C20xe in astra g???

Forumindex Forums Modellen Astra C20xe in astra g???

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Berichten
  • #17681579
    Fearless
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 January 2005

      je neemt toch heel de kabelboom van de originele Astra G motor weg?
      En je plaatste de c20xe of let kabelboom samen met de motor.
      veel meer apparte elektro iser niet lijkt me, op de brandstofpomp na……

      #17681580
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Inderdaad, en je toerenteller en tempmeter en lampjes, maar verder is dr nie veel meer en de rest wat dr aan abs en andere zooi in zit zit gewoon aan je interieurboom en heeft allemaal een eigen aanstuurunit.

        Eigenlijk werkt zelfs je abs en andere zooi zonder motor gewoon. Dus heel appart is het niet. O ja en je moet je distributiesteun aanpassen of je distributie aanpassen afhankelijk van het type c20xe. En mischien je aircopomp overzetten en een steun hiervoor maken maar verder is het niet echt ingewikkeld.

        En als je een ecu pakt van een van de oudere c20xe’s heb je ook geen probleem met je sleutel gedoe.

        #17681581
        red-bull
          Lid sinds:
          30 June 2004

          hallo,

          net M-Tech aan de telefoon gehad , en die zeggen dat als je een complete XE heb met alle bedrading en stekkers en computer en voorste uitlaat delen incl de versnellingsbak plus aandrijfassen en met de ombouw set voor een turbo blok je zo een XE in je asta kan hangen.

          alleen als je auto nu E-gas heeft moet je ook de gaskabel hebben en het gaspedaal van een mechanische gasgeef inrichting:P

          het turbo blok is gelijk aan de XE op de turbo na dan en de f28 bak , je houd dus wat onderdelen over ….

          en over de inbouwtijd konden ze nix zeggen , hangt ervan af hoe handig je zelf bent …:agent logisch..

          mvrg Rob

          #17681582
          red-bull
            Lid sinds:
            30 June 2004

            hallo,

            is er niemand op het forum die een xe in zijn astra G heeft gebouwd dan ??

            mvrg Rob

            #17681583
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              OM het makkelijker te maken kun je beter en bak van een bigblock uit een G pakken omdat die van een astra f andere steunenen heeft.

              Als je dit doet, hoef je enkel de steun aan de distributiezeide zelf te maken. Of pakken vaan een x20xev. Deze op de c20xe monteren en voila hij hangt in een g.

              Verder heb je dan nog de bedrading, nou vrijwel alles gaat naar de ecu. Je zet de startboom van de orginele motor over op de c20xe zodat je de bedrading vanaf de accu dynamo en startmotor ook gewoon met de stekker zoals deze in de g zit past. Verder boor je dan een gat in je schutboard aan de passagierszijde. Hierdoor gaat dan de kabelboom waaraan de ecu zit en kun je de ecu rechts bij de passagierskant vastschroeven.

              Als je een ecu pakt die zonder startonderbreker is kun je hem dan zelfs al gewoon starten met orginele sleutel geleverd bij je orginele motor. Nu blijft over tempmeter en toerenteller en eventueel 1ste injector naar je boardcomputer voor het verbruik weer te geven. Nou dat was het wel zon beetje.

              Kwa ingewikkeld werk nu komt het meest eenvoudige, je nu moet je nog een uitlaat van een astra F pakken en deze aanpassen of het laatste deel van je orginele pijp hieraan lassen zodat deze aan de middendemper past. En klaar is kees.

              Motor ingebouwd.

              Om aan de emissie eisen te voldoen doe je er nog gewoon een 300 cels kat onder en klaar je komt zo door de 4 gasmeting.

              #17681584
              zsfg
                Lid sinds:
                29 October 2009

                Ik heb een Astra G x20xev uit 1999 met een F23 bak en ga het blok vervangen voor een C20XE.

                Dit is het plan:

                De F23 laat ik zitten en gebruik voor de koppeling een originele C20XE drukgroep en een C20LET koppelingsplaat ivm de vertanding F23 prise-as.

                Omdat mijn XE een oud type distributie heeft, moet ik deze ombouwen naar het nieuwe type, want dan kan ik de xev motorsteun gebruiken en de bestaande aircopomp laten zitten.

                Bedrading weet ik nog niet, maar verwacht geen grote problemen daarmee. De ecu zal waarschijnlijk onder het dashboard verdwijnen.

                #17681585
                red-bull
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  @ haasje17

                  die week ombouw tijd , is dat in de avond uurtjes en red je het anders in een dag of anderhalf .

                  of ben je een week elke dag ermee bezig:o

                  ben effe benieuwd hiernaar i.v.m eventuele ombouw plannen en vakantie tijd:D

                  mvrg Rob

                  #17681586
                  red-bull
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    hallo,

                    misschien kan iemand die de ombouw gedaan heeft een HOW-TO maken voor de ombouw

                    voor de 1.8 en eventueel 2 l moter varianten:thumbup

                    ik denk dat hier wel intresse genoeg voor is .

                    mvrg Rob

                    #17681587
                    Haasje17
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      8 September 2009

                      Ik kan wel keer een how to maken, heb een astra g omgebouwd met c20xe maar tevens een met c18xe.

                      Mits je alle benodigde onderdelen hebt, heb je zon 4 hele dagen nodig om alles in te bouwen. Blok erin hangen duurt niet zo heel lang, maar dan moet je nog even gaan passen en meten met kabels en dergelijke.

                      Omdat je bijvoorbeeld voor de watertemp meter in je cockpitunit een converter moet maken omdat deze anders niet werkt en zo zijn er nog een paar andere dingen waarbij je even wat info moet verzamelen over de huidige bedrading. Zoals airco en boardcomputer.

                    9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.