c20xe in een c coupe

Forumindex Forums Modellen Kadett c20xe in een c coupe

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235705
    imagine
      Lid sinds:
      1 December 2006

      ik wil een c20xe in mijn kadett bouwen,nu staat er een blok te koop waar het volgende aan is gedaan

      1.8s carter met oliezeef enz
      1.8 s versnellingsbak

      en nu zittten er ook 1.8 s motorsteunen bij.

      Nu is mijn vraag welke motorsteunen heb ik nodig om op een dikke vooras te zetten van een c kadett??of zijn dat al de goede
      en welke gaskabel heb je nodig???

      en het blok heeft geen dis ontsteking maar wat moet je doen om hem zo in te bouwen kun je dit redden om alleen een andere kachel motor erin te zetten of moet je dan ook in je schutbord slijpen

      Ik hoop dat iemand mij kan helpen

      #17856757
      Aapje
        Lid sinds:
        1 January 2009

        Ontsteking van een 1.8s RWDér zoeken. Die heeft dan een extra tandwiel op de nokkenas waardoor het verdelerhuis naar binnen steekt ipv. er vanaf.

        Dikkere motorsteunrubbers heb je nodig op een dikke vooras, gaskabel…

        Tja je moet ene ander hefboom systeem bij je pedaal maken. Liefste een origineel systeem. Maar je kan zo iets in elkaar prutsen.

        (Denk ook aan je tunnel, die moet ook “groter” zijn.)

        #17856758
        opelpower89
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 September 2009

          ik laat het kachel huis weg en verzin daar wat anders op…

          persoonlijk vind ik de ontsteking aande andere kant niet mooi uitzien

          is net wat je wil…

          kan je niet de gas kabel van een manta ofzo gebruiken??

          #17856759
          imagine
            Lid sinds:
            1 December 2006

            mijn coupe is origineel een automaat dus die is al goed
            dikke voras van een 2 ltr zit er ook al op incl de remmen.
            Gashendel is ook al aangepast moet alleen een losse kabel hebben.

            maar passen de motorsteunen van een manta 1.8 s

            #17856760
            2000
            Moderator
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Met alleen het weg halen van de kachel kom je er niet ( tenminste, ik niet) ik had alles pas gemaakt, en zelfs zonder ontsteking redde ik het (net) niet.

              #17856761
              Bas_nl
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 June 2008

                Je blok op de voorste gaten van je vooras leggen dan moet je het qua blok net halen. Dan nog de ontsteking, die steekt dan je kachelhuis binnen en zal je je kachelraditeur eruit moeten halen anders gaat het nie passen.

                Verder zit je met je uitlaat en uitlaatspruitstuk. Deze moet langs je stuurhuis.

                Ik weet niet of een 2l al de raditeur tegen het voorfront aan heeft zitten maar anders zul je die steunen ook nog moeten verbouwen.

                Gat maken in je schutbord voor je kabelboom van je computer/ecu.

                Aandrijfas zal je ook nog moeten hebben, weet zo niet precies meer welke maar dacht iets van een manta automaat.

                Het is niet plug en play maar zeker wel te doen.

                Oh en in een tunnel van een 1200 past met gemak een getrag 240.

                #17856762
                Mad Max
                  Lid sinds:
                  25 September 2010

                  Om de vraag even te beantwoorden.. aan 1.8 steunen heb je alleen wat in een manta/ascona.. c dett is anders..

                  #17856763
                  16v kadett c
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    2 January 2010

                    kijk hier maar eens http://www.epytec.de/login.php die heben stuunen voor je en dan met indestrie rubers werken

                    #17856764
                    cd-design
                      Lid sinds:
                      21 July 2008

                      [rquote=1914940&tid=146468&author=Aapje]

                      (Denk ook aan je tunnel, die moet ook “groter” zijn.)[/rquote]

                      Tunnel hoeft met een manta 1.8s getrag 240 niet groter te zijn. Bij mijn 1.2n 4-bak paste het perfect met ruimte over…

                      #17856765
                      cd-design
                        Lid sinds:
                        21 July 2008

                        [rquote=1915143&tid=146468&author=imagine]mijn coupe is origineel een automaat dus die is al goed
                        dikke voras van een 2 ltr zit er ook al op incl de remmen.
                        Gashendel is ook al aangepast moet alleen een losse kabel hebben.

                        maar passen de motorsteunen van een manta 1.8 s[/rquote]

                        Neem wel geventileerde schijven en klauwen van minimaal een rekord E 2.2

                        Leuke optie is ook schijven van een Rekord E 2.2 en klauwen van een volvo 240 turbo (4-zuigerig) Zo’n set reed ik ook mee met me c-kadett c20xe

                        #17856766
                        Mad Max
                          Lid sinds:
                          25 September 2010

                          Dan zou ik prelude schijven nemen..

                          #17856767
                          2000
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Ik heb aan de linker kant een omega steun met omega rubber, en aan de rechterkant een 1.8s steun met 1600 kadett rubber. Ligt perfect, en nog recht ook. (sommigen vinden recht net niet perfect, maar ik wel, voor het gezicht;))

                            #17856768
                            tijs
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              29 September 2005

                              of de motor recht of schuin moet is afhankelijk van je carterpan en aanzuigbuis.
                              het oog zou er eigenlijk niets van mogen zeggen ;)

                              met een 18s pan heb je een vlakke bodem, en komt je blok recht te staan.
                              dit komt omdat de aanzuigbuis dan ook recht staat.

                              met een fwd pan en aanzuigbuis moet je het blok wat kantelen, zodat de pan en aanzuigbuis recht komen te liggen.

                              althans, dat zijn mijn ervaringen met ohc in een rwd zover.

                              je ziet het goed aan de pan zelf, bij een fwd loopt die veel schuiner. dit heeft natuurlijk ook effect op je pook en pookgat, maar is altijd wat op te verzinnen.

                              #17856769
                              16v kadett c
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                2 January 2010

                                [rquote=1915908&tid=146468&author=prayer]of de motor recht of schuin moet is afhankelijk van je carterpan en aanzuigbuis.
                                het oog zou er eigenlijk niets van mogen zeggen ;)

                                met een 18s pan heb je een vlakke bodem, en komt je blok recht te staan.
                                dit komt omdat de aanzuigbuis dan ook recht staat.

                                met een fwd pan en aanzuigbuis moet je het blok wat kantelen, zodat de pan en aanzuigbuis recht komen te liggen.

                                althans, dat zijn mijn ervaringen met ohc in een rwd zover.

                                je ziet het goed aan de pan zelf, bij een fwd loopt die veel schuiner. dit heeft natuurlijk ook effect op je pook en pookgat, maar is altijd wat op te verzinnen.[/rquote]

                                nou mijn blok licht er recht in en heb nergens last van ook niet van een pook wat niet goed zit tevens is mijne een 1200 geweest schakel en een 18s bak past 100%

                                #17856770
                                imagine
                                  Lid sinds:
                                  1 December 2006

                                  bedankt voor de reacties allemaal

                                  ik kan er weer mee verder en ga donderdag mijn c20xe ophalen.

                                  Tunnel van mijn cqp is van een automaat dus al groot.
                                  De radiateur zit al naar voren en het gat voor de computer zit er ook al in heeft al eens een 20cih ingelegen

                                  Las ergens op dit forum dat ze het wel met manta 1.8 s steunen.Maar ga het gewoon proberen en de ontsteking naar voren verplaatsen is dat een optie en met welk tandwiel heb ik dan nodig??

                                  gr

                                  #17856771
                                  opelpower89
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    9 September 2009

                                    die van een manta 1.8s heb je nodig…..

                                    #17856772
                                    16v kadett c
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      2 January 2010

                                      je hoeft geen 18s onsteking er op tezeten als je dat niet wild je kan ook het ombouwen en dan kan je verdeler en rotor voor op de dis riem kap

                                      als je hier meer over wild weeten hoor ik het wel heb daar ook foto.s van

                                      #17856773
                                      imagine
                                        Lid sinds:
                                        1 December 2006

                                        Hier wil ik heel graag meer van weten
                                        want wil me kachel eigenlijk wel behouden en ben al op het internet aan het zoeken maar kan niet echt goede foto’s vinden

                                        Alvast bedankt 16v kadett c
                                        je kan me ze ook mailen stuur me anders een u2u krijg het email adres

                                        #17856774
                                        imagine
                                          Lid sinds:
                                          1 December 2006

                                          blok opgehaald nu de laatste delen aan het zoeken om hem in te bouwen

                                          gaat hoop ik allemaal goedkomen

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.