Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › c20xe geen vonk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 augustus 2013 om 15:14 #17259878
Hallo mensen,
Ik ben bezig met mijn manta om te bouwen van 2.2e CIH naar C20xe met M2.5, maar nu heb ik alles aangesloten maar vonkt hij niet. Het relais klikt ook maar 1x, terwijl dit volgens mij 2x hoort te zijn? Alle stekkers zijn goed en dit blok is lopend gedemonteerd.
Op de + van de bobine heb ik het zwarte draadje vanaf me oude bobine aangesloten, maar aan de andere kant zit ook een – . Moet ik deze ook aansluiten?
En ik heb geen motorstoringslampje, omdat ik het nogal onduidelijk beschreven vind staan op mantablog, want ik heb alleen op de diagnose stekker een witte draad zitten, en op de ecu niks zover ik kon zoeken. Moet deze persé aangesloten zitten?
Weet iemand ook waarom mijn relais dan niet 2x klikt?
Groet Renzo
11 augustus 2013 om 16:09 #18166014Op de – hoeft geen draad, daar kan je je toerentalsignaal vandaan halen.
Je mm lampje hoef je niet aan te sluiten, in de orginele xe draadboom zitten als het goed is alle draden voor een mmlampje en diagnosestekker of het uitlezen van knippercodes.Als brandstofpomprelais niet word aangestuurd krijg je ook geen vonk en worden je injectoren niet aangestuurd. Op het forum staat een schema zoek hem even op en meet na wat je wel of niet krijgt. Dan weten we wat meer.
11 augustus 2013 om 18:09 #18166015Als het goed is hoef je helemaal geen losse draden op je bobine te schroeven, maar gewoon de stekker op de module te klikken die onder je bobine hoort te zitten.
Heb je wel een losse bobine, dan kom schakel + op de + en op de – komt het draad vanuit je ecu die je bobine pulserend aan massa ligt op het moment dat die moet vonken.
Dat laatste is bij een c20ne en bij een xe hoort gewoon een onstekingmodule onder je bobine bij M2.5 en vanuit die module gaan er 2 draden naar je bobine.
Krijg je trouwens wel brandstof in je rail? Want als dit niet het geval is, ligt het bijna zeker weten aan je brandstofrelais. Als dit wel het geval is valt relais en krukassensor af en zit het puur in het onstekingsgedeelte.
Succes
12 augustus 2013 om 10:51 #18166016Of je moet de pomp met een schakelaar hebben dan krijg je wel druk op je rail maar worden de injectoren niet aangestuurd.
12 augustus 2013 om 11:16 #18166017Klopt!
Maar er van uitgaande dat ze pomp is aangesloten zoals het hoort, is dit een makkelijke controle. Pomp met een schakelaar is en blijft gevaarlijk bij een ongeluk! Ook storing zoeken werkt makkelijker als die op de juiste manier aangesloten zit. Dopje op de rail los draaien en kijken of er druk op staat ipv een bougie eruit halen om te kijken of je injectoren inspuiten.Kortom; Je heb weer genoeg punten waar je kan zoeken.
Succes
12 augustus 2013 om 13:25 #18166018Ik denk dat je de BDP sensor stekker even moet aansluiten.
Als die aangesloten is en je relai klikt alleen bij het aan zetten van het contact…
En niet bij het starten, dan is of de relai of de BDP-sensor of de ecu of de draadboom niet goed.
Ik zal het dan ook in die volgorde gaan uitzoeken.12 augustus 2013 om 16:29 #18166019Mijn brandstofpomp schakelt in bij het contact, deze heb ik ook recent vervangen dus die is goed. Ik ben niet echt een ster in de elektra, ik vind het te ingewikkeld. De draadboom is goed aangesloten, dat waren 7 draadjes dus daar kan niet veel in mis gaan. Ik zal alle stekkers ff insprayen met contactspray en eventuele corrosie weghalen
Toch vind ik het vreemd dat hij heeft gelopen voordat hij gedemonteerd is, en nu in mijn auto niks doet..
In ieder geval bedankt voor jullie reacties, ik kan weer wat meer proberen!
12 augustus 2013 om 16:32 #18166020of de gaskleppositie sensor stekker en de bdp stekker aan de draaad boom ff omwisselen :jerry
p.s. Rechts is aanvoer van de benzine (steek 19) links retour (steek 17)
12 augustus 2013 om 16:53 #18166021Enigste stekkers die hetzelfde zijn en eventueel omgewisseld kunnen zijn, zijn die van de klopsensor en de stappenmotor.
En als ze benzineleidingen verkeerd om zitten, heb die wel vonk!
Ik blijf het raar vinden dat jij een bobine heb met een los draadje ipv een module er onder waar een stekker op komt.
12 augustus 2013 om 17:58 #18166022Even wat onduidelijkheid de wereld uithelpen :) Ik heb een module bobine, geen losse.
De klopsensor en stappenmotor zitten goed aangesloten. De gaskleppositie sensor stekker, deze stekker komt vanuit de brandstofrail zeg maar, of is dat die losse vanuit de kabelboom?
Dat van de aanvoer vind ik nu niet zo heel belangrijk, zodra hij maar vonkt ben ik een stap verder :) Ik ben net in ieder geval weer bezig geweest, maar ik kom er gewoon niet uit. Wordt het een beetje beu en sta op het punt om hem door Romijn in Renswoude af te laten bouwen, kost wat meer geld maar dan is het gewoon goed.
12 augustus 2013 om 18:20 #18166023Maar als je een module onder je bobine heb, snap ik niet dat je er een los draadje op moest schroeven. Want dan is het stekker erop en klaar.
Je kan hem ook is uitlezen, misschien dat je aan de hand van foutcode’s iets verder komt.
13 augustus 2013 om 14:58 #18166024Nee dat dacht ik, dat was een fout van mijn kant.
Nu heb ik nog ff snel een vraagje, ik heb gister de bdp sensor en gaskleppositie sensor de stekkers omgewisseld. Toen ik het contact omdraaide (met het relais in me hand) klikte hij 1 keer, toen ik hem startte (contact doordraaien) toen voelde ik het relais bij iedere omwenteling klikken.
Nu ga ik de accu nog ff bijladen, en dan kijken of hij op start piloot wil lopen :)
13 augustus 2013 om 15:24 #18166025Relais moet niet blijven klikken. Deze wordt bekrachtigd en bij motor uit valt deze af. Zo gaan de pomp en ontsteking uit.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.