaad gewoon van een C20LET gebruiken.
Die zijn hetzelfde als van een C20XE.Lukt het met de beschrijvingen die je hier krijgt??
27 februari 2011 om 20:54 #17822588het moet gaan lukken, folkyc20xe teminste ik heb voldoende info over hoe het moet, (ik heb de calibra turbo nog dus kan het relais overzetten als de mijne stuk is..)
maar ik heb straks een c20let blok over, en die kan in de c kadett of de d kadett, maar ik denk dat het de d kadett wordn ivm dat ik een complete set heb voor de c dus dat ik alles meteen aan kan sluiten en dat de auto dan rijbaar is, en anders moet ik mijn hooftremcilinder aanpassen en uitlaat enz..
dus dan gaat denk ik toch over een x aantal weken een c20let in de d kadett (gechipt..) ongeveer 280 / 300 pk
27 februari 2011 om 21:14 #17822589Zo mogen we het wel zien! weer dikke opel in friesland ;)
27 februari 2011 om 21:21 #17822590jah kon mijn calibra niet kwijt nu heb ik hem geruild voor een c20let en een f28 bak en het hele 4×4 gebeuren + een complete ombouw set voor 16v in een c kadett (van olie aanzuigbuis tot getrag 5 bak van een manta 18s) en nog eens een chip fase 3 voor de c20let, en een special inlaatgebeuren waar meteen al een blow off ventiel opzit (jullie weten wel wat iuk bedoel) waar je je interkoeler darm op aansluit,
en nog een smak geld
het gehele 4×4 gebeuren is verkocht, alleen de f28 bak heb ik nog en kan verkocht worden.. (maar ik heb het spul nog niet binnen…)
27 februari 2011 om 21:22 #17822591owja
omdat ik laatst door een ** lupo (op diesel) eruit was gereden (:swear)
wil ik een c20let in de d kadett27 februari 2011 om 22:09 #17822592Lopen hier idd paar lupo TDI’tjes mee met ruim over de 200pk…….
C20LET met fase3 is natuurlijk :thumbup:D:D elke keer weer als je gas geeft!
enkel is het hopen op een betrouwbare turbo!28 februari 2011 om 16:17 #17822593nou ik heb vandaag de kadett weer gefixt, hij loopt weer, koste nog wel wat moeite, maar al met al is het nu klaar,
kan ik nog 1 of 2 maanden zo rond rijden voordat de c20let erin komt…dank jullie allen
28 februari 2011 om 16:20 #17822594sw16v gelukkig werk ik bij een revisie bedrijf, en kan dus ook goedkoper aan turbos komen,
denk dat ik eerst de c20let ga reviseren voordat ik hem in de kadett leg,ligt aan de staat van de motor
28 februari 2011 om 20:06 #17822595[rquote=1880132&tid=143273&author=tocus]nou ik heb vandaag de kadett weer gefixt, hij loopt weer, koste nog wel wat moeite, maar al met al is het nu klaar,
kan ik nog 1 of 2 maanden zo rond rijden voordat de c20let erin komt…dank jullie allen[/rquote]
Mooi dattie weer goed loopt :thumbup
En tegen de tijd dat je het vermogen van de XE te kort vind schieten, kan mooi de LET er in. :cool:28 februari 2011 om 21:21 #17822596[rquote=1880134&tid=143273&author=tocus]sw16v gelukkig werk ik bij een revisie bedrijf, en kan dus ook goedkoper aan turbos komen,
denk dat ik eerst de c20let ga reviseren voordat ik hem in de kadett leg,ligt aan de staat van de motor[/rquote]
Ik had je daar al gespot toen ik op weg was naar cornils iveco ;):D
28 februari 2011 om 21:41 #17822597haha dat meen je niet dat is grappig, kom volgende keer eens langs zou ik zeggen,
leeuwarder motoren revisie ben ik werkzaam, je bent van harte welkom,
ik denk dat ik nu nog een geschakelde plus recht-streeks op de accu heb gezet omdat de accu vanavond leeg was toen ik de auto naar mijn woonplaats wou rijden,sw16v nogmaals je bent van harte welkom,
28 februari 2011 om 21:49 #17822598Komt goed, ben wel vaker via mijn werk daar in de buurt te vinden. ;) zal wel in een grote gele bus van de baas worden :P:P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.