Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › C20XE en LPG
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 december 2009 om 20:53 #17214733
Heb mijn C20XE op lpg lopen met DIS ontsteking, heb de injectoren uitgeschakeld, maar als ik omswitch van lpg naar benzine blijft de foutcode injectoren erin zitten en loopt ie zeer klote op benzine.
Dus een vervangingsweerstand ertussen of een andere oplossing.
Hebben meer mensen hier last van ?
3 december 2009 om 11:00 #17559040je zou het eens aan een LPG boer kunnen vragen.
meestal word een kastje die deze signalen namaakt en doorgeeft aan motorcomputer geplaatst.
Willem
3 december 2009 om 23:11 #17559041Ja klopt, maar wat ik eigenijk nog weten wil is, of de ontsteking bijgeregeld gaat worden als de injectoren wegvallen (dus naar LPG schakelen). Zo lijkt het iig wel.:cry
3 december 2009 om 23:53 #17559042omdat de waarden van de injectoren niet kloppen op LPG, gaat de motorcomputer op Veilig.
Willem
3 december 2009 om 23:58 #17559043meestal wordt er op LPG een fopsignaal gegeven naar het benz. motorstuur app.
4 december 2009 om 00:07 #17559044je hebt je lambda sensor zeker ook nog aangesloten ?
4 december 2009 om 18:08 #17559045wat voor gasinstallatie heb je?
5 december 2009 om 10:49 #17559046Das raar,bij mij gaat het motorlampje meteen uit als ik naar benzine overga;)
5 december 2009 om 11:29 #17559047Gewoon met een mengstuk. En als ik omschakel dan schakel ik enkel de injectoren uit.
5 december 2009 om 11:33 #17559048Heb je de draden dan zelf onderbroken via Relais? Of heb je met een benzinestartsysteem gewerkt?(stekkertjes die je op de injectoren steekt met een bakje tussen)
6 december 2009 om 08:29 #17559049Draden onderbroken via een relais. Ik start op lpg.
6 december 2009 om 08:32 #17559050Ja die zit eraan. Stom heh :mad:
Maandagavond weer verder.
origineel gepost door mr-turbo
je hebt je lambda sensor zeker ook nog aangesloten ?7 december 2009 om 07:40 #17559051Je ecu controleert of de injectoren aangesloten zijn, merk ie dat er geen stroom loopt gaat hij in noodloop. waarschijnlijk heeft dit ook effect op je ontsteking. Onderbreek je dus de constante plus naar de injectoren dan ziet de ecu dit. Dit speelt bij bijna alle injectiemotoren.
Ik heb bij Vialle stage gelopen, en zij lossen dit als volgt op, ook bij G3 installaties! Vialle plaatst ook een relais in de voeding naar de injectoren. Wat zij echter doen is om de injectoren uit te schakelen een weerstand van 500 Ohm in serie schakelen met de voeding van de injectoren. Hierdoor loopt er nu te weinig stroom naar de injectoren om de naald te heffen, waardoor ze dus dicht blijven. Het voordeel hiervan is dat de ecu ‘ziet’ dat er nog wel stroom loopt, en dus denkt dat alles oke is. Dat zou je eens moeten proberen in plaats van de injectoren compleet te onderbreken.
Verder de lambdasensor buiten werking stellen door pin 20 aan massa te leggen (bij een motronic 2.5) als je met een ongeregelde LPG installatie rijdt. Je hebt anders kans dat de ecu gaat zitten bijregelen, echter heeft dit geen effect omdat de injectoren niets doen, en daarom ook nog in noodloop kan gaan.
dus:
1. injectoren met 500 Ohm in serie schakelen’
2. lambdaregeling uitschakelen.Heb je motronic 2.8? dan kun je eventueel een nepsignaal aan de ecu doorgeven i.p.v. de lambdasensor als je op gas rijdt, ik dacht dat het 0,5 Volt was voor lambda=1? zou je even moeten kijken.
Succes!
edit: Plaatje bij het praatje
7 december 2009 om 22:35 #17559052Gelukt!!
Alleen de signaaldraad van de lambda sonde onderbroken, en via een relais geschakeld dat als ik op benzine rij dat ie wel meet (ivm eventuele slalom oid) Heb ook een air fuel meter gemonteerd en zo kun je mooi zien of ie op lpg genoeg krijgt.
Inmiddels een LMM gemonteerd en het gasstuk na de LMM geplaatst.
Op de foto zit ie er nog voor ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.