Forumindex › Forums › Modellen › Astra › C20xe in astra g???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 juni 2010 om 19:38 #17221949
hallo allemaal ik ben net nieuw hier op het forum.
Ik weet dus ook niet of dit topic hier juist geplaatst is.Ik ben van plan om een c20xe in mijn 1.6 astra te leggen.
maar ik wil het liefst mijn 4 gats velgen behouden.is deze ombouw mogelijk en wat heb ik nodig hiervoor.
alvast bedankt Rick
1 juni 2010 om 19:58 #17681555weet waar je aan begint, motor steunen kloppen niet, moet je zelf gaan maken, ook zal de bedrading anders zijn
1 juni 2010 om 20:46 #17681556origineel gepost door Rickert
hallo allemaal ik ben net nieuw hier op het forum.
Ik weet dus ook niet of dit topic hier juist geplaatst is.Ik ben van plan om een c20xe in mijn 1.6 astra te leggen.
maar ik wil het liefst mijn 4 gats velgen behouden.is deze ombouw mogelijk en wat heb ik nodig hiervoor.
alvast bedankt Rick
Ik zou er niet aan beginnen…. die kabelboom gaat een drama zijn.. computer e.d. is ook allemaal anders en andere plaats. Ook het koelsysteem en ontstekingssysteem.
Al met al een afrader!
1 juni 2010 om 20:55 #17681557origineel gepost door Baas J.
origineel gepost door Rickert
hallo allemaal ik ben net nieuw hier op het forum.
Ik weet dus ook niet of dit topic hier juist geplaatst is.Ik ben van plan om een c20xe in mijn 1.6 astra te leggen.
maar ik wil het liefst mijn 4 gats velgen behouden.is deze ombouw mogelijk en wat heb ik nodig hiervoor.
alvast bedankt Rick
Ik zou er niet aan beginnen…. die kabelboom gaat een drama zijn.. computer e.d. is ook allemaal anders en andere plaats. Ook het koelsysteem en ontstekingssysteem.
Al met al een afrader!
ontsteking en dergelijke wordt toch rechtstreeks vanaf mijn c20xe motronic geregeld,dus hier zie ik het probleem niet van in………of zie ik dat verkeerd.
mathijsen technics levert kits voor de let maar niet voor de xe.dus als let kan zou xe ook moeten kunnen……ik ben niet kapot van de x20xev motoren anders was dat een optie,wel zou ik hier veel onder delen van kunnen gebruiken want onderblok is het zelfde.
1 juni 2010 om 21:08 #17681558Ja maar daarom moet je c20xe ontsteking wel op astra g systeem werken!
1 juni 2010 om 21:13 #17681559origineel gepost door Baas J.
Ja maar daarom moet je c20xe ontsteking wel op astra g systeem werken!leg aub probleem uit…
de kabelboom komt rechtstreeks van uit mijn motronic op de ontsteking,wat maakt het dan uit in welke auto hij ligt.
ik zie eerder problemen met assen en steunen maar niet met mijn ontsteking want daar hoef ik niet in te knippen2 juni 2010 om 16:50 #17681560ga dan voor een x20xer 160 PK opc blok die standaart in een astra G gelevert is
2 juni 2010 om 17:00 #17681561origineel gepost door Nick-GSI
ga dan voor een x20xer 160 PK opc blok die standaart in een astra G gelevert iskan hij dan toch de 4 gats houden……..
want ik lees dat hij de 4 gats velgen wil behouden.2 juni 2010 om 17:10 #17681562electronica lijkt mij juist het simpelste.
als de complete draad boom + computer van de c20xe heb is het tedoen.
alleen op de juiste draden plus en min zetten en brandstofpomp aansluiten.
alleen zal je en beetje moeite krijgen met je kmteller toerenteller tempmeter denk dat die zullen afwijken.
en dan wat je zelf zegt assen veranderen steunen veranderen uitlaat enz..
uiteindelijk is het altijd tedoen zoiets maar bij de ene auto heet het een motor swap en bij de andere een PROJECT2 juni 2010 om 17:55 #17681563Zit zeker als je een Motor welke alleen in de oudere opels is geplaatst gaat plaatsen in een astra-G wel heel wat aanpas en soldeerwerk in de draadboom.
Computer van de astra-G zit bij de accu of op het inlaat van de motor.
Die van de astra-F of ouder zit IN de auto.
+ alle draden voor aansturing dashboard en andere externen moeten worden verlegd.
Willem
5 juni 2010 om 23:38 #17681564:hmmz:hmmz nou …. uuhh als je nou een digidash neemt ipv je G cockpit ..
dan werkt het meeste al.. :P moet wel ALLES netjes verlengen
maar dan zal je de G kabel boom helemaal moeten demonteren..
en de complete kabel boom van de c20xe monteren.. :hmmz ben wel aan twijfelen of sleutel (code) problemen gaat leveren..
denk het niet:hmmzen heeft jou G een gaskabel… ? moet je dat ook hebben..:swear en canbus gezeur..
beter voor een in een G geleverde motor gaan… moeilijk doen kan altijd nog:thumbup
6 juni 2010 om 05:50 #17681565C20XE heeft geen Startblokkeering via Sleutelcode (Op een enkele M2.8 na dan).
willem
6 juni 2010 om 22:03 #17681566van welk bouwjaar is je astra?
als het bouwjaar na 30-6-2002 valt is er nog een reden om om het niet te doen.
vanaf die datum is de max uitstoot co uitlaatgassen aangepast waar je aan moet voldoen om door de apk te komen.
voor 30-06-2002; 4-gas test. stationair max co 0,5% en verhoogt max. 0,3%. Lambdawaarde tussen 0,97 en 1,03
na 30-06-2002 ; 4-gas test op Benzine stationair max co 0,3 % en bij verhoogt toerental tijdens 4-gasmeting 0,2 %
7 juni 2010 om 18:50 #17681567origineel gepost door wim-v6
C20XE heeft geen Startblokkeering via Sleutelcode (Op een enkele M2.8 na dan).willem
nee maar de auto wel… :hmmz ik weet niet wat de sleutel code nog meer onderbreekt..(nooit in verdiept)
zal geen groot probleem zijn.. :jerry
sleutelcode is alleen ecu of nog meer..? :hmmz
en dan het canbus gezeur.. gaat die ook via ecu of niet..?7 juni 2010 om 18:52 #17681568nope alleen startblokkering
Willem
7 juni 2010 om 20:16 #17681569Als ie Abs heeft is er ook geen probleem met het snelheidssignaal. Er zijn ook types met alleen een Abs lager Links Voor,
deze is dan alleen voor de snelheidsmeter…Ik denk dat het nogal mee valt eigenlijk….
Volgens mij past een F23 bak ook achter een C20XE, dus je zal met je assen dan ook uit moeten komen lijkt me….
En een X20XER zou ik nooit monteren….
Succes ermee
8 juni 2010 om 10:29 #17681570owww… :P
dus het is best te doen.. :jerry:kewlpics
8 juni 2010 om 14:17 #176815714 april 2011 om 13:41 #17681572Zoals hier word gesuggereert dat het veel aanpaswerk is valt reuze mee, je kunt de steuneen van een x20xev van een astra g gebruiken. Kabelboom omsolderen? Je hoeft maar een paar draaden aan te sluiten rest kun je gewoon je oude boom laten zitten.
Spreek uit ervaring heb al meerdere ombouwen gedaan. Je ECU plaats je achter je dasboardkastje hiervoor moet je een gat maken in je schutboard. Meteen daaraan zitten twee stekkers met alle draden toerenteller en dergelijke voor je overige kabel zooi
4 april 2011 om 18:22 #17681573dat van die co2 waarde klopt idd.
heel toevallig heb ik een vriend die een ombouw wou doen met een golf 4 uit 2003, wou er een vr6 blok in hebben, helaas kwam die niet door de keuring i.v.m. co2.
blok kon niet op kenteken.weet niet waar je woont, maar in omgeving noord holland raad ik je af een moterswap te doen, zonder goedkeuring op kenteken. hier wordt regelmatig een algehele controlle gehouden:P
4 april 2011 om 18:23 #17681574Ik snap eigenlijk niet waarom je een motor van ca 1995 in een auto van 2001 of later wil gaan hangen… :hmmz
4 april 2011 om 18:33 #17681575ik wel, nieuwe garde motoren is lang zo goed, niet.
4 april 2011 om 18:36 #17681576Robert, ik heb een c20xe ingebouwd in een g die is gewoon door de keuring en de co2 waarden zijn ook gewoon volgens de normen. Goed afgesteld motorblok heeft zeer weinig uitstoot.
5 april 2011 om 10:05 #17681577hallo,
hoelang ben je daar dan mee bezig , met zo’n ombouw??
mvrg Rob
5 april 2011 om 10:25 #17681578weekje
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.